e-nnovation 2012[relacja]

Dodane:

Adam Łopusiewicz Adam Łopusiewicz

Udostępnij:

Zakończyła się konferencja e-nnovation organizowana co roku w Poznaniu. W wydarzeniu uczestniczyło ponad 400 osób. Prelegentami były osoby znane w branży e-commerce i nie tylko. Przeczytajcie jak było w tym roku na e-nnovation.

Zakończyła się konferencja e-nnovation organizowana co roku w Poznaniu. W wydarzeniu uczestniczyło ponad 400 osób. Prelegentami były osoby znane w branży e-commerce i nie tylko. Przeczytajcie jak było w tym roku na e-nnovation.


Ceremonia otwarcia odbyła się przed godziną 10. Prelekcję otwierającą wydarzenie wygłosił Sir Terry Leahy, który swoją młodzieńczą karierę zaczynał od pracy w Tesco na stanowisku Marketing Executive. Dziś jest kojarzony jako innowator i osoba, dzięki której Tesco wybiło się ponad konkurencyjne sieci sklepów dyskontowych. W czerwcu bieżącego roku Leahy opublikował swoją książkę pt. Zarządzanie w dziesięciu słowach. Ten sam tytuł stanowiła jego prezentacja podczas tegorocznej edycji e-nnovation. Sir Terry przekazał uczestnikom wiedzę na temat najważniejszych lekcji dla marketingowców. Slajd z jego prezentacji znajdziecie poniżej.

Następnie Keynote presentation wygłosił Hein Pretorius – prezes zarządu Grupy Allegro reprezentujący południowoafrykański koncern Naspers/MIH. Do jednych z bardziej inspirujących prelekcji należała ta wygłoszona przez Dee Caffari, która postanowiła przekazać uczestnikom wiedzę na temat osiągania zamierzonych celów. Jej zdaniem wytrwałość i determinacja to najważniejsze cechy każdego, kto chce osiągnąć sukces w swojej dziedzinie. Po wystąpieniu Caffari ogłoszono przerwę kawową. Kolejną część wydarzenia otwarto ciekawym panelem dyskusyjnym pt Pogoń detaliczna. Sprzedaż online na skraju przewrotu. Swoje opinie wygłaszali Ondrej Fryc, Sir Terry Leahy, Alexander Hunter oraz James Dening. Ondrej starał się obronić tezę, która brzmiała: Nie mów ludziom co masz zamiar zrobić, wypuść produkt jak najszybciej i niech o nim mówią. Dyskusja toczyła się na temat e-commerce’u i jego przewagi nad kupowaniem produktów offline. Co ciekawe Leahy i Dening potwierdzili, że ludzie chcą rozmawiać ze sprzedawcami na temat kupowanego produktu, bo chcą mieć pewność, że kupują dobry produkt. Panel poprowadziła Nadine Dereza, która również podczas zeszłorocznej edycji rozmawiała z zaproszonymi prelegentami.

Jared Goralnick wystąpił podczas e-nnovation 2012 z prelekcją pt. Run Your Business. Be Happy. Don’t Die. Jared jest pomysłodawcą opisywanego przez nas AwayFind – narzędzia, które zadba o naszą produktywność i właśnie na jej temat mówił podczas konferencji w Poznaniu. Goralnick uważa, że bolączką dzisiejszych czasów są e-maile i to, że marnujemy na ich czytanie i odpowiadanie mnóstwo czasu. Jared mówił, że 40% czasu pracy jest marnowane przez sprawdzanie skrzynki odbiorczej. Jedną z głównych rad na temat dbania o naszą produktywność jaką udzielił zebranym uczestnikom to: archiwizacja wiadomości, aby skrzynka odebranych była zawsze pusta. CEO AwayFind wspomniał, że powinniśmy stosować zasadę 50/10, w której 10 minut w ciągu godziny poświęcamy na sprawdzenie swojej poczty a pozostałe 50 na pracę.

Po przerwie na lunch, swoim szerokim doświadczeniem z uczestnikami podzielił się Marvin Liao, w przeszłości przez 10 lat współpracujący z Yahoo. Marvin wygłosił prelekcję pt. Konieczność rozróżnienia: Lekcje z Doliny Krzemowej i jak to wpływa na Twoją firmę i karierę. Podczas swojego wystąpienia zdradził nam efekty swoich obserwacji. Mówił o globalnych trendach, o mechanizmach obecnego świata oraz o tym jak firmy i ludzie dają sobie radę w nowym świecie. Liao zaznaczył, że obecnie przenosimy stare trendy na nowy świat. Wszystko, począwszy od przesuwania palcem po ekranie smartfona, wiążę się z naszą daleką przeszłością. Powyższy przykład Marvin powiązał z rozsuwanym pergaminem. Z Marvinem miałem przyjemność rozmawiać w kuluarach czego efekty zobaczycie za kilka dni w naszym serwisie. Swoje wystąpienie zakończył poleceniem obserwowania działalności Amazonu, jako przykładu sprawnego e-sklepu.

Na scenie, po wystąpieniu Marvina pojawiły się zespoły dwóch finałowych startupów konkursu Start with e-nnovation. Warto zaznaczyć, że w niedzielę wszystkie zaproszone zespoły wzięły udział w sesji mentoringowej. Wśród uczestników konkursu tylko dwa z nich przeszły do finału. Co ciekawe przedstawiciele startupów VibeTrace oraz Sheepla całkowicie zmienili swoje prezentacje po konsultacji z mentorami. Czym się zajmują? VibeTrace jest narzędziem, dzięki któremu zwiększymy sprzedaż produktów w swoim sklepie online. System sprawdza i testuje stronę, bada gdzie użytkownicy poświęcają najwięcej czasu. Dane następnie są przetwarzane i system uzyskuje listę poprawek jakie powinny pojawić się na stronie sprzedawcy. Twórcy Alexandru Topliceanu oraz Alexandru Rada swój model biznesowy opierają na pobieraniu miesięcznych opłat za korzystanie z systemu. Podczas naszej krótkiej rozmowy często wspominali o czerpaniu inspiracji z Amazonu. Co ciekawe Rada w 2010 roku przybył do Poznania na ten sam konkurs z projektem Squeeqly.

Polski zespół Sheepla również działa w branży e-commerce. Sheepla zajmuje się nadawaniem i monitoringiem przesyłek. Dzięki temu narzędziu sprzedawcy zaoszczędzą czas na organizowanie, wysłanie i śledzenie przesyłek do klientów. Możemy go zintegrować z dedykowanym sklepem bądź kontem na Allegro. Sheepla pobierze dane dotyczące przesyłki i przeniesie je do systemu. Twórcy Sheepla swój model biznesowy opierają na abonamencie. Co ciekawe z systemu możemy korzystać za darmo bez ograniczeń dotyczących liczby przesyłek jeśli nasze produkty będziemy wysyłać korzystając z usług InPost i zostawiając je w Paczkomatach.

Po prezentacji obu finałowych zespołów Krzysztof Kowalczyk wraz z Alexem Barrerą zachęcili wszystkich do głosowania. Następnie na scenie pojawili się przedstawiciele branży modowej: Lauren Proctor, Chris Morton oraz twórcy polskiego startupu SHOWROOM – Jan Stasz, Michał Juda oraz Maciej Dulski. Panel dyskusyjny nosił tytuł: E-commerce ubiera się u Prady. Dyskusja toczyła się o przyspieszającym rynku e-commerce branży modowej oraz o tym jak przekonać kobiety do zakupu rzeczy, których nie widziała w rzeczywistości.

Po krótkiej przerwie Nadine Dereza poprowadziła kolejny panel dyskusyjny pt. Jak płatności online zmieniają świat? Udział w nim wzięli Maciej Biniek, Aleksander Naganowski, Robert Midura, Paweł Widawski. Podczas dyskusji ujawniono ciekawe fakty. Podobno 80% transakcji MasterCard przeprowadzane za pomocą PayPala przechodzi przez Polskę. Paneliści toczyli ciekawą dyskusję na temat problemów natury prawnej związanej z płatnościami i trudnościami, które codziennie spotyka miliony ludzi płacącymi online.

Ostatni na scenie wystąpił Marek Swaworski reprezentujący Mercedens-Benz. Mówił o nowych technologiach, które wprowadzane są do samochodów marki, którą reprezentuje. Wyniki konkursu Start with e-nnovation zostały ogłoszone następnego dnia. Konkurs Start with e-nnovation i 10 tysięcy euro wygrał polski zespół Sheepla! Gratulujemy!