Polacy rozwiązują problem braku wody

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

Na świecie ponad 1 miliard ludzi cierpi z powodu braku wody pitnej a co 17 sekund umiera z tego powodu dziecko. Problemem nie jest jednak fizyczny brak wody, ale jej skrajne zanieczyszczenie. Istnieje wiele razwiązań, które teoretycznie powinny rozwiązać problem braku pitnej wody. Faktycznym problemem nie jest zatem brak technologii, ale brak właściwych modeli biznesowych, które pozwoliłyby te technologie wykorzystać.

Zdjęcie royalty free z Fotolia

Studenci świadomi tego problemu postanowili opracować rozwiązanie, które będzie przynosiło korzyści zarówno ludności lokalnej jak i biznesowi. Technologia bazuje na zasilanych energią słoneczną filtrach, które oczyszczają wodę z najmniejszych nawet drobnoustrojów. Filtry te wbudowane są w interaktywny kiosk, który posiada łącza internetowe, stacje do ładowania telefonów, urządzenia chłodzące (niezbędne do przechowywania leków) oraz ekrany LED. Wszystkie te urządzenia zasilane są energią pochodzącą z kolektorów słonecznych.

Kioski pełnią także funkcję edukacyjną, ponieważ pozwalają na wyświetlanie treści dostosowanych do potrzeb lokalnej ludności (edukacja szkolna dla dzieci, zawodowa dla dorosłych, a także ogólna, na przykład w zakresie higieny i zdrowia). Kioski mogą również promować firmy, które je sponsorują w ramach programu CSR. Promocja może odbywać się za pośrednictwem reklam wizualnych i głosowych, wyświetlanych lub odtwarzanych przy użyciu dostępnej infrastruktury technicznej kiosku, a także poprzez dowolne, wizualne dostosowanie obiektu. 

Kim są Bio Rangers?

Czwórką studentów warszawskich uczelni – SGH, UW, SGGW, która dostała się do ścisłej czołówki prestiżowego konkursu G20 Global Business Challange. Ich pomysł – Water Hub, to innowacyjny model biznesowy dla istniejących rozwiązań technologicznych, który jest w stanie zmienić oblicze świata.

W listopadzie będą reprezentować Polskę na międzynarodowych finałach w Australii, w ramach odbywającego się tam globalnego szczytu państw G20. Wygrana w konkursie to $100 000 USD oraz finansowanie naszej ideii przez firmy sponso- rujące konkurs.

G20 Global Business Challenge

Celem konkursu jest stworzenie innowacyjnego projektu technologicznego służącego rozwiązaniu globalnego problemu braku wody na świecie. W konkursie wzięły udział drużyny z całego świata. Do ścisłej czołówki zakwalfikowało się sześć ekip z USA, Kanady, UK, Australii oraz Polski.

Projekty zostaną zaprezentowane na arenie międzynarodowej w Brisbane. W skład komisji wejdą przestawiciele rządu, globalnych przedsiębiorstw oraz instytucji finansowych. Wydarzenie otrzyma szeroki rozgłos medialny, zapewniony przez agencje uczestniczące w szczycie G20.