Uczestnicy II edycji GammaRebels zaprezentują się podczas Demo Day w Warszawie 26 lutego

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

Udostępnij:

GammaRebels to intensywny program akceleracyjny dla startupów technologicznych, działający w ramach funduszu HardGamma Ventures.

GammaRebels to intensywny program akceleracyjny dla startupów technologicznych, działający w ramach funduszu HardGamma Ventures.

Uczestnicy programu akceleracyjnego GammaRebels po intensywnym, 3-miesięcznym okresie szkoleniowym, podczas którego pracowali nad swoimi projektami, będą mieli okazję zaprezentować się podczas Demo Day w trzech krajach. Demo Day to prezentacja przed potencjalnymi inwestorami i stanowi ostatni etap programu GammaRebels.

W tym roku uczestnicy zaprezentują się przed inwestorami w trzech krajach – w Polsce, w Wielkiej Brytanii oraz w USA. Pierwszy Demo Day odbył się 6 lutego 2013 roku w Londynie, na Google Campus. Kolejny 26 lutego Warszawie, w GammaFactory przy Hożej 51. Demo Day w Dolinie Krzemowej będzie miał formułę Demo Tour i odbędzie się w marcu br.

Krzysztof Kowalczyk, Partner Zarządzający HardGamma Ventures: Jesteśmy bardzo zadowoleni z jakości i wyników projektów biorących udział w obecnej edycji GammaRebels. Zespoły zgłaszające się do programu są coraz lepiej przygotowane, myślą globalnie. Ich pomysły są naprawdę ciekawe i warte uwagi inwestorów. Niektóre już są sukcesem – DailyArt został wybrany jedną z 12 najlepszych aplikacji edukacyjnych 2012 roku.

Warto podkreślić, że aplikacja stworzona przez jeden ze startupów uczestniczących w GammaRebels – DailyArt została uznana za jedną z najważniejszych aplikacji edukacyjnych na świecie w 2012 roku przez prestiżowy The Next Web (więcej info tutaj: http:// thenextweb.com/apps/2012/12/27/12-of-the-best-educational-apps-of-2012/)

Startupy uczestniczące w programie Gamma Rebels:

  • InventCore – łączą kompetencje programistyczne z produkcją filmową. Ich produkt powstały w ramach akceleratora to Deligic – platforma do tworzenia treści interaktywnych, filmów, video z możliwością rozwinięcia nielinearnej fabuły. Platforma umożliwia tworzenie filmów, których widzowie podejmują decyzję o zachowaniu bohaterów i rozwoju fabuły.
  • Knowledge Hives – to laboratorium R&D zorientowane na semantic web. Kompetencje zespołu oparte są na bazie komercjalizacji wieloletnich projektów naukowych prowadzonych przez założycieli w DERI (Galway) i na Politechnice Gdańskiej oraz współfinansowanego w ramach siódmego projektu ramowego UE projektu SemLib. Dostarczają narzędzi do tworzenia i wspierania semantycznych bibliotek, archiwów i muzeów cyfrowych, kontekstowe analizy big data dla użytkowników indywidualnych, małych firm i korporacji oraz inteligentnej analizy użytkowników i treści w mediach społecznościowych.
  • Cube Your Mind – laboratorium gier mobilnych założone przez pasjonatów gier planszowych, praktyków User Experience i technologii mobilnych. Przekładają popularne gry planszowe na język internetu i urządzeń mobilnych, przykładem pierwsza gra Wolfgang Kramer’s Hacienda. Obecnie pracują nad kolejnym znanym tytułem.
  • Artspresso – główną działalnością będzie promocja i sprzedaż sztuki poprzez dedykowany serwis internetowy oraz nośniki w przestrzeni miejskiej. Dzięki sieci Digital Signage oraz własnym nośnikom hotele, restauracje, kawiarnie, uczelnie, biura itp. będą mogły emitować wybrane kolekcje dzieł sztuki. Artspresso udostępni szeroki wachlarz prac artystów, chcących promować i sprzedawać swoją twórczość. Selekcja dzieł będzie spersonalizowana i uwzględni kontekst czasowy oraz geolokalizacyjny.
  • Moiseum Labs – specjalizuje się w rozwoju aplikacji mobilnych związanych z rynkiem edukacji w zakresie sztuki. Pierwszy produkt to aplikacja DailyArt (IOS i Android), dzięki której użytkownicy codziennie otrzymują na swój telefon wybrane dzieło sztuki z opisem. Treść opracowywana jest przez historyków sztuki, co gwarantuje wysoką jakość produktu. DailyArt została uznana za jedną z najważniejszych aplikacji edukacyjnych na świecie w 2012 roku przez prestiżowy The Next Web.
  • Salelo – to platforma pozwalająca wyszukać najlepsze oferty z najbliższej okolicy. Dzięki niej przedsiębiorcy łatwiej dotrą do klientów a klienci nie będą musieli korzystać z kilku portali czy aplikacji, żeby znaleźć towar czy usługę w swoim otoczeniu. Pierwszym produktem jest lunchnow.pl – szybka i łatwa wyszukiwarka ofert lunchowych w okolicy, obecnie prezentująca oferty z centrum Warszawy.

źródło: informacja prasowa