Mamoko.com – wyszukiwanie produktów „na oko”

Dodane:

Lech Romański Lech Romański

Udostępnij:

Na polskim rynku wyszukiwarek produktowych pojawił się nowy gracz. Wyszukiwarka mamoko.com działa jednak na innej zasadzie niż pozostałe tego typu serwisy, bazując na wyglądzie produktów a nie na ich cenie czy parametrach.

Na polskim rynku wyszukiwarek produktowych pojawił się nowy gracz. Wyszukiwarka mamoko.com działa jednak na innej zasadzie niż pozostałe tego typu serwisy, bazując na wyglądzie produktów a nie na ich cenie czy parametrach.

Niektóre rzeczy muszą być ładne. Na drugi plan schodzą w nich pozostałe cechy, takie jak cena. Przykładowo takie towary jak buty czy torebki kupuje się przede wszystkim oczami. Dostępne do dziś wyszukiwarki produktów bazowały jednak wyłącznie na cenie i liczbowych parametrach, nie biorąc pod uwagę najważniejszego – wyglądu.

To była tak oczywista luka, że nie można było przejść mimo obojętnie. Do rozpoznawania kształtów towarów użyto algorytmu, rozwój którego zajął wcześniej jednemu z twórców mamoko.pl ponad 5 lat. Po 2 latach prac powstał pierwszy w Polsce innowacyjny serwis mamoko.pl, umożliwiający wyszukiwanie towarów poprzez wskazywanie podobieństw. Twórcy systemu twierdzą, że w ten sposób w kilka klików można dotrzeć do każdego artykułu w sklepie. Po wybraniu odpowiedniego artykułu można przejść do oferującego go sklepu internetowego i dokonać zakupu online.

Serwis jest darmowy zarówno dla użytkowników jak i dla sklepów partnerskich. W chwili swojego debiutu online serwis umożliwia wyszukiwanie wśród butów, torebek i lamp z asortymentu kilku sklepów, jednak plany twórców systemu zakładają rozbudowę wyszukiwarki o nowe kategorie z wielu nowych sklepów partnerskich.

źródło: informacja prasowa