Jak wideo może wzmocnić Twoją markę? Poznaj 3 elementy dobrej komunikacji za pomocą wideo

Dodane:

Adam Mrowiec Adam Mrowiec

Udostępnij:

W 2014 r. na całym świecie na reklamę w telewizji wydano 195 mld dolarów, co stanowi blisko 40% ogólnych wydatków marketingowych. Przypadek? Nie sądzę! Video po prostu działa i pomaga w budowaniu świadomości marki oraz w późniejszej sprzedaży.

Jak być może się domyślasz, wyemitowanie spotu nie należy do najtańszych. Emisja 30 sekundowego spotu przed serialem „M jak Miłość” kosztuje nawet 90 tysięcy złotych i to netto. Jest to budżet niedostępny dla wielu startupów, gdzie często sam produkt czy usługa wymaga jeszcze stworzenia lub dopracowania.

Potencjał wideomarketingu

Całe szczęście telewizja nie jest jedynym medium gdzie możemy wyemitować nasze video i zacząć skutecznie budować swoją markę. Uwaga! Poproszę werble….. jest jeszcze Internet! Pewnie myślisz: „No Stary! Co za niesamowite odkrycie!”. Odkrycie żadne, ale czy wiedziałeś, że YouTube jest drugą pod względem ilości wyświetleń wyszukiwarką na świecie, a ilość odwiedzających jest większa niż na Facebooku (gdzie zresztą też możemy wykorzystać nasze video)?

Zestawiając to z badaniem, które przeprowadziła firma Animoto, w którym 96% ankietowanych deklaruje, że video obejrzane w internecie przed zakupem miało wpływ na podjęcie decyzji o nabyciu produktu – otrzymujemy oszałamiający wynik, pokazujący jaki potencjał kryje się obecnie za video marketingiem. Tworząc swoje pierwsze video warto, abyś pamiętał o tym, że powinno ono być spójne z całością Twojej komunikacji marketingowej i z niej wypływać. Dodatkowo zwróć uwagę na te 3 elementy:

1. Wywołaj emocje

Twoje video powinno wywoływać emocje, które chcesz, aby były kojarzone z Twoją marką.

Spójrz jak to robią najlepsi:

GoPro: Hero in action (Bohater w akcji)

Producent kamer GoPro jest przykładem marki, która rewelacyjnie wykorzystała video marketing. Imperium treści stworzone przez użytkowników ma ogromne rozmiary. Oczywiście sam produkt bardzo to wspiera, jednak zobaczcie jak GoPro wykorzystało film nagrany przez jednego ze swoich klientów. Obecnie video ma ponad 30 milionów wyświetleń

2. Bądź wyrazisty

Tworząc video pamiętaj, aby być wyrazistym. Nudzie mówimy zdecydowane NIE! Zainteresuj widzów swoją osobowością. Jest tu jednak mały haczyk – ważne abyś przy tym był sobą. Tworzenie wizerunku, który nie ma pokrycia w rzeczywistości na dłuższą metę się nie sprawdza i przynosi więcej szkody niż pożytku.

GoDaddy

Amerykański dostawca usług hostingowych słynie z bardzo odważnych reklam skierowanych do mężczyzn (bo to oni najczęściej decydują o wyborze hostingu).

W Polsce bardzo wyrazistą postacią, z dużym dystansem do siebie, jest o. Adam Szustak, którego kanał na YouTubie cieszy się bardzo dużą popularnością.  

3. Kontrowersja budząca ciekawość

Wyobraź sobie, że zakonnik, który jest Twoim oparciem duchowym, umieszcza na YouTube video pod tytułem „Zrzucam habit”. Zdziwienie, szok, niedowierzanie?

Tego typu tytuły budzą dużą ciekawość – co przekłada się bezpośrednio na liczbę wyświetleń. Wspomniany wcześniej film w ciągu dwóch tygodni obejrzało ponad 250 tys. widzów, co plasuje go na 5. miejscu najpopularniejszych filmów na kanale o. Szustaka.

Jeżeli już o ciekawości mowa, to kolejnym interesującym przypadkiem jest film pod tytułem „Jak stwierdzić czy ktoś kłamie? Metoda agentów CIA”. Ja sobie od razu pomyślałem „Mhm! Metoda CIA? Ciekawe, zobaczę.” I tak zacząłem oglądać kolejne video z najpopularniejszego kanału YT dotyczącego rozwoju osobistego. 

To video obejrzało już blisko 0,5 miliona osób. 

Podsumowując:

  • zanim stworzysz swoje pierwsze wideo zastanów się jakie emocje chcesz, aby były kojarzone z Twoją marką.

  • Kiedy już to wiesz spróbuj opracować video, które wywoła w widzu te właśnie emocje.

  • Bądź przy tym wyrazisty, aby wybić się i przykuć uwagę internautów.

  • Dodaj do tego nieco kontrowersji… i będzie miodzio 🙂

Adam Mrowiec

Prezes zarządu Bergo

Jako przedsiębiorca, marketer i szkoleniowiec, Adam Mrowiec od 2007 roku pomaga budować zyskowne firmy poprzez udoskonalenie działań marketingowych oraz sprzedażowych. Jego celem jest pomagać przedsiębiorcom w osiąganiu życia ich marzeń w zgodzie z biblijnymi wartościami. W czasie swojej działalności pomógł m.in. firmie Intelektualnie.pl dotrzeć od lokalnej działalności do firmy działające w 12 krajach na świecie.