Aulery 2012 – otwarcie zgłoszeń

Dodane:

Lech Romański Lech Romański

Udostępnij:

Koniec kalendarza Azteków to nie koniec świata. To zapowiedź zmian jakie właśnie w tym roku mają swój początek. Aulery, najważniejsza nagroda dla młodych firm technologicznych w Polsce rusza w świat i zmienia swoją formułę.

Koniec kalendarza Azteków to nie koniec świata. To zapowiedź zmian jakie właśnie w tym roku mają swój początek. Aulery, najważniejsza nagroda dla młodych firm technologicznych w Polsce rusza w świat i zmienia swoją formułę.


Aulery to nagrody dla najlepszych e-biznesów, które wyszły już z początkowej fazy rozwoju. Od 2009 roku nagroda przyznawana była najciekawszym projektom, które prezentowały się w ramach serii spotkań „Aula Polska”. Spotkania te miały być inspiracją dla innych przedsiębiorców do rozpoczęcia swojej działalności. Przez 3 kolejne lata kapituła nagrody nie pomyliła się ani razu przez co każda z nagrodzonych firm cały czas się rozwija i powiększają krajowe PKB.

Artur Kurasiński, współorganizator AulerówNaszą ambicją jest aby Aulery stały się silnym brandem dla międzynarodowej branży e-przedsiębiorców. Chciałbym aby przyznanie tej nagrody było potwierdzeniem wartości firmy w skali międzynarodowej. Rok 2012 jest początkiem działań Auli Polskiej mających zmienić optykę pozycji Polski w regionie Europy Środkowej i Wschodniej. Chcemy aby w perspektywie kilku lat Polska stała się ważną platformą wsparcia w tym regionie dla spółek technologicznych.

Dlatego w tym roku, przy okazji czwartej edycji Aulerów następuje szereg zmian. Najważniejszą z nich jest otwarcie rejestracji dla firm z regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Zgłaszać się mogą spółki technologiczne (zarówno aplikacje webowe jak i mobilne). Warunkiem podstawowym przyjęcia zgłoszenia będzie co najmniej roczna historia spółki oraz zgłoszenie się zespołu złożonego z co najmniej dwóch osób (najchętniej osób odpowiedzialnych za część technologiczną i marketingową).

Kolejną nowością jest powołanie Rady Aulerów. Podobnie jak ta Oscarowa® będzie się co roku zmieniać, jednak zawsze będą w niej osób z osiągnięciami w dziedzinach inwestycji, innowacji, rozwoju czy promocji spółek technologicznych w Polsce i na świecie. Z początkowego grona zgłoszeń wybranych zostanie 30 najlepszych projektów a potem 15, które przejdą do finału Aulerów. Podczas finałowej gali 27 kwietnia w Sopocie zaprezentowanych zostaną trzy najlepsze firmy z regionu CEE.

W bieżącym roku swoją obecność w radzie potwierdzili między innymi:

  • Sitar Teli (Doughty Hanson)
  • Marcin Grodzicki (Agora SA)
  • Michał Brański (o2)
  • Carlos Eduardo Spinal (Seedcamp)
  • Grzegorz Marczak (Antyweb)
  • Anti Villponen (ArcticStartup)
  • Bogdan Iordache (How To Web)
  • Natasha Starkell (GoalEurope)
  • Jon Bradfrod (Springboard)
  • Krzysztof Kowalczyk (hardGAMMA Ventures)
  • Daniel Stachowiak (iO Adria Limited)
  • David Bizer (HackFwd)
  • Jaromir Działo (Topicmarks)
  • Piotr Pągowski (HP Polska)
  • Paweł Chudziński (Point Nine Capital)

Zmianie ulegnie także sama statuetka Aulera. Wręczaną do tej pory zastąpi nowa, wykonana przez Polską projektantkę specjalna figurka. Jej oficjalna premiera planowana jest w połowie kwietnia. W tej chwili wiadomo tylko tyle, że nowy Auler będzie niesamowity i nowoczesny. Takie jak projekty, które będą nim nagradzane.

Na stronie http://submit.aulery.com można już zgłaszać swoje projekty. System przygotowany przez firmę Empathy zautomatyzuje proces zgłoszeń. Chętne projekty wypełniają formularz i w przypadku przejścia dalej także poprzez stronę będą przesyłać dane uzupełniające. Przyjmowanie zgłoszeń trwa tylko do 12 kwietnia.

Gala finałowa i wręczenie nowej statuetki Aulera odbędzie się w Sopockiej ERGO Arenie podczas Business Sopot Festivalu (27 kwietnia 2012). Podczas całodniowej imprezy odbędzie się także gala finałowa “Leaders in Poland” i wiele prezentacji i wydarzeń około biznesowych. Organizatorzy Aulerów planują rozdać około 200 bezpłatnych biletów.

Organizację Aulerów 2012 wspierają: Google, Orange, Novel, HP Polska hardGAMMA Venture, Empathy, Studio Grandessa oraz Miasto Gdańsk. Patronami medialnymi są: Gazeta.pl, Wyborcza.biz, o2.pl, WP.pl i Antyweb.pl oraz magazyn „Proseed”.

źródło: informacja prasowa