Microsoft znów szuka technologicznych talentów. Krajowe finały konkursu Imagine Cup 2018 już 12 kwietnia

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

12 kwietnia odbędzie się finał Imagine Cup w Polsce. Specjaliści z SoftwareHut po raz kolejny angażują się w organizację prestiżowego konkursu spod znaku Microsoft. Imagine Cup to projekt realizowany od 15 lat, a jego ideą jest wspieranie technologicznego ducha przedsiębiorczości u młodych ludzi.

fot. unsplash.com

W tegorocznej edycji rozgrywki toczą się w 4 kategoriach: artificial intelligence, big data, mixed reality i smart city. W tej ostatniej udział mogą wziąć nie tylko studenci, ale także start-upy już działające na rynku.

– Microsoft w Polsce organizuje Imagine Cup od ponad 10 lat. W tym czasie zgromadził wokół konkursu niezwykle zaangażowaną społeczność. To właśnie oni przyglądając się swoim pasjom zastanawiają się, co mogą zrobić. A robią naprawdę niesamowite rzeczy. Uwielbiam ich energię, pasję i ogień. Każda z drużyn powinna być niezwykle dumna z tego, co zaprezentowała i mam nadzieję, że duch kreatywności będzie im towarzyszył, cokolwiek nowego wymyślą – mówi Olena Kolikhova, organizator polskiej edycji konkursu Imagine Cup, Microsoft.

SoftwareHut chce wspierać młodych

SoftwareHut ponownie wspiera to wydarzenie w ramach sponsoringu, mentoringu dla wybranych drużyn oraz poprzez udział w jury na wczesnym etapie konkursu. Inicjatywa Microsoftu od lat przyciąga młode, ambitne osoby z pomysłami, które niejednokrotnie wyprzedzają aktualną myśl technologiczną. Dla SoftwareHut ta innowacyjność jest szczególnie ważna, zwłaszcza dlatego, że w gronie mentorów i jurorów Imagine Cup zasiadają dziś specjaliści SoftwareHut, którzy kilka lat wcześniej sami mierzyli się z wymaganiami tego konkursu jako uczestnicy. Rozumieją więc doskonale ich potrzeby i wątpliwości. – Mentoring jest dla nas tym ważniejszy, że wielu naszych pracowników mających za sobą starty w tych eliminacjach, dziś wspomina to jako wspaniałe doświadczenie zawodowe, które dało im wiedzę i wielki zastrzyk energii do walki o swoje marzenia. W tej chwili 10% naszego zespołu i aż 80% kadry zarządzającej to byli uczestnicy Imagine Cup. Ten konkurs to naprawdę Kuźnia Młodych Talentów  – tłumaczy Robert Strzelecki, CEO SoftwareHut.

Nagrody to nie wszystko 

Poza oczywistą wartością konkursu, jaką jest dofinansowanie projektu czy jego promocja, uczestnicy mogą zyskać znacznie więcej. Dla młodych specjalistów niezwykle cenna jest możliwość skonfrontowania swoich pomysłów z wiedzą ekspertów, którzy gotowi są dzielić się swoim know-how i doświadczeniem w każdy możliwy sposób. – Warto docenić także moc networkingu, który dzieje się w kuluarach, bo nawiązane w takich warunkach znajomości biznesowe mogą być bardzo cenne w przyszłości – mówi Marcin Bartoszuk, CTO SoftwareHut, czterokrotny finalista krajowego etapu konkursu Imagine Cup, a w późniejszych latach mentor i juror. – Konkurs Imagine Cup jest doskonałym miejscem i mobilizatorem do poszerzenia zarówno swojej wiedzy technicznej, jak również sprzedażowej. Można go potraktować jako doskonałe miejsce wprowadzające w świat biznesu, które pokazuje jak przekuć ciekawy pomysł w finalny produkt gotowy do sprzedaży. Patrząc na historię Imagine Cup, jest wiele zespołów, które startując od pomysłu teraz posiadają swoje własne firmy i sprzedają gotowy produkt. Jeżeli ktoś ma pomysł na biznes, ale boi się od razu zakładać start-up powinien najpierw wziąć udział w konkursie Imagine Cup, który jest pewnego rodzaju wprowadzeniem w świat start-up’ów – dodaje Bartoszuk.

Zonifero dostępne dla uczestników

SoftwareHut będzie podczas Imagine Cup również partnerem technologicznym, udostępniając uczestnikom aplikację Zonifero, która ułatwi komunikację pomiędzy organizatorami, a uczestnikami i gośćmi. Dzięki uprzejmości białostockiego partnera wszyscy uczestnicy konkursu będą mieli możliwość bezbłędnie odnaleźć się w przestrzeni podczas gali finałowej, która odbędzie się w Instytucie Wzornictwa Przemysłowego. Dzięki mobilnej aplikacji Zonifero uczestnicy będą mieli na swoich smartfonach mapę obiektu, będą otrzymywali na bieżąco ogólne komunikaty od organizatorów, każdy uczestnik będzie miał w niej swój indywidualny kalendarz spotkań. – Pomyśleliśmy, że dobrze byłoby zaoszczędzić uczestnikom nerwów związanych z szukaniem odpowiedniej sali, czy mentora, bo sam konkurs jest już wystarczająco stresujący – żartuje Łukasz Muszyński, Product Manager w SoftwareHut odpowiedzialny za rozwój aplikacji Zonifero.

Konkurs Imagine Cup za nadrzędny cel stawia sobie propagowanie aktywności biznesowej wśród młodych osób. – Takie spotkania to zawsze wspaniałe szanse na zintegrowanie branży oraz wymianę doświadczeń. To szczególnie cenne w sektorze IT, ponieważ tempo rozwoju jest w tej branży wyjątkowo szybkie – dodaje Robert Strzelecki.