Fanpage Trends za luty 2012

Dodane:

Lech Romański Lech Romański

Udostępnij:

W lutym na polskim Facebooku królowały dwa fanpage’e – Demotywatory oraz KWEJK, którym nieustannie przybywa fanów. W ubiegłym miesiącu liczba „lajków” na obu profilach przekroczyła liczbę 200 tysięcy, co w ciągu jednego miesiąca nie udało się wcześniej żadnemu innemu fanpage’owi.

W lutym na polskim Facebooku królowały dwa fanpage’e – Demotywatory oraz KWEJK, którym nieustannie przybywa fanów. W ubiegłym miesiącu liczba „lajków” na obu profilach przekroczyła liczbę 200 tysięcy, co w ciągu jednego miesiąca nie udało się wcześniej żadnemu innemu fanpage’owi.

Pierwsza piątka rankingu profili komercyjnych i jednocześnie wszystkich polskich profili na Facebooku ze względu na liczbę fanów jest wciąż bez zmian. Są to kolejno: Demotywatory, KWEJK, Kuba-Wojewódzki, Allegro oraz Serce i Rozum.  Aby obecnie znaleźć się w pierwszej piątce najpopularniejszych fanpage’y, trzeba zadbać, by liczba fanów przekroczyła 700 tys.

Jeśli chodzi o procentowe wzrosty w liczbie fanów – najszybciej urósł profil „Rzuć wszystko i chodź na podwórko”. W ciągu zaledwie miesiąca niewielki fanpage, który lubiło 1125 fanów urósł do prawie 17000 użytkowników. Szybko rosły też polskojęzyczne: Winterfresh, Devil Energy oraz Ballantine’s, z których każdy urósł o ponad 100%. 

Największy nominalny przyrost liczby fanów zaliczyły strony z pierwszej piątki największych fanpage’y: Demotywatory oraz Serce i Rozum. Fani chętnie dołączali również do fanpage’y sieci Orange i Plus. Mimo, że żaden z piątki największych fanpage’y nie odnotował procentowo dwucyfrowego wzrostu, wzrosty te wyrażone w prostej liczbie fanów wciąż imponują  – jest to kilkadziesiąt tysięcy nowych fanów w zaledwie jeden miesiąc.

Fanpage Doroty Zawadzkiej cały czas utrzymuje fanów na dużym poziomie zaangażowania. Równie dobrze wypadają Stylowebutki.pl, które zdobywają tysiące lajków częstym postowaniem oraz konkursem, w którym kupony na zakupy wygrywa ten, kto zaprosi największą liczbę znajomych.

Serce i rozum angażuje fanów zabawnymi wpisami i obrazkami. Pokazuje przy tym jak bić rekordy „lajków” prostym pytaniem – „Kto chciałby wygrać nasze maskotki paluszek do góry” (18732 lajków). Najwyższą względną interaktywnością (niezależną od liczby fanów) cieszą się fanpage’e: Star-Typ Sport, Real Madrid, Jedynka, Legioniści.com oraz UrbanFlavours. Rekordowy post niemniej należy do administratorów profilu Kwejk, którzy w odpowiedzi na post „Co kryjesz pod CTRL + V? Wklej w komentarz zawartość schowka. Zobaczmy, co tam macie!” doczekał się 1787 „lajków” i prawie 10 tysięcy komentarzy, przy czym 68% z nich pochodziło od mężczyzn. Dla porównania na pytanie „Kto chciałby wygrać nasze maskotki paluszek do góry” w 70% odpowiedziały kobiety.

Fanpage Trends to cykliczne raporty na temat najpopularniejszych polskojęzycznych stron na Facebooku publikowane na początku każdego miesiąca. Szczegółowy raport Fanpage Trends za luty 2012 – z aktualnymi rankingami stron markowych z podziałem na 29 kategorii (m.in. alkohole, banki, muzyka, samochody, telekomunikacja,  zakupy grupowe) – można pobrać bezpłatnie ze strony Fanpage Trender: http://www.fanpagetrender.com/pl/fanpage-trends

źródło: informacja prasowa