... ... ...

Polski marketplace Displate pozyskał 3 miliony dolarów od dwóch czeskich inwestorów Miton i Credo Ventures

Dodane

09-10-2018

Mam Startup
Miton, czeski fundusz VC specjalizujący się w branży e-commerce, zainwestował 2 miliony dolarów w Displate, polski startup, który stworzył globalny marketplace, gdzie artyści mogą sprzedawać swoje prace. Kwotą 1 miliona dolarów po raz drugi wsparło rozwój firmy praskie Credo Ventures.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

Założony w 2013 roku Displate jest zarówno manufakturą specjalizującą się w ręcznie robionych metalowych plakatach, jak i cyfrową platformą zrzeszającą artystów z całego świata. Plakaty Displate’a stanowią innowacyjne, nowoczesne medium dla sztuki, gdzie każdy znajdzie coś dla siebie. W katalogu składającego się z ponad 150 tysięcy wzorów od niezależnych artystów znalazło się miejsce na oficjalnie licencjonowane prace z Gwiezdnych Wojen, Marvela, DC Comics oraz Blizzarda.

- Zawsze chciałem zbudować coś globalnego i dającego satysfakcję, coś w co mógłbym wierzyć – mówi Karol Banaszkiewicz, współzałożyciel Displate.

W dniu 3 października Karol Banaszkiewicz otworzył filię Displate w Austin w Teksasie, hołdując zasadzie „bądź tam, gdzie Twoi klienci”.

Miton – partner w rozwoju

Czeski venture capital Miton szczyci się dwudziestoletnim doświadczeniem w budowaniu i inwestowaniu w przedsiębiorstwa i platformy e-commerce. Decyzja o inwestycji w Displate otwiera przed warszawską firmą wiele nowych możliwości. Nie tylko finansowych; doświadczenie i bogate portfolio Mitona, współpracującego m.in. z Glami/Stileo, Bonami i Biano może okazać się nawet cenniejsze.

- Naszą misją jest inwestowanie w utalentowanych założycieli i dzielenie się z nimi własnym doświadczeniem. Chcemy tworzyć przedsiębiorstwa zdolne zmieniać świat dzięki technologicznym innowacjom, które oferują. Z tego powodu zdecydowaliśmy się wesprzeć Displate – mówi David Spinar, CEO Mitona.

Dzięki inwestycji Mitona, cele Displate’a na 2019 rok mogą zostać zrealizowane wcześniej niż dotychczas zakładano. Firma właśnie uruchomiła program Art Agent, pozwalający każdemu promować sztukę i otrzymywać za to 30% prowizję od sprzedaży.

- Chcemy, by Displate stał się społecznością zrzeszoną wokół szeroko pojętej sztuki, integrując nie tylko artystów i twórców, lecz wszystkich, którzy mogą przyczynić się do jej rozwoju. Dzielimy się aż 30 procentami z zysku ze sprzedaży z tymi, którzy aktywnie angażują się w promocję naszych artystów i ich twórczości. Tym samym każdy - bloger, dziennikarz, influencer, pisarz, celebryta, pasjonat sztuki czy fan naszego produktu, może promować to, co kocha – opowiada Jacek Świgost, współzałożyciel Displate.

Komentarze (0)