Polscy CEO na tle świata są rzadko obecni w social media

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

Tylko 5 proc. prezesów największych polskich firm prowadzi komunikację na Twitterze, a 30 proc. za pośrednictwem LinkedIna. Pod kątem obecności w tych kanałach, na tle największych światowych rynków wypadamy bardzo słabo.

Badanie objęło 400 firm obecnych na 20 rynkach i zostało zrealizowane przez sieć ECCO International Communications Network, w Polsce reprezentowaną przez Grupę On Board Think Kong.

W zestawieniu przygotowanym przez Grupę On Board Think Kong, polskim CEO miejsca ustępują tylko prezesi z 2 krajów: Niemiec i Rosji. Tymczasem, prowadzenie relacji z profesjonalistami z branży, zwłaszcza z inwestorami na Twitterze i LinkedInie w czasie rzeczywistym może pozytywnie wpłynąć na notowania i kondycję firmy, bowiem pozwala na stały kontakt z rynkiem i przekazywanie istotnych informacji np. o realizacji strategii spółki.

Analiza w poszczególnych krajach pokazała, że najbardziej aktywni CEO reprezentują firmy działające we Francji. 35 proc. z nich posiada aktywne konto na Twitterze, a 70 proc. jest obecnych na platformie kariery LinkedIn. Druga w zestawieniu jest Norwegia. W tym skandynawskim kraju, 30 proc. CEO prowadzi komunikację za pośrednictwem Twittera, a 65 proc. LinkedIna. Podium zamykają australijscy menadżerowie z 25 proc. prezesów aktywnych na Twitterze i 65 proc. na LinkedInie.

Z badania wyłania się jednocześnie zaskakujący wynik dla Stanów Zjednoczonych. W kraju, w którym powstało wiele pionierskich rozwiązań i platform komunikacyjnych, tylko 1/4 prezesów spośród 20 firm z największą kapitalizacją jest obecnych na Twitterze, a 35 proc. na LinkedInie. Jednocześnie, należy zauważyć, że osoby prowadzące aktywną komunikację z otoczeniem w tych kanałach mają najwięcej followersów. CEO firmy Apple, Tima Cook’a, śledzi ponad 5,5 mln followersów. Dla porównania, we Francji, liderującej zestawieniu, Stéphane’a Richarda z Orange śledzi 37 tys. użytkowników Twittera.

– Social media są przestrzenią z ogromnym potencjałem do pokazania, jak zmienia się nasz biznes, jak przebiegają programy inwestycyjne. Digitalizacja komunikacji, a w jej ramach relacje prowadzone przez CEO firmy na Twitterze i LinkedInie, to doskonała szansa na inicjowanie angażujących interakcji z otoczeniem biznesowym firmy, klientami, liderami opinii, dziennikarzami, czy inwestorami – przekonuje Norbert Ofmański, CEO Grupy On Board Think Kong.

Badanie Ecco International PR Network objęło swoim zasięgiem ponad 20 krajów z całego świata. Analizie została poddana komunikacja na Twitterze i LinkedInie prowadzona przez CEO 400 firm z największą kapitalizacją z m.in. Australii, Austrii, Brazylii, Czech, Egiptu, Francji, Niemiec, Węgier, Irlandii, Włoch, Norwegii, Polski, Rosji, Szwecji, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych, a także państw Ameryki Łacińskiej – Argentyny, Chile, Meksyku i Peru. Polską edycję rankingu przygotowała Grupa On Board Think Kong.