5 0 0

Square znów wychodzi z cienia. Najpierw kupuje Zesty, a następnie Weebly i rozszerza swoją sieć klientów

Dodane

30-04-2018

Karolina Halik
Square ogłosił, że kupił Weebly za 365 milionów dolarów w gotówce i udziałach. Jak twierdzą założyciele firm, ta transakcja pomoże im wspólnie budować przyszłość handlu. Tydzień wcześniej natomiast firma przejęła startup Zesty, aby umocnić swoją pozycję na rynku kateringu korporacyjnego.

fot. materiały prasowe

Square to twórca narzędzi dla firm, które ułatwiają płatności kartami, NFC, przesyłanie pieniędzy czy zarządzanie finansami firmy. Weebly natomiast jest platformą e-commerce, która udostępnia hosting witryn, projekty stron oraz narzędzia marketingowe. Co połączenie sił da firmom?

Rozszerzenie grupy klientów usług finansowych

Weebly rozszerzy bazę klientów Square i doda nowy, powtarzalny strumień przychodów. Square tym samym uzyska dostęp do milionów klientów na całym świecie i ponad 625 000 płatnych subskrybentów. Ważne jest to, że około 40% płatnych subskrybentów Weebly znajduje się poza Stanami Zjednoczonymi, co pomoże w realizacji globalnych ambicji Square.

- Square rozpoczął swoją podróż od rozwiązań osobistych, a Weebly w Internecie. Od tamtej pory obie firmy budowały usługi, by łączyć te kanały, a razem możemy iść jeszcze dalej i szybciej - powiedział prezes Square, Jack Dorsey, w informacji prasowej. W skrócie Square i Weebly dadzą sprzedawcom jedno spójne rozwiązanie do rozpoczęcia lub rozwoju biznesu w obszarze omnichannel.

Square teraz wykorzystuje swój kapitał, by poszerzyć swój zasięg na innych rynkach. W zeszłym tygodniu nabył aktywa od Zesty, kateringu korporacyjnego. Umowa została potraktowana jako próba przyspieszenia rozwoju Caviar, kateringowej marki własnej.  

Próba sił w kateringu korporacyjnym 

Jak twierdzi Gokul Rajaram, zarządzający marką Square Caviar, restauracje nieustająco zwracają się do firmy z chęcią nawiązania stałej współpracy, aby docierać do większej liczby klientów i rozwijać swoją działalność. Poszerzenie korporacyjnego produktu kateringowego o Zesty pozwoli oferować partnerom restauracyjnym inny sposób na zwiększenie sprzedaży dzięki wyższym marżom oraz większym zamówieniom kateringowym.

Dodanie funkcji Zesty do oferty sprawi, że będzie ona jeszcze bardziej konkurencyjna. Wśród nich są między innymi algorytmy do planowania menu i narzędzia ułatwiające dopasowanie diety z uwzględnieniem alergenów do potrzeb klientów. Obecnie Zesty współpracuje z około 150 restauracjami w San Francisco, a do jej klientów należą między innymi Snap, Splunk i TechCrunch. 

Od czasu przejęcia firmy Caviar w 2014 roku, Square przejęła również firmę PickAhead w zakresie dowozu posiłków, aby uruchomić Caviar Pickup i Entrees On-Trays, aby zwiększyć swój zasięg w obszarze Dallas-Fort Worth w Teksasie.

Komentarze (0)