Sheva w służbie poprawy higieny intymnej w krajach trzeciego świata

Dodane:

Adam Sawicki, Redaktor prowadzącyRedaktor prowadzący MamStartup Adam Sawicki

Udostępnij:

Problemy krajów tzw. trzeciego świata nie tylko dotyczą ubóstwa, braku wody, czy przemocy, ale również higieny intymnej. Jak się okazuje, kobiety z krajów biednych podczas cyklu menstruacyjnego rezygnują z uczęszczania do szkół i pracy, ponieważ nie posiadają podstawowych środków higieny takich jak podpaski. Rozwiązaniem globalnego problemu zajmuje się Sheva.

Zdjęcie royalty free z Fotolia

Portal, który zmienia świat kobiet

Sheva.com jest wyjątkowym sklepem internetowym oferującym wysokiej jakości artykuły higieny intymnej dla kobiet. W jego ofercie znajdziemy przede wszystkim podpaski i tampony renomowanych marek. Co w tym nadzwyczajnego? To, że przez każdy zakup proponowanego produktu uczestniczymy w budowaniu społeczności, której celem jest udzielanie pomocy kobietom z tzw. “trzeciego świata”. Pomagać możemy dokładając do koszyka dodatkową paczkę podpasek, które następnie wysyłamy np. do Indii.

W tym celu wystarczy zarejestrować konto na portalu Sheva.com, a następnie wybrać spośród dostępnych artykułów ulubione i dokonać zakupu. Serwis umożliwia skomponowanie paczki podarunkowej, którą obdarowujemy potrzebujące kobiety. Taka przesyłka dotrze na miejsce docelowe za pośrednictwem organizacji pozarządowych. Użytkownik może zapamiętać w systemie swoje preferencje zakupowe i nadawać prezenty cyklicznie, albo zdecydować o jednorazowym przedsięwzięciu.

Oferta powstałego w zeszłym roku przedsiębiorstwa jest nieco droższa, niż w przypadku drogerii, czy innych sklepów internetowych dostępnych na rynku. Nie ulega wątpliwości jednak, że wydając pieniądze na proponowane rozwiązania przez Sheva zyskujemy satysfakcję wynikającą z niesienia pomocy potrzebującym. Projekt, finansowany przez pochodzącą z Hiszpanii Marisabel Ruiz, ma szansę zmienić los wielu dziewczyn mieszkających w krajach, w których o problemach natury intymnej rozmawia się w tajemnicy, albo wcale.

Duży problem i ważna inicjatywa

Dla zespołu Sheva, oprócz profitów wynikających ze sprzedaży towarów, ważne jest również propagowanie higienicznego trybu życia wśród mieszkańców krajów rozwijających się. W dużej mierze skupia się na Indiach, Gwatemali i Ugandzie. W tych państwach brak dostępu do środków higieny, m.in. do podpasek, skutkuje słabą sytuacją w szkolnictwie, ponieważ dziewczyny w czasie cyklu menstruacyjnego nawet na tydzień opuszczają zajęcia w szkole.

Skala braku środków czystości w krajach biednych jest ogromna. Jak czytamy na oficjalnej stronie firmy Sheva, ponad 30 proc. dziewcząt w Gwatemali podczas miesiączkowania rezygnuje ze szkoły, a zaledwie 12 proc. żeńskiej populacji Indii używa podpasek. Pozostała część kobiet skazana jest na alternatywne metody dbania o higienę, które zwiększają ryzyko zachorowań dróg rodnych. Wydaje się, że inicjatywa podjęta przez zespół Sheva może zmienić świat na lepsze.