Popularność i cele webinarów oraz spotkań online – badanie ClickMeeting [infografika]

Dodane:

Lech Romański Lech Romański

Udostępnij:

Ponad 50% badanych firm przeprowadza więcej niż jeden webinar dziennie, w którym statystycznie uczestniczą osoby z 2 krajów. Najczęściej firmy spotykają się online w celach edukacyjnych, pozyskania nowych kontaktów oraz wzmocnienia pozycji firmy na rynku – wynika z badania…

Ponad 50% badanych firm przeprowadza więcej niż jeden webinar dziennie, w którym statystycznie uczestniczą osoby z 2 krajów. Najczęściej firmy spotykają się online w celach edukacyjnych, pozyskania nowych kontaktów oraz wzmocnienia pozycji firmy na rynku – wynika z badania przeprowadzonego przez ekspertów konferencji i spotkań online z ClickMeeting.

Eksperci z ClickMeeting, platformy do konferencji i spotkań online, zbadali popularność i cele wykorzystania webinarów. Przeanalizowane zostało blisko 8200 spotkań zorganizowanych przez klientów ClickMeeting w okresie wrzesień 2011 – luty 2012.

Z badania wynika, że ponad 50% badanych firm przeprowadza więcej niż jeden webinar dziennie. Najczęściej przeprowadzane są trzy webinary w ciągu doby (18%), ale nie zabrakło firm, które korzystają z tej formy komunikacji znacznie częściej. 8% badanych przeprowadza ponad 27 spotkań online w ciągu zaledwie jednego dnia.

Najczęściej webinary organizowane są w celach edukacyjnych. Wykorzystanie spotkań online do edukowania obecnych i potencjalnych klientów zadeklarowało aż 85% firm. Poza tym, do podstawowych celów organizowania webinarów należy pozyskiwanie klientów (77%) oraz wzmocnienie pozycji firmy na rynku (60%). W przypadku ponad połowy firm jednym z podstawowych celów każdego spotkania online jest konwersja pozyskanych już kontaktów.

W statystycznym webinarze uczestniczą osoby z 2 krajów. A rekordzistą było spotkanie, w którym udział wzięli uczestnicy z aż 54 krajów. 

Przeprowadzone przez nas badanie pokazuje nie tylko rosnącą popularność  przenoszenia spotkań i szkoleń do Internetu. Warto zwrócić uwagę również na to, że w webinarze uczestniczą zazwyczaj osoby z przynajmniej dwóch krajów. Jest to jasny sygnał, że spotkania online spełniają swoje zadanie. Dzięki zaawansowanym funkcjonalnościom oferowanym przez profesjonalne platformy, każde spotkanie online może być tak samo efektywne jak tradycyjne, z tym, że nie trzeba za każdym razem pokonywać setek albo tysięcy kilometrów – mówi Szymon Grabowski, prezes Implix (ClickMeeting).

Badanie pozwoliło również ustalić, że najwięcej webinarów przeprowadzanych jest w środku tygodnia. Najpopularniejszym dniem okazał się być wtorek, w którym odbywa się ponad 30% spotkań. Na drugim miejscu, z wynikiem 25,6%, jest środa. A ostatnie miejsce na podium przypadło piątemu dniu tygodnia – 17,9%.  Jednocześnie najpopularniejszą porą dnia na przeprowadzenie spotkania online jest południe oraz wczesne popołudnie – w okolicach godziny czternastej.

Statystycznie w webinarze bierze udział 28 uczestników i trwa on ok. 65 minut. 

Wyniki badania zostały przedstawione również w postaci infografiki, którą można pobrać klikając http://blog.clickmeeting.pl/uploads//2012/03/webinary_infografika.jpg

źródło: informacja prasowa