22 1 0

2040.io z Krakowa pozyskało milion złotych. Rozwinie asystenta dla działów sprzedaży

Dodane

14-02-2018

Informacja prasowa
Krakowski startup 2040.io pozyskał właśnie milion złotych na rozwój Edwarda – asystenta dla działów sprzedaży opartego o algorytmy sztucznej inteligencji. Pozyskane środki pozwolą na przyspieszenie prac nad doskonaleniem aplikacji.

Na zdjęciu: Tomasz Wesołowski, CEO 2040.io | fot. zrzut ekranu z YouTube/YouNick Mint

Edwarda wymyślili i powołali do życia dwaj przedsiębiorcy: Tomasz Wesołowski i Bartłomiej Rozkrut. Aplikacja  działa w smartfonie handlowca łącząc różne źródła danych, jak np. częstotliwość rozmów telefonicznych, ilość i zawartość wysyłanych maili, zdarzenia w kalendarzu. Monitorując te aktywności Edward wyciąga wnioski i na ich podstawie pomaga zwiększać szanse sprzedażowe przypominając i sugerując sprzedawcy podjęcie konkretnych działań. Dodatkowo wszystkie zdarzenia mogą być automatycznie wpisywane do systemu CRM.

Widzimy w Edwardzie duży potencjał na uzupełnienie istniejących systemów CRM poprzez integrację i automatyzację wielu czynności, które dziś niepotrzebnie pochłaniają cenny czas sprzedawców – mówi Dagmara Nickel Prezes YouNick Mint, operacyjnego funduszu inwestycyjnego.

Fundusz, od początku współpracy z 2040.io wspiera zespół inwestycyjnie i w pracach badawczych, skalowaniu sprzedaży a także zapewnia dostęp do ekspertów, którzy pomagają w rozwoju aplikacji. Edward w dniu dzisiejszym w realny sposób wspomaga pracę ponad 100 sprzedawców, którzy zdecydowali się na testy naszego rozwiązania. Wśród nich są nie tylko polscy przedsiębiorcy, ale i firmy z takich krajów jak Stany Zjednoczone, czy Indie - mówi Tomasz Wesołowski, CEO 2040.io

Zainwestowany przez YouNick Mint 1 mln złotych planujemy przeznaczyć na dalszy rozwój algorytmów wykorzystujących sztuczną inteligencję, dzięki czemu Edward będzie w stanie w przyszłości całkowicie automatycznie prowadzić lejek sprzedażowy, pozwalając sprzedawcy skupić się na budowaniu relacji z klientami. – dodaje Bartłomiej Rozkrut, CTO 2040.io. Inwestycja dokonana została przy wsparciu funduszy z programu Bridge Alfa Narodowe Centrum Badań i Rozwoju

Sztuczna inteligencja (Artificial Intelligence), która do niedawna pozostawała w sferze science-fiction, dzisiaj realnie wpływa na zmiany w sposobie funkcjonowania firm. Z danych Harvard Business Review wynika, że ponad 40% czasu poświęcanego na czynności sprzedażowe można zautomatyzować. Manager będzie miał więcej czasu na budowę i zarządzanie coraz bardziej złożonymi relacjami międzyludzkimi, a jednocześnie będzie zmuszony rozwijać umiejętności współpracy z AI.  Zdaniem wielu naukowców rozwój sztucznej inteligencji sprawi, że do 2040 roku człowiek przestanie być uznawany za najinteligentniejszą istotę na ziemi.

Komentarze (0)