Poszukiwanie treści, produktów i usług jest w dzisiejszych czasach na stałe związane z wyszukiwarkami internetowymi. Rezygnacja z marketingu w sieci oznacza dobrowolne pozbawienie się rzeszy potencjalnych klientów. AdBook 2018 odpowiada na pytanie jak skutecznie zrealizować reklamę w internecie.

Fot. unsplash.com

Darmowy AdBook 2018 to nie tylko porcja wiedzy o marketingu, ale również garść inspiracji dotyczących podstawowych kanałów i formatów reklamowych dostępnych w sieci. Dzięki nim każdy przedsiębiorca poszerzyć może zakres działania, zwiększyć ruch i przychody.

Dobrze przygotowana strona to podstawa sukcesu

Strona internetowa przedsięwzięcia to podstawa do działania na wielu polach, m.in. sprzedażowym, wizerunkowym, a także w czasie prowadzenia kampanii Google Adwords i pozycjonowania. Zwłaszcza w odniesieniu do tego ostatniego mówi się o optymalizacji strony internetowej, choć odpowiednie przygotowanie strony ma też znaczenie w przypadku kampanii Google Adwords i wyniku jakości.

Najczęściej stanowi ona również stronę docelową w reklamach. Bywa nią zarówno strona główna lub podstrona produktu czy usługi, na którą trafia internauta po kliknięciu na reklamę AdWords. Warto aby była ona responsywna i automatycznie dopasowała się do rozmiaru ekranu urządzenia np. laptopa, tabletu, smartfona.

Jak zadbać o obecność w wynikach Google?

Wyniki wyświetlane w Google dzielą się na płatne, związane z reklamą Google AdWords, i bezpłatne, organiczne oraz widoczne na mapach. Reklamy są widoczne nie tylko na pierwszej stronie wyszukiwarki, a od wyników organicznych odróżnia je jedynie dopisek „reklama“. Do rozpoczęcia kampanii Google AdWords niezbędne jest dokonanie wpłaty. Kampania będzie trwać tak długo, jak długo będą dostępne środki na jej koncie. 

Zadbanie o odpowiednie pozycjonowanie w wynikach Google wymaga natomiast większego nakładu pracy. Rozpoczynając pracę należy zacząć od audytu strony internetowej i linków, przygotować strategię, stworzyć i wprowadzić nowe treści lub podstrony pod kątem słów kluczowych oraz linkować witrynę. Warto również rozważyć prowadzenie bloga, aby zwiększyć korzyści związane z SEO.

Reklama na tropie użytkownika

Planując swoją obecność w sieci warto rozważyć remarketing. Ułatwia on docieranie do osób, które odwiedziły już daną stronę internetową lub skorzystały z wybranej aplikacji. Ta forma reklamy pomoże nawiązać z nimi ponowny kontakt poprzez wyświetlenie im trafnych reklam na różnych urządzeniach, z których korzystają.

Przykładowe listy remarketingowe mogą obejmować osoby, które oglądały ofertę sklepu, dokonały zakupu, opuściły koszyk, przeglądały promocje. Każdej z tych grup można wyświetlać inną reklamę, adekwatną do ich zachowań na stronie. To jednak nie jest wszystko, co można zrobić promując swoją stronę w sieci. 

Niezbędny poradnik reklamowy. AdBook 2018

Marketing w Internecie jest dla zespołu Verseo „środowiskiem naturalnym”, a ich pasją jest dzielenie się wiedzą. Właśnie z tego powodu powstał AdBook 2018, w którym pokazują na czym polega marketing internetowy i jakie drzemią w nim możliwości.

W AdBooku zespół Verseo omawia 21 najpopularniejszych kanałów komunikacji z klientami w sieci. Wśród nich są takie serwisy i usługi jak YouTube, Facebook, Google Merchant Center czy sieć reklamowa Google. Rozwinięcie tych tematów i szereg innych informacji, znajdziesz w publikacji. Jest ona dostępna do pobrania za darmo na stronie: verseo.pl/adbook2018/

Komentarze (0)