SEEDiA i Orange będą tworzyć rozwiązania dla smart city. Właśnie nawiązały współpracę

Dodane:

Adam Sawicki, Redaktor prowadzącyRedaktor prowadzący MamStartup Adam Sawicki

Udostępnij:

SEEDiA, producent inteligentnych ławek solarnych, właśnie zakwalifikował się do programu akceleracyjnego Orange Fab. Razem z operatorem sieci komórkowej zamierza tworzyć rozwiązania dla smart city.

Na zdjęciu: Piotr Hołubowicz i Artur Racicki, współtwórcy SEEDIA | fot. materiały prasowe

Solarna ławka naładuje telefon

– Współpraca w ramach Orange Fab jest dla nas bardzo istotna ze względu na partnerstwo. Stworzenie smart city wymaga spójności platform i odpowiedniego zarządzania danymi. To wszystko gwarantuje nam firma Orange – mówi Piotr Hołubowicz, dyrektor generalny SEEDiA. Wyjaśnia, że razem z partnerem zamierza wdrażać w miastach rozwiązania z zakresu smart city.

Przypomnijmy, że SEEDiA produkuje inteligentne ławki solarne w czterech wariantach: City, Urban, Future i Invention, które do tej pory znalazły się między innymi w Warszawie, Krakowie, Zielonej Górze, Tarnobrzegu, Gostyninie i w gminie Popielów. Do każdej z nich można podłączyć telefon za pomocą złącza USB i naładować jego baterię lub skorzystać z indukcyjnego ładowania. Do tego inteligenta ławka pozwala sprawdzić rozkład jazdy komunikacji miejskiej na wyświetlaczach e-papierowych oraz podłączyć urządzenia mobilne do Wi-Fi.

Gromadzenie danych

Dzięki współpracy z operatorem sieci komórkowej, krakowski startup zintegruje platformę SEEDiA Cloud z API Orange, co pozwoli obu firmom na gromadzenie w jednym miejscu danych dotyczących miast i w efekcie, opracowanie rozwiązania do obsługi smart city. Poza tym Orange zajmie się sprzedażą solarnych ławek i będzie dostarczać je miastom. Zgodnie z zapowiedzią spółki, pierwsze efekty tego partnerstwa będą widoczne już w czerwcu.

Zakwalifikowanie się do akceleratora Orange Fab i nawiązanie współpracy z operatorem sieci komórkowej nie jest jednak jedynym sukcesem jaki SEEDiA ma na swoim koncie. W połowie lipca minionego roku firma pozyskała od bValue do trzech milionów złotych, które miały posłużyć startupowi do dalszego rozwoju solarnych ławek. Przy tej okazji przedstawiciele funduszu wspomnieli, że poza wsparcie finansowym mogą pomóc startupowcom w zorganizowaniu kluczowych funkcji, np. produkcji i sprzedaży.

Inwestycja i kolejny startup

– Wybraliśmy bValue ze względu na doświadczenie funduszu w sektorze, w którym się poruszamy oraz szeroką sieć kontaktów. Niewiele jest funduszy znających się na budowie hardware’u i potrafiących efektywnie wesprzeć startupy w dziedzinie produkcji i logistyki – mówił w lipcu 2017 roku Piotr Hołubowicz, który rozwija ten projekt z Arturem Racickim.

Racicki natomiast poza tym przedsięwzięciem tworzy także Social WiFi, spółkę, która pomaga na przykład restauratorom kontaktować się z gośćmi za pomocą Wi-Fi. Działa na ponad 20 rynkach, w tym w Niemczech, Norwegii, Stanach Zjednoczonych, Meksyku i Arabii Saudyjskiej. W połowie 2015 roku inwestorem Social WiFi został Rafał Brzoska.