Polski marketplace Displate pozyskał 3 miliony dolarów od dwóch czeskich inwestorów Miton i Credo Ventures

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

Udostępnij:

Miton, czeski fundusz VC specjalizujący się w branży e-commerce, zainwestował 2 miliony dolarów w Displate, polski startup, który stworzył globalny marketplace, gdzie artyści mogą sprzedawać swoje prace. Kwotą 1 miliona dolarów po raz drugi wsparło rozwój firmy praskie Credo Ventures.

Założony w 2013 roku Displate jest zarówno manufakturą specjalizującą się w ręcznie robionych metalowych plakatach, jak i cyfrową platformą zrzeszającą artystów z całego świata. Plakaty Displate’a stanowią innowacyjne, nowoczesne medium dla sztuki, gdzie każdy znajdzie coś dla siebie. W katalogu składającego się z ponad 150 tysięcy wzorów od niezależnych artystów znalazło się miejsce na oficjalnie licencjonowane prace z Gwiezdnych Wojen, Marvela, DC Comics oraz Blizzarda.

– Zawsze chciałem zbudować coś globalnego i dającego satysfakcję, coś w co mógłbym wierzyć – mówi Karol Banaszkiewicz, współzałożyciel Displate.

W dniu 3 października Karol Banaszkiewicz otworzył filię Displate w Austin w Teksasie, hołdując zasadzie „bądź tam, gdzie Twoi klienci”.

Miton – partner w rozwoju

Czeski venture capital Miton szczyci się dwudziestoletnim doświadczeniem w budowaniu i inwestowaniu w przedsiębiorstwa i platformy e-commerce. Decyzja o inwestycji w Displate otwiera przed warszawską firmą wiele nowych możliwości. Nie tylko finansowych; doświadczenie i bogate portfolio Mitona, współpracującego m.in. z Glami/Stileo, Bonami i Biano może okazać się nawet cenniejsze.

– Naszą misją jest inwestowanie w utalentowanych założycieli i dzielenie się z nimi własnym doświadczeniem. Chcemy tworzyć przedsiębiorstwa zdolne zmieniać świat dzięki technologicznym innowacjom, które oferują. Z tego powodu zdecydowaliśmy się wesprzeć Displate – mówi David Spinar, CEO Mitona.

Dzięki inwestycji Mitona, cele Displate’a na 2019 rok mogą zostać zrealizowane wcześniej niż dotychczas zakładano. Firma właśnie uruchomiła program Art Agent, pozwalający każdemu promować sztukę i otrzymywać za to 30% prowizję od sprzedaży.

– Chcemy, by Displate stał się społecznością zrzeszoną wokół szeroko pojętej sztuki, integrując nie tylko artystów i twórców, lecz wszystkich, którzy mogą przyczynić się do jej rozwoju. Dzielimy się aż 30 procentami z zysku ze sprzedaży z tymi, którzy aktywnie angażują się w promocję naszych artystów i ich twórczości. Tym samym każdy – bloger, dziennikarz, influencer, pisarz, celebryta, pasjonat sztuki czy fan naszego produktu, może promować to, co kocha – opowiada Jacek Świgost, współzałożyciel Displate.