Fundusz Simpact zainwestował 1 mln złotych w innowacyjny projekt protetyczny Glaze Prosthetics. Dzięki konsekwentnie realizowanej misji, spółka ma potencjał by zrewolucjonizować branżę protetyczną nie tylko w Polsce, lecz również za granicą.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

fot. facebook.com/glazeprosthetics

W Polsce każdego roku dokonuje się około 10 tysięcy amputacji rozległych i dużych czyli dotyczących kończyny górnej lub dolnej. Znaczna liczba osób pozbawionych kończyny górnej wcale nie używa rozwiązań protetycznych lub korzysta z nich jedynie przez krótki czas po czym rezygnuje. Główne przyczyny tego stanu rzeczy to: wysoka cena, wysoka waga, trudna i czasochłonna nauka użytkownika oraz niska estetyka. Innowacyjne protezy Glaze Prosthetics produkowane w technologii druku 3D metodą SLS rozwiązują wszystkie wymienione problemy dotyczące tradycyjnych rozwiązań protetycznych. Mają system wymienialnych końcówek umożliwiający odpięcie protezy w bardzo prosty sposób, a nauka funkcjonowania w protezie Glaze trwa zaledwie kilka dni. Wszystkie szczegóły estetyczne są starannie dopracowane oferując bardzo stylowy wygląd.

Proteza – nowy modny gadżet

Protezy projektowane przez Glaze Prosthetics mają nie tylko pomagać użytkownikowi w codziennym funkcjonowaniu ale również dobrze wyglądać. Produkt ma być elementem wizerunku danej osoby, wyrażać osobowość i styl.

– Problem wyglądu protezy pozornie może wydawać się drugorzędny, jednak w większości przypadków ma on podstawowe znaczenie dla pacjenta. Większość protez charakteryzuje się bardzo niską estetyką. Do niedawna protezy były tematem tabu, czymś co użytkownicy starali się ukryć, a inni ludzie starali się nie widzieć. Przez ostatnie lata ludzie coraz częściej pokazują swoje protezy, nie wybierają pokryć kosmetycznych, zostawiając elementy mechaniczne na zewnątrz i personalizują swoje protezy. Konwencjonalne metody technologiczne nie dają jednak satysfakcjonujących rezultatów. Glaze Prosthetics stawia mocny nacisk w swoich projektach na stylowy design. Daje możliwość pełnej personalizacji protezy, wybrania różnych kolorów i sposobów wykończenia, zachęca użytkowników do posiadania wielu protez o różnym wyglądzie i przeznaczeniu. Dzięki temu projekt zmienia postrzeganie protez z tematu tabu na przedmiot codziennego użytku który pozwala wyrażać siebie, jest estetyczny i staje się modnym elementem ubioru. Protezy Glaze produkowane w technologii druku 3D minimalizują stopień niepełnosprawności użytkowników, przywracają poczucie własnej wartości dzięki możliwie jak najlepszej estetyce wykonania oraz zwiększają wrażliwość społeczeństwa. Chcemy pozytywnie wpływać na pewność siebie ludzi po amputacji oraz ogólną świadomość społeczną – mówi Grzegorz Kosch, CEO Glaze Prosthetics.  

fot. materiały prasowe

Hybrydowy model biznesowy

Projekt Glaze Prosthetics rozwijany jest w oparciu o innowacyjny model biznesowy, który jest hybrydą modelu B2C i B2B. Podstawą wdrożenia produktu na rynek jest strona internetowa, która jest platformą komunikacji z klientem, a także umożliwia klientowi wybór wzoru, koloru, kształtu oraz sposobu wykończenia protezy. Strona internetowa jest głównym kanałem dystrybucji, ale sprzedaż odbywa się również w oparciu o bezpośredni kontakt z zakładami protetycznymi w różnych krajach. Spółka współpracuje z zakładami protetycznymi, które pobierają miarę kikuta i są odpowiedzialne za produkcję i dopasowanie leja protezowego. Na podstawie skanu kształtu leja oraz projektu klienta Glaze Prosthetics tworzy protezę idealnie dopasowaną do potrzeb i gustu użytkownika. Dzięki opracowanej technologii i standaryzacji całego procesu przygotowania leja przez zakład protetyczny, klient zmuszony jest odwiedzić protetyka tylko przy wykonaniu pierwszego zamówienia. Po pobraniu pierwszej miary, możliwe jest zamówienie wielu różnych protez korzystając z już tylko z platformy e-commerce i dostępnego na niej specjalnego konfiguratora.

Glaze Prosthetics jest już obecne na kilku rynkach międzynarodowych, między innymi w USA, Australii, Nowej Zelandii, Belgii oraz Hiszpanii. 

Inwestycja funduszu Simpact

Fundusz Simpact, którego celem jest wspieranie technologicznych projektów, które posiadają potencjał, by generować przychody finansowe i jednocześnie mają realną szansę by zmieniać świat na lepsze, zainwestował w projekt 1 milion złotych. Zainwestowane środki zostaną przeznaczone na prace rozwojowe, realizację modelu biznesowego, rozbudowę platformy internetowej oraz ekspansję zagraniczną.

– Dotychczasowe dokonania Glaze Prosthetics, udowadniają, że zespół potrafi realizować ambitne plany rozwoju i z powodzeniem działać na rynku zdominowanym przez dużych, międzynarodowych graczy, jednocześnie pozostając wierny swojej misji i konsekwentnie realizując obraną strategię. Spółka wpisuje się w najnowsze trendy rynkowe takie jak coraz szersze zastosowanie technologii druku 3D w branży medycznej, personalizacja produktów, sprzedaż e-commerce. Przeprowadzone badania rynku wykazały, że klienci na rynku protetycznym są otwarci na zupełnie nowe, niespotykane do tej pory funkcjonalności protez, które dalece wykraczają poza naturalne funkcjonalności ludzkiej ręki. Zespół Glaze stawia sobie ambitny cel by sprostać tym wymaganiom i my, jako fundusz Simpact, chcemy ich w tych działaniach wspierać – mówi Krzysztof Grochowski, CEO funduszu Simpact.

Komentarze (0)