Konferencja Social Enterprise 2012

Dodane:

Justyna Czyczuk Justyna Czyczuk

Udostępnij:

W dniach 22-23 października w Warszawie odbędzie się konferencja, której głównym tematem będzie wykorzystanie przestrzeni socialowej przez firmy. Social CRM, social commerce, social pr, social hr, crowdfunding, crowdsourcing to tylko niektóre z najciekawszych trendów.

W dniach 22-23 października w Warszawie odbędzie się konferencja, której głównym tematem będzie wykorzystanie przestrzeni socialowej przez firmy. Social CRM, social commerce, social pr, social hr, crowdfunding, crowdsourcing to tylko niektóre z najciekawszych trendów.

Konferencja Social Enterprise 2012 ma odpowiedzieć na kluczowe pytania:

  • Jak ma radzić sobie firma w tym dynamicznym świecie?
  • Jak wykorzystywać social media wewnętrznie i zewnętrznie do zwiększania zaangażowania pracowników i klientów?
  • Jak przekształcić firmę w social enterprise i jak stosować zaawansowane oprogramowanie wspierające?
  • Jak czerpać wiedzę o firmie i produkcie z przestrzeni społecznej?
  • Wreszcie, jak zwiększyć przychody i zyski dzięki rewolucji SM?

Konferencję otwiera prezentacja wyników badania „Social Enterprise Study” przeprowadzonego przez markę Connect, wspólną markę badawczą instytutu badania rynku TNS Polska i komórki badawczej Research.NK we współpracy z NoNoobs.pl, pokazująca nie tylko zakres stosowania mediów społecznościowych polskich przedsiębiorstwach.

– Social Enterprise 2012 to pierwsza edycja naszej konferencji skierowanej do firm dużych i średnich, która dostarczy wiedzy na temat zmian w komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej związanej z rewolucją socialową – mówi Dariusz Sokołowski, co-founder NoNoobs.pl S.A. organizatora konferencji – Praktycznie żadna firma może sobie pozwolić na brak działań w przestrzeni social media. Dotyczy to coraz większej liczby działów w firmie. Dział rekrutacji i szkoleń używa narzędzi social hr, dział sprzedaży wspiera się social commerce, dział badań i nowych produktów używa crowdsourcingu, a dział marketingu koordynuje działania różnych agencji. Odpowiedni poziom zaangażowania podtrzymuje silnik gamifikacyjny premiujący istotne dla firmy aktywności. Rdzeń to zaawansowane rozwiązanie social enterprise, które pozwala na grupową pracę, interakcję, wyłanianie najlepszych pomysłów czy crowdsourcing wewnętrzny umożliwiający jak najlepsze wykorzystanie masowej inteligencji jej pracowników. Science Fiction? Już nie. Zapraszamy na pierwsza edycję Social Enterprise 2012 – dodaje Sokołowski.

Ważnym blokiem podczas konferencji, którego partnerem merytorycznym jest platforma MillionYou.com, jest blok „Crowdsourcing”, poświęcony narzędziu wykorzystywanym do twórczego angażowania konsumentów w świat marki. Na zaproszenie MillionYou.com oraz NoNoobs.pl S.A. do Polski przyjeżdżają expertci rynkowi. Z Nowego Jorku – Ted Rubin – specjalista ds. strategii w social marketingu, Chief Social Marketig Officer firmy Collective Bias, twórca terminu ROR (Return on Relationship), który ma fundamentalne znaczenie przy budowaniu zaangażowanej, wielomilionowej społeczności. Autor książki o tym samym tytule. W ramach bloku Crowdsourcing wygłosi on prezentację na temat znaczenia budowania przez marki trwałych relacji z konsumentem. Z Londynu – Christopher Lockwood, założyciel agencji consultingowej Generation Create, wcześniej Head of Invention domu mediowego Mindshare, specjalista w dziedzinie branded content. W ramach bloku Crowdsourcing wygłosi prezentację na temat social oraz branded content.

– Crowdsourcing jest obecnie jednym z najważniejszych trendów w komunikacji marketingowej na świecie. Firmy zdając sobie sprawę z jego potencjału, prześcigają się w pomysłach na wykorzystanie zjawiska w swoich działaniach marketingowych oddając tym samym promocję swoich marek w ręce konsumentów. Według Wall Street Journal oraz raportu Enterprise Crowdsourcing platformy crowdsourcing.org w 2011 roku dostarczyciele usług crowdsourcingowych odnotowali 75-procentowy wzrost przychodów do 376 mln USD, w porównaniu z 215 mln USD w 2010 i 141 mln USD w 2009. W ostatnim czasie zaobserwowaliśmy rosnące zainteresowanie kampaniami crowdsourcingowymi także w Polsce. Docenienie mądrości „tłumu” to jednak nie wszystko. Następnym krokiem jest efektywne wykorzystanie jego potencjału w działaniach marketingowych marki. W świecie, w którym wszyscy kontrybuujemy, tworząc content czy też wymyślając pomysły, firmy mogą to wykorzystać, aby zaangażować ludzi w świat swojej marki właśnie poprzez crowdsourcing. O tym właśnie opowiemy podczas konferencji Social Enterprise 2012 w ramach bloku „Crowdsourcing” – powiedział Jan Kasprzycki-Rosikoń – Managing Director & Partner, MillionYou.com

– Na Konferencję Social Enterprise 2012 zaprosiliśmy ekspertów, którzy od lat działają na tym rynku – mówi Agnieszka Świtkowska, co-founder NoNoobs.pl S.A. – Łukasz Misiukanis z Socializera czy Krzysztof Gagacki z Livebrand, z sukcesem prowadzą swoje firmy, warto od nich uczyć się najlepszych praktyk. Działania w przestrzeni socialowej dotyczą praktycznie wszystkich aspektów funkcjonowania firmy, więc warto już teraz budować kompetencje social mediowe w całej organizacji. Derek Mc Donnell z Salesforce, Janek Zając z Sotrendera czy Anna Miotk z Newspoint przybliżą nam oprogramowanie narzędzia i metody pomocne w działaniach socialowych. Jak wybrać odpowiednie narzędzia dla własnego biznesu? Jakie wskaźniki mierzyć, żeby wiedzieć czy nasze strategie są skuteczne? Wreszcie jak działać, żeby nasz biznes wzrastał dzięki obecności i wykorzystaniu social media – dodaje Świtkowska.