To, co mogłoby być primaaprilisowym żartem, staje się prawdą. BMW Group i Daimler AG podpisały umowę o połączeniu swoich jednostek biznesowych usług mobilnych aby zaoferować klientom jedno źródło zrównoważonych usług związanych z mobilnością w mieście. Zyskają na tym obecne projekty, w tym mytaxi.

fot. materiały prasowe

Firmy planują połączyć i rozszerzyć swoją ofertę usług mobilnych w obszarach carsharingu, parkowania, ładowania i multimodalności, czyli przewozu ze zmianą jednostki transportowej. Partnerzy zamierzają zaoferować swoim klientom holistyczny ekosystem inteligentnych, płynnie połączonych usług mobilności dostępnych za dotknięciem palca, bez konieczności zapamiętywania wielu haseł i instalowania kolejnych aplikacji.

Połączenie sił mało prawdopodobnych, ale uzupełniających się partnerów

Wspólnie Grupa BMW i Daimler AG planują zrównoważony rozwój nowego modelu biznesowego i deklarują szybkie globalne skalowanie usług. Każda firma będzie posiadała 50-procentowy udział w modelu joint-venture obejmującym usługi mobilne obu firm. Przedsiębiorstwa pozostaną jednak konkurentami w swoich podstawowych dziedzinach działalności. 

Dla obu firm wiele z tych planów wymaga nie tylko nowego spojrzenia na własną działalność, ale także nowych relacji partnerskich z innymi. Poza starym schematem "przyjaciele i wrogowie" istnieje także alternatywa w postaci bycia partnerami i rywalami w tym samym czasie. 

Dostawcy usług mobilności nowej jakości

Partnerzy uzgodnili, że razem chcą przenosić usługi na nowy poziom. Między firmami pojawiła się wspólna motywacja do ulepszania produktów. Przedstawiciele Daimlera deklarują, że pokolenia pracowników po obu stronach potwierdzają, jak motywujący jest dla nich temat podnoszenia wyników. 

Wśród usług, które zyskają na nowym modelu biznesowym wymieniają w zakresie multimodalności moovel oraz ReachNow, współdzielenia pojazdów Car2Go i DriveNow, aplikacji taksówkarskich mytaxi, Chauffeur Privé, Clever Taxi oraz Beat, w obszarze parkowania ParkNow and Parkmobile Group/Parkmobile LLC oraz w ładowaniu - ChargeNow i Digital Charging Solutions. Większość z nich nie jest jeszcze dostępna w Polsce. 

Wsparcie w budowaniu globalnego biznesu

Co to oznacza dla popularnego w Polsce mytaxi? Krysztof Urban, dyrektor zarządzający mytaxi, komentuje - Dla mytaxi i jej przyszłości to naprawdę świetna wiadomość. Fakt posiadania silnego i zaangażowanego inwestora jakim jest Daimler był przez ostatnie lata naszym kluczowym atutem i zapewnił nam znaczną przewagę konkurencyjną. Nowy inwestor będzie wsparciem dla mytaxi w budowaniu globalnego biznesu, w obliczu konsolidującej się branży.

Urban deklaruje, że fuzja oznacza dla firmy kontynuację strategii wzrostu. Kierowcy nadal będą otrzymywać wysokiej jakości wsparcie, zespół IT zasilą nowi programiści. Wspomina też, że usługa zostanie uruchomiona w nowych miastach.

Komentarze (0)