Sir Tery Leahy, który uczynił z Tesco międzynarodową korporację, Daniel Burrus – futurysta, który przewidział powstanie wielu kluczowych technologii, Hein Pretorius zarządzający największym biznesem e-commerce w Europie Środkowo Wschodniej oraz przedstawiciele koncernów, takich jak Facebook i Google będą gośćmi konferencji e-nnovation. Trzecia edycja międzynarodowego spotkania branży e-commerce odbędzie się w Poznaniu już w dniach 15-16 października.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

Handel w sieci z roku na rok stanowi coraz większą część gospodarek na całym świecie. Według najnowszych danych, brytyjskiej firmy badawczej Centre for Retail Research, w 2012 roku ok. 8,8 proc. wartości sprzedaży ogółem w Europie przypadnie na transakcje dokonane w Internecie. W dodatku ten udział powinien się znacznie zwiększać w kolejnych latach za sprawą dynamicznego wzrostu zainteresowania e-handlem. Dane pokazują, że średni roczny wzrost wartości transakcji online wynosi w Europie ok. 16 proc.

– Branża e-commerce już dawno przestała być niszą, którą zajmowali się tylko miłośnicy nowych technologii. Handel w sieci to po prostu przyszłość nowoczesnej gospodarki. Dlatego postanowiliśmy po raz trzeci zebrać w jednym miejscu szefów największych biznesów internetowych z Europy i świata, specjalistów branży e-commerce oraz managerów wielkich marek, które dopiero chcą zacząć działalność w sieci – mówi Marcin Majchrzak z Grupy Allegro odpowiedzialny za organizację wydarzenia. – Liczymy, że to spotkanie pomoże firmom wielkim i mniejszym zaistnieć online i w pełni wykorzystać nowe możliwości – dodaje.

Podczas dwóch dni konferencji goście, zaproszeni przez organizatorów, będą mogli uczestniczyć w sześciu panelach dyskusyjnych dotyczących zagadnień najważniejszych z punktu widzenia rozwoju branży e-commerce. Będą to dyskusje dotyczące branży retail, mody, rozwiązań mobilnych, płatności internetowych, kwestii prawnych oraz social media.

Wśród gości specjalnych można wymienić m.in. sir Terry’ego Leahy, byłego CEO Tesco, którego zasługą jest m.in. inwazja sieci marketów na wiele narodowych rynków oraz rozpoczęcie sprzedaży artykułów FMCG online w Wielkiej Brytanii. Na konferencji wykład wygłosi również Hein Pretorius – obecnie CEO Grupy Allegro, posiadający 18 lat doświadczenia w branży internetowej, telekomunikacyjnej i technologicznej, który realizował projekty zarówno w Europie, Azji, jak i Afryce.

W czasie panelu poświęconego social media będzie można porozmawiać m.in. z Serhad’em Bolukcu Market Managerem na Europę Środkową i Wschodnią z Facebook Global Marketing Solutions. W dyskusji o modzie udział weźmie Chris Morton z Lyst.com – platformy modowej działającej aż w 180 krajach świata. O płatnościach internetowych opowie Maciej Biniek reprezentujący operatora płatności – międzynarodową Grupę PayU. Nie zabraknie też internetowych legend, takich jak np. Don Dodge, który jest twórcą pierwszej wyszukiwarki internetowej AltaVista, a obecnie pracuje dla Google.

– Nie można mówić o rozwoju w biznesie bez odrobiny inspiracji. Dlatego zaprosiliśmy również prelegentów, których występy mogą stanowić natchnienie dla naszych gości – mówi Marcin Majchrzak. – Konferencję zakończy np. wykład Chrisa Moon’a, specjalisty z dziedziny motywacji, ultra-maratończyka, który zaczął biegać po wybuchu miny lądowej, która pozbawiła go prawej nogi i dłoni. Jego historia porywa i inspiruje tysiące ludzi na całym świecie. Chcemy, by przemówiła również do uczestników e-nnovation – dodaje.

Zgodnie z coroczną tradycją, konferencji towarzyszy również konkurs na najlepszy pomysł na biznes internetowy - „Start with e-nnovation”. W pojedynku startupów autorzy 14 najlepszych inicjatyw zaprezentują swoje projekty przed jury 14 października, na dzień przed konferencją, a finaliści przed wszystkimi uczestnikami spotkania. Główną nagrodą jest 10 000 Euro.

Organizatorem e-nnovation jest istniejąca od 1999 roku Grupa Allegro, do której należy 131 serwisów e-commerce w 23 krajach, głównie w Europie Środkowo-Wschodniej m.in.: na Ukrainie, Białorusi, Słowacji, Węgrzech oraz w Czechach, Kazachstanie, Rumunii, Bułgarii, Rosji i Turcji,. Społeczność Allegro liczy obecnie 12,5 mln użytkowników.

źródło: informacja prasowa

Komentarze (0)