Awangardowe pomysły z całego świata mogą zdobyć grant organizatorów dubajskiego EXPO 2020. Wystarczy, że wystartują w konkursie EXPO LIVE. To szansa także dla polskich innowatorów.

EXPO Live to konkurs wspierający innowacyjne pomysły i rozwiązania. Grant o wartości do 100 tys. dolarów mogą otrzymać zarówno startupy, jak i osoby fizyczne i małe organizacje. Jak wyjaśnia Monika Dyląg-Sajór, szefowa Zespołu EXPO 2020 w PAIH, projekty muszą odnosić się do trzech podtematów expo, czyli mobilności, zrównoważonego rozwoju i szans. – Organizatorzy EXPO 2020 chcą stworzyć globalną społeczność innowatorów, która może mieć realny wpływ na poprawę jakości życia. Bardzo nam zależy, by znalazły się w niej polskie akcenty – podkreśla. Przedstawicielka agencji wyjaśnia ponadto, że zgłoszone do programu projekty mogą być zarówno w fazie prototypowej, jak i takiej, która zakłada budowę efektu skali. Wylicza także przykładowe obszary, jakich mogą dotyczyć: edukacja, zatrudnienie, finanse, transport i mobilność osobista, turystyka, logistyka, łączność cyfrowa czy zielone technologie.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

Do tej pory program przyciągnął 2,3 tys. zgłoszeń ze 136 krajów. Granty otrzymało 70 projektów z 42 państw. ­– Na liście laureatów wciąż brakuje Polaków. Zwycięstwo w konkursie wiąże się nie tylko z dofinasowaniem, ale też z szeroko zakrojoną promocją w ramach Wystawy. Takiej ekspozycji, przed kilkudziesięciomilionową publicznością, nie da się kupić za żadne pieniądze – przekonuje Monika Dyląg-Sajór. Tłumaczy, że grantobiorcy będą uczestniczyć w kampaniach komunikacyjnych i marketingowych. – Poznają lokalne środowisko startupowe, zapoznać się z ofertą inkubatorów przedsiębiorczości i programów akceleracyjnych. – dodaje Dyląg-Sajór.

Jak zauważa Moneer Faour, kierownik biura handlowego PAIH w Dubaju, ZEA interesują się firmy z całego świata, dlatego wyróżnienie EXPO Live może być „znaczącą promocją”. Dodaje, że polskie MŚP mają szanse osiągnąć sukces na tamtym rynku w takich innowacyjnych obszarach jak: edutech, telemedycyna, ICT, zielone technologie czy rozwiązania dla smart cities – Warto traktować Dubaj jako hub, z którego można rozwinąć biznes na sąsiednie rynki – podsumowuje.

Najbliższa runda naboru do EXPO LIVE odbędzie się w styczniu 2019 r., kolejna w czerwcu. Budżet całego programu sięga 100 mln dol. Wszelkie informacje o programie dostępne są na stronach internetowych organizatorów EXPO.

Komentarze (0)