Marie Zélie przedłuża emisję akcji. Zamierza zebrać ponad 2 mln złotych

marie zelie przedluza emisje akcji zamierza zebrac ponad 2 mln zlotych
Udostępnij:
Zarząd polskiej marki modowej Marie Zélie zamierzał zakończyć emisję akcji 7 grudnia. Ze względu na duże zainteresowanie akcjami spółki podjęto decyzję o przedłużeniu zbiórki crowdfundingowej o miesiąc. Marie Zélie zamierza zebrać ponad 2 miliony złotych.

Marie Zélie szyje z naturalnych materiałów

Marie Zélie to spółka z Gdańska, działająca głównie w obszarze fashion ecommerce. Jej twórcy stawiają sobie ambitne cele. Zamierzają bowiem zająć silną pozycję na światowym rynku mody oraz inspirować do „życia opartego na klasycznej triadzie: prawdzie, dobru i pięknie”.

– W Marie Zélie wierzymy w kobiecość – mówi Krzysztof Ziętarski, prezes spółki, i dodaje, że marka wyraża ją poprzez piękny i szlachetny ubiór. Tworzą więc kolekcje, opierając się o wysokiej jakości naturalne materiały, oraz wykorzystują znane od wieków korzystne właściwości włókien, takich jak wełna, bawełna, jedwab i len, które uzupełniają o nowe, naturalne źródła tkanin, np. wiskozę.

Większość tkanin wybieranych przez Marie Zélie posiada certyfikaty świadczące o poddaniu ich obróbce przyjaznej dla środowiska (OEKO-TEX). W ofercie firmy znajduje się również bawełna organiczna produkowana w UE. Gdańska spółka staje w opozycji do kultury fast-fashion, projektując swoje ubrania z myślą o wielokrotnym użytku i zachęcając do drugiego obiegu ubrań.

Marie Zélie zebrało już ponad 1,5 mln zł

Prowadzona obecnie akcja crowdfundingowa nie jest pierwszą emisją na koncie spółki . – To już czwarta publiczna emisja akcji, jaką prowadzimy. Mamy w tym zakresie duże doświadczenie – mówi Tomasz Laskowicz, odpowiedzialny za relacje inwestorskie w Marie Zélie.

Nie licząc bieżącej zbiórki, spółka zebrała do tej pory ponad 1,5 miliona złotych w ramach equity crowdfundingu. Laskowicz wyjaśnia, że w 2017 roku Marie Zélie pozyskała 400 tys. złotych, ponad 280 tys. złotych w 2018 roku i 870 tys. złotych w tym roku. Trwająca emisja to już druga tegoroczna emisja crowdfundingowa, spółka finansuje się także z emisji prywatnych. Suma pozyskanego na rozwój kapitału to ponad 3,5 mln zł w zaledwie trzy lata.

– Emisja crowdfundingowa bazuje na zaufaniu i dobrej relacji z inwestorami i klientami. Stale prowadzimy komunikację z osobami zainteresowanymi marką od strony biznesowej, a także staramy się być maksymalnie transparentni. Pierwszy raz współpracujemy z Beesfund, co wymagało od nas dostosowania procesów oraz standardów przygotowania emisji do wymaganych przez platformę i zrozumienia wzajemnych perspektyw. Efekt jest bardzo dobry – mówi Tomasz Laskowicz.

Emisja rozpoczęła się 7 listopada i miała zakończyć się 7 grudnia. Ze względu na duże zainteresowanie inwestorów organizatorzy postanowili przedłużyć akcję. Zbiórka potrwa jeszcze miesiąc.

Marie Zélie zbiera 2 mln zł na rozwój

W trwającej emisji akcje Marie Zélie nabyło 87 inwestorów, pompując w firmę ponad 560 tysięcy złotych. Przedstawiciele firmy spodziewają się jeszcze lepszego wyniku i celują w 2 miliony złotych. Na co przeznaczą zebrany kapitał? Ogólnie mówiąc: na dalszy rozwój.

– Rynek mody w Polsce i za granicą jest ogromny, ciągle rośnie, szczególnie w obszarze e-commerce. To doskonały moment na inwestowanie w rozwój biznesu. Do tego potrzebny jest nam kapitał obrotowy, który pozwoli obsłużyć rosnący popyt. Chcemy działać długofalowo: rozwijać marketing oraz budować strukturę wewnątrz zespołu potrzebną do dalszej ekspansji, również na rynki pozaeuropejskie – wyjaśnia Tomasz Laskowicz.

Przyznaje, że marka Marie Zélie staje się rozpoznawalna na rynku i że doceniają ją osoby z branży. Jej właścicielom udało się w ciągu zaledwie kilku lat od zera stworzyć na polskim rynku markę odzieżową o międzynarodowym zasięgu. Dzięki zebranym środkom firma może obracać kapitałem oraz realizować zamówienia o wartości przekraczającej 2 miliony złotych miesięcznie. Do dziś Marie Zélie zrealizowała zamówienia o łącznej wartości ponad 20 milionów złotych!

Marie Zélie ruszy z międzynarodową ekspansją

Marie Zélie zamierza wykorzystać swój potencjał i zintensyfikować działania w kierunku wzmacniania sprzedaży zagranicznej. Od jakiegoś czasu działa anglojęzyczna wersja strony sklepu. Teraz zespół zamierza pozyskać partnerów do dystrybucji zagranicznej i wsparcia sprzedaży nowoczesnym marketingiem online w mediach społecznościowych.

Zebrane środki zostaną przeznaczone więc na marketing (kampania online marketing: ok. 300 tys. zł), zwiększenie dostępności nowych modeli (zatowarowanie i wzrost wartości magazynu: ok. 1,2 mln zł) i pozyskanie kolejnych klientów (customer acquisition: ok. 200 tys. zł).
Do tego w planach jest sfinansowanie prac projektowych i wdrożenie nowego sklepu internetowego (ok. 300 tys. zł), który przełoży się na lepszy user experience i poprawi konwersję, a w rezultacie pozwoli sprzedawać więcej i sprawniej.

– Prognozujemy, że do 2022 roku osiągniemy pułap 48 milionów złotych obsłużonych zamówień. Wymaga to doskonałości operacyjnej na wielu obszarach: logistyki, produkcji i zarządzania zespołem, co realizujemy dzięki zastosowaniu metody zarządzania zgodnej z Teorią Ograniczeń. Eliminujemy wąskie gardła i określamy priorytetowe zadania, skupiając się na tym, co może przynieść przełomowy efekt – mówi Tomasz Laskowicz.

Jednym z zadań jest zebranie ponad 2 milionów złotych podczas trwającej emisji akcji.