Pierwszy Facebook dla blogosfery

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

Blogi stajÄ… siÄ™ coraz ważniejszÄ… gaÅ‚Ä™ziÄ… internetu. Szacuje siÄ™, że zaglÄ…da na nie ponad poÅ‚owa internautów. W ogromnej masie kilku milionów blogów coraz trudniej wyÅ‚apać te najbardziej wartoÅ›ciowe. StÄ…d powstaÅ‚ pomysÅ‚ na platformÄ™ spoÅ‚ecznoÅ›ciowÄ… dla blogosfery – Daily Dose of Beauty.

Blogi opanowujÄ… internet

Jeszcze do niedawna blog kojarzył się głównie z rodzajem internetowego dziennika, prowadzonego zwykle przez nastolatki. Dzisiaj to uniwersalna platforma wymiany poglądów i dyskusji. Blogi piszą praktycznie wszyscy, nobliwi naukowcy i uczniowie, gospodynie domowe i miłośnicy quadów, nie ma żadnych ograniczeń tematycznych poza ogólną przyzwoitością i ewentualnym ostracyzmem ze strony odbiorców. Istnieje pewna trudność z określeniem liczby blogów. Nie ma jednoznacznych danych, zwłaszcza, że w każdej chwili powstaje kilka nowych, a kilka innych kończy swój żywot. Nie da się też określić liczby polskojęzycznych blogów założonych na zagranicznych platformach. Bardzo ostrożne dane mówią o kilku milionach blogów w Polsce. W 2012 roku określano ich ilość na 3,5 mln.

Coraz wiÄ™ksza masa blogów o podobnej tematyce wymusza powstawanie katalogów czy też platform, gdzie w jednym miejscu można odnaleźć interesujÄ…ce nas treÅ›ci. WÅ‚aÅ›nie powstaÅ‚ pierwszy w Polsce portal zrzeszajÄ…cych blogerów – Daily Dose of Beauty – grupujÄ…cy na swoich Å‚amach najpopularniejsze tematycznie blogi. Pogrupowano je w 12 kategoriach, miÄ™dzy innymi: moda, styl życia, zdrowie i uroda, porady, zwierzÄ™ta i sport.

MÅ‚odzi, aktywni, przebojowi

Główną grupę użytkowników Daily Dose of Beauty stanowią ludzie młodzi, przeważnie dziewczęta i młode kobiety, choć stale rośnie procent autorów starszych. Ideą przyświecającą powstaniu DDOB jest umożliwienie prezentacji najciekawszych blogów, stworzenie atmosfery do ich rozwoju oraz opieka nad twórcami. To wszystko sprawia, że wokół portalu tworzy się społeczność, rodzi się idea jednocząca bardzo różnych przecież ludzi. Tego typu działania daleko wykraczają poza standardową aktywność zwykłych katalogów tego typu. To procentuje. Obecnie DDOB to jeden z najszybciej rozwijających się blogerskich portali społecznościowych. Codziennie rejestruje się tam kilkadziesiąt osób. Zasada jest prosta, im więcej się udzielasz, tym bardziej cię widać. A jeśli dużo osób czyta twoje wpisy, reaguje na nie, dodaje komentarze, tym wyżej jesteś w rankingu. Portal liczy na aktywność i zaangażowanie swoich użytkowników. Współpracuje też z wieloma znanymi blogerkami, które często stają się ambasadorkami DDOB.

Od kontuzji do idei

PomysÅ‚odawcÄ… stworzenia portalu Daily Dose of Beauty jest Bartek Sibiga, mistrz Polski w narciarskim freestylu, czÅ‚onek kadry narodowej. Obecnie jest jedynym polskim zawodnikiem regularnie skaczÄ…cym podwójne rotacje. StawaÅ‚ na podium w najbardziej prestiżowych zawodach, zarówno w Polsce, Czechach, jak i Austrii. W 2012 roku wygraÅ‚ najwiÄ™ksze w Europie zawody w skokach do wody KROM WARS oraz najbardziej prestiżowy event w Polsce – Burn In Snow. W 2015 roku zdobyÅ‚ 5 miejsce na Uniwersjadzie w Sierra Nevada. MiÄ™dzy zawodami znajduje czas na studiowanie informatyki na Politechnice ÅšlÄ…skiej. W 2015 roku kontuzja na jakiÅ› czas przykuÅ‚a mistrza do łóżka. Skazany na internet dostrzegÅ‚ potrzebÄ™ stworzenia portalu, który grupowaÅ‚by blogi na swoich Å‚amach i dawaÅ‚by możliwość blogerom zaprezentowania siÄ™ szerszej publicznoÅ›ci, opowiedzenia swojej historii.

– RosnÄ…ca ilość blogów oraz zainteresowanie jakie one wzbudzajÄ… spowodowaÅ‚y, że zapragnÄ…Å‚em stworzyć platformÄ™, na której autorzy i odbiorcy mogliby w Å‚atwy sposób dotrzeć do siebie i wygodnie wymieniać opinie. PostanowiÅ‚em pomóc zarówno blogerom, jak i osobom poszukujÄ…cym odpowiednich treÅ›ci. Tak wÅ‚aÅ›nie powstaÅ‚ portal Daily Dose of Beauty. Za jego poÅ›rednictwem cztelnicy mogÄ… dzielić siÄ™ z innymi swoimi sposobami na upiÄ™kszenie szaroÅ›ci dnia codziennego. Każdy, kto lubi zakupy, gotowanie, modÄ™, fotografiÄ™, znajdzie u nas nieskoÅ„czonÄ… ilość inspiracji. Chcemy zbliżać, przeÅ‚amywać bariery, Å‚Ä…czyć osoby o podobnych zainteresowaniach, pozwolić im być dla siebie wzajemnie natchnieniem. Portal pozwala również na zaprezentowanie siebie, opowiedzenie o swoich zainteresowaniach. Tu każdy jest wyjÄ…tkowy, niepowtarzalny, doceniany – mówi Bartek Sibiga, twórca Daily Dose of Beauty.

Typowy bloger to blogerka

Przeciętny polski bloger to najczęściej kobieta w wieku 26-35 lat, redagująca swojego bloga dwa razy w tygodniu. Najpopularniejszymi tematami podejmowanymi przez tę grupę autorów są kulinaria, zaraz za nimi pojawia się uroda i styl życia, choć niektóre badania na pierwszym miejscu stawiają podróże. Dziwi fakt, że moda, znajduje się na dalekiej szóstej pozycji jeśli chodzi o zainteresowania tematyczne autorów blogów. Zwłaszcza, że 85 procent z nich to kobiety. Zasięg blogosfery, wynosi w Polsce niemal 11 mln Internautów, z czego 8,5 mln regularnie odwiedza ulubione strony. Blogi pełnią najczęściej funkcje informacyjną, edukacyjną, rozrywkową. Dla 25 procent użytkowników stanowią podstawowe źródło informacji zakupowych, o tyle atrakcyjne, że stwarzające możliwość kontaktu z blogerem. Rozmiar blogosfery sprawia, że staje się ona nie tylko pełnoprawnym medium, ale jednym z najskuteczniejszych. Korzysta z niego ponad 54 procent internautów, a 45 procent z nich robi to regularnie.

Sukces tej platformy jest kolejnym dowodem na dynamiczny rozwój społeczności blogerów. Coraz większa ilość blogów wymaga swego rodzaju zaplecza logistycznego, aby nie zniknąć w całej masie podobnych im tworów. W niedługim czasie Daily Dose of Beauty może się stać konkurencją dla Facebooka, zwłaszcza, że w przeciwieństwie do tego ostatniego, DDOB promuje aktywne postawy swoich użytkowników.

fot. pixabay.com