11 0 0

Etno Cafe zamierza pobić rekord polskiego crowdfundingu udziałowego i zebrać 5 mln złotych

Dodane

06-08-2018

Mam Startup
Etno Cafe to producent kawy kraftowej, który ruszył z kampanią crowdfundingową za pośrednictwem platformy Crowdway. Zamierza zebrać w ten sposób 5 mln złotych. Już zainteresował swoją ofertą znane osobistości, między innymi Przemysława Pająka, redaktora naczelnego serwisu Spider’s Web.

Rekord crowdfundingu udziałowego

– Polski rynek inwestycji w młode przedsiębiorstwa potrzebuje zastrzyku nowej energii. Chcemy pokazać, że inwestowanie nie musi być nudne. Kierujemy naszą emisję publiczną przede wszystkim do ludzi młodych, którzy doceniają to, co zrobiliśmy dla kawy kraftowej w Polsce – mówi Łukasz Mrowiński, CEO Etno Cafe, który zamierza za pośrednictwem platformy Crowdway zebrać 5 mln złotych w ramach crowdfundingu udziałowego.

Jeśli faktycznie tak się stanie i zbiórka osiągnie swój cel, to Etno Cafe pobije rekordu zbiórki środków na polskich platformach crowdfundingowych – ten póki co należy do producenta gadżetu erotycznego Lovely, który w listopadzie 2017 roku pozyskał 1,64 miliona złotych. Przedstawiciele Etno Cafe wyjaśniają, że pozyskany kapitał przeznaczą na rozwój sieci i browaru kawowego, a w ciągu roku zadebiutują na giełdzie.

Warunki inwestycji 

– Naszym celem strategicznym na najbliższe dwa lata jest stworzenie z Etno Cafe polskiej marki kawowej nr 1 w sektorze premium. Realizujemy go, stawiając na jakość, kraftowy wypał kawy i budowanie społeczności ludzi, którzy doceniają to, co robimy na polskim rynku kawowym. To właśnie do nich przede wszystkim kierujemy tę kampanię – dodaje Łukasz Mrowiński.

W ramach kampanii crowdfundingowej Etno Cafe proponuje inwestorom cztery pakiety inwestycyjne – Espresso, Americano, Latte i Duży Przelew. Cena najtańszego zaczyna się od 390 zł. Towarzyszą im bonusy w postaci m.in. karty zniżkowej, pakietu Cold Brew Coffee czy rocznego abonamentu na dostawę kawy. Wśród osób, które zainwestowały w Etno Cafe znaleźli się m.in. Przemysław Pająk, Jakub Roskosz i Paweł Opydo.

Crowdfunding udziałowy 

Crowdfunding staje się coraz bardziej popularną metodą zdobywania środków na rozmaite inicjatywy społeczne i kulturalne. Swoją szansę w finansowaniu społecznościowym dostrzegli także młodzi przedsiębiorcy, a ostatnio także rozwijające się biznesy. Tak powstał crowdfunding udziałowy, w którym grupa inwestorów, w zamian za wpłacone kwoty, obejmuje udziały w przedsiębiorstwie i prawo do przyszłych zysków.

Platformą, która umożliwia nabywanie udziałów w ten sposób jest Crowdway. Za jej pośrednictwem zrealizowano do końca 2017 roku kampanie na łączną kwotę ponad 4,7 mln zł oraz pobito rekordy crowdfundingu udziałowego w Polsce.

Komentarze (0)