... ... ...

blinkee.city chce zebrać 200 tys. euro na rozwój w Szwecji przez FundedByMe

Dodane

18-10-2018

Mam Startup
Polska marka blinkee.city rozpoczyna kampanię crowdfundingową na platformie FundedByMe na rzecz rozwoju działalności w Szwecji. Zbiórka dla blinkee.city będzie trwała 45 dni i w tym czasie marka zamierza pozyskać ok. 200 tys. euro. Start kampanii przewidziany jest na drugą połowę października.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

Polskie skutery na wynajem do tej pory dotarły do 3 zagranicznych miast – Budapesztu, Splitu i Walencji. Na Skandynawię założyciele blinkee.city mają jednak znacznie ambitniejszy plan, a w ich realizacji ma pomóc kampania crowdfundingowa na FundedByMe – nowej na polskim gruncie platformie do zbiórek.

Dynamiczny rozwój polskiej marki

Usługa wynajmu elektrycznych skuterów na minuty blinkee.city wystartowała 1,5 roku temu. Założyli ją Marcin i Paweł Maliszewscy wraz z przyjacielem, Kamilem Klepackim. Pierwsze elektryczne jednoślady pojawiły się na ulicach Warszawy. Ekopojazdy zostały zaprojektowane i złożone własnoręcznie przez założycieli. Do kompletu stworzono aplikację mobilną, która obsługuje ich wynajem. Zainteresowanie okazało się ogromne – dziś, po zaledwie 1,5 roku działalności flota globalna skuterów blinkee.city liczy blisko 1000 sztuk i jest obecna w 17 miastach w Polsce oraz 3 zagranicznych metropoliach. Na skuterach polskiej marki można jeździć w Budapeszcie, Walencji i Splicie.

Właściciele mają jednak znacznie większe ambicje – chcą wejść ze swoim rozwiązaniem do Skandynawii. Pierwszym przystankiem będzie Szwecja. Jednak żeby skutery blinkee.city mogły tam rozwinąć skrzydła, potrzebny jest kapitał, a konkretnie 200 tys. euro. W ich pozyskaniu ma pomóc zbiórka społecznościowa na platformie FundedByMe.

Szwedzka przygoda – czas, start!

Właściciele wciąż mają ochotę na rozwój – stąd pomysł, by założyć spółkę-córkę, której część udziałów oddadzą w ręce inwestorów. Dlaczego akurat Sztokholm?

– Skandynawowie zarówno z ekologią, jak i technologią są za pan brat, skutery blinkee.city łączą w sobie właśnie te dwa światy. Sądzimy więc, że rozwiązanie, jakie oferujemy ma ogromną szansę na powodzenie w Sztokholmie – mówi Marcin Maliszewski, prezes blinkee.city.

Już pod koniec października startuje zbiórka na FundedByMe – platformie crowdfudingowej, która niedawno otworzyła swoje polskie podwoje. Kampania dla blinkee.city to ich pierwsza akcja w naszym kraju, ale w Szwecji, skąd pochodzą, odnieśli już niejeden zbiórkowy sukces.

– Jesteśmy pewni, że wejście FundedbyMe na polski rynek okaże się sukcesem. Przemawia za tym gwałtownie rosnący poziom polskich start-upów technologicznych. Inwestowanie przez crowdfunding jest też niezwykle proste, a to stanowi dużą zachętę dla osób, które chcą ulokować środki w innowacyjnym biznesie, ale nie chcą na własną rękę zajmować się formalnościami – mówi Maciej Gajewski, CEO FundedByMe.

Kampania crowdfundingowa dla blinkee.city będzie trwała 45 dni i w tym czasie marka zamierza uzyskać ok. 200 tys. euro. Start kampanii przewidziany jest na drugą połowę października.

Komentarze (0)