Kontakt.io zdobyło 5 mln dolarów. Podwoi liczbę zatrudnionych osób w spółce

Dodane:

Adam Sawicki, Redaktor prowadzącyRedaktor prowadzący MamStartup Adam Sawicki

Udostępnij:

W lipcu 2014 roku Kontakt.io pozyskało dwa miliony dolarów. Tym razem, krakowski producent beaconów zamknął rundę finansowania z wyższym wynikiem, bo pięciu milionów. Kapitał ten przeznaczy na rozwój produktu i podwojenie składu 65-cio osobowego zespołu.

Kontakt.io pozyskało 5 mln dolarów

Krakowski startup Kontakt.io zamknął właśnie drugą rundę finansowania. W efekcie pozyskał pięć milionów dolarów, tym samym, podnosząc swoją wartość rynkową do dwudziestu pięciu milionów. W spółkę z Polski, tym razem, zainwestował czeski fundusz Credo Ventures, w którego portfolio znajduje się dwadzieścia jeden podmiotów, w tym wrocławska firma Explain Everything.

Na zdjęciu: Szymon Niemczura, CEO Kontakt.io | fot. materiały prasowe 

Jan Habermann, partner funduszu Credo Ventures, tłumaczy, że powodem, dla którego zdecydował się wpompować kapitał w Kontakt.io jest stabilna pozycja spółki z Krakowa na rynku urządzeń Bluetooth Low Energy. – Szeroka adaptacja technologii firmy, jak i wzrost przychodów (300 procent w skali roku), to dwa silne dowody na to, że w zasadzie nie inwestujemy w startup, a dynamicznie prosperująca firmę – mówi, cytowany w oficjalnym komunikacie.

Krakowski startup zatrudnia nowych pracowników

Przedsiębiorstwo zamierza przeznaczyć pozyskane właśnie środki finansowe na rozwój produktu i podwojenie składu 65-cio osobowego zespołu. Zdaniem Szymona Niemczury, współzałożyciela i dyrektora generalnego Kontakt.io, tylko w ten sposób działając jego firma może dostarczyć klientom rozwiązań na najwyższym poziomie. Dodaje również, że wymaga to poszukiwania innowacji i budowania silnych kompetencji w zespole.

– Stąd decyzja o tym, że duża część środków z tej rundy inwestycyjnej zostanie przeznaczona właśnie na te cele, a 10% udziałów firmy zostanie zaoferowane w ramach opcji dla pracowników – mówi. I tak, do końca roku startup zamierza zatrudnić nowych specjalistów w oddziałach spółki w Krakowie, Niemczech, Stanach Zjednoczonych, Meksyku i Chinach.  

2 miliony dolarów w 2014 roku

Zamknięta właśnie runda finansowania nie jest jedyną, którą ostatnio sfinalizował polski stratup. W lipcu 2014 roku fundusz Sunstone Capital z Danii wpompował w Kontakt.io dwa miliony dolarów w zamian za 20 procent udziałów spółki. Wówczas Max Niederhofer, jego partner, dołączył do Rady Nadzorczej przedsiębiorstwa.  Zdobyte wtedy środki finansowe miały pomóc Kontakt.io rozbudować linię produktów i ruszyć z międzynarodową ekspansją.

Póki co, z beaconów i platformy technologicznej firmy z Krakowa korzysta ponad piętnaście tysięcy klientów spośród stu państw. Przedstawiciele startupu chwalą się, że współpracują m.in. z takimi markami jak McDonald’s, Carrefour i Nike. W październiku ubiegłego roku Kontakt.io wraz z firmą Linteri wdrożył także beacony i dedykowany im system w sieci hipermarketów Leroy Merlin.