Spotify kupuje CrowdAlbum

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

Spotify ogłosił powiększenie się zespołu serwisu o osoby, które do tej pory tworzyły CrowdAlbum. Przejęcie firmy przyczyni się do rozwoju produktów, dzięki którym artyści będą mogli jeszcze lepiej zrozumieć swoich odbiorców, aktywizować ich, a także zarabiać na nich.

Zdjęcie główne artykułu by picjumbo.com

ZaÅ‚ożony w 2013 roku CrowdAlbum, to platforma agregujÄ…ca zdjÄ™cia oraz klipy wideo z koncertów. Tworzone albumy pokazujÄ… artystom wizualnÄ… historiÄ™ ich tras koncertowych, a co wiÄ™cej, pomagajÄ… zidentyfikować ich najbardziej oddanych fanów. Pracownicy CrowdAlbum, podzielajÄ… pasjÄ™ Spotify do współpracy z artystami – sami pracujÄ… z ponad 1000 artystów oraz partnerami zajmujÄ…cymi siÄ™ organizacjÄ… koncertów w Stanach Zjednoczonych, w tym m.in. Diplo, Lil Waynem, zespoÅ‚em Fallout Boy oraz wieloma innymi.

– Pracujemy każdego dnia, by znaleźć sposoby na pogłębienie relacji pomiędzy artystami, a ich fanami – komentuje Charlie Hellman, wiceprezes Spotify ds. produktu, i dodaje: Przejęcie CrowdAlbum, to najnowsza metoda Spotify na inwestycję w pomoc artystom w znalezieniu oraz w zaangażowaniu swoich odbiorców, zarówno w Spotify, jak i poza serwisem, szczególnie wokół bardzo ważnej działalności, jaką są trasy koncertowe.

Osoby tworzące CrowdAlbum dołączą do zespołu Spotify, zajmującego się tworzeniem produktów skierowanych do artystów. W ostatnim czasie, to właśnie ten zespół wprowadził na rynek narzędzie Spotify Fan Insights, które pomaga zrozumieć artystom ich fanów w Spotify oraz usługę Concerts, która promuje koncerty artystów, pośród użytkownik Spotify, którzy słuchają ich muzyki w serwisie.