Fundusz Innovation Nest, Kuba Filipowski i Wiktor Schmidt zainwestowali w ColibriTool

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

Udostępnij:

Colibri, narzędzie do mierzenia efektywności działań SEO i online marketingu, pozyskało inwestycję w wysokości 300 000 PLN od Innovation Nest ­ krakowskiego fundusz VC, kierowanego przez Marka Kapturkiewicza i Piotra Wilama.

Colibri, narzędzie do mierzenia efektywności działań SEO i online marketingu, pozyskało inwestycję w wysokości 300 000 PLN od Innovation Nest ­ krakowskiego fundusz VC, kierowanego przez Marka Kapturkiewicza i Piotra Wilama . Nowymi udziałowcami zostali również Wiktor Schmidt i Kuba Filipowski, założyciele netguru ­ firmy zajmującej się budową rozwiązań IT w technologii Ruby on Rails, inwestując 50 000 PLN.

ColibriTool.com powstało w styczniu 2012 roku, z inicjatywy Karola Pokojowczyka, który wcześniej prowadził własną agencje interaktywną 2.0 Web Solutions. “Gdy pracowałem nad rozwojem 2.0 WS i poszukiwałem nowych sposobów dotarcia do klienta, brakowało mi narzędzia, które pomoże mierzyć i weryfikować moje działania. I tak powstało Colibri, narzędzie, które kompleksowo analizuje pozycje słów kluczowych w wyszukiwarkach na całym świecie, pomaga odnaleźć odpowiednie frazy, na które warto się pozycjonować, a następnie mierzy ich wartość i konwersje. Podsumowując, pomaga prowadzić efektywny biznes.” podkreśla Karol Pokojowczyk, CEO w ColibriTool. Tworząc prototyp Colibri okazało się, że wiele firm jest zainteresowanych tego typu rozwiązaniem. Już po sześciu miesiącach prac udało się zdobyć kilkudziesięciu klientów, m.in Merlin, Makro Cash & Carry, Listonic, czy Positioner i z każdym dniem przybywają kolejni. Obecnie Colibri używane jest przez kilkuset klientów z całego świata, a nadchodząca inwestycja pozwoli na szybsze dotarcie do klientów z Doliny Krzemowej, gdzie planowane jest założenie biura oraz dalszy rozwój produktu.

Colibri monitoruje pozycje słów kluczowych pomagając poprawić wskaźniki SEO oraz wyszukuje najlepsze frazy zwiększając ruch na stronie. Najważniejszą cechą Colibri, które jest aplikacją działającą w chmurze, jest analizowowanie jakości słów kluczowych oraz ich zależność do wygenerowanego ruchu i konwersji. Ponadto narzędzie wykrywa źródła odwiedzin na stronie, monitoruje backlinki oraz wskazuje konkurentów i ich działania.

Jest to już piąta inwestycja Innovation Nest, które zaangażowało się dotychczas w PressPad, iTraff Technology, UXPin oraz UseItBetter. Oprócz inwestycji na etapie seed, Innovation Nest oferuje startupom program akceleracyjny ­ ACCELERATE, w ramach którego w lutym zainwestowało w 4 projekty: Cloud your Car, Landingi, Nearbox i Visuu.

Prezes i Co­founder netguru, Wiktor i Kuba, mogą się również pochwalić niejednym sukcesem na rynku aplikacji internetowych: systemem do rekrutacji Humanway oraz dewelopmentem i doradztwem w wielu projektach internetowych.

ColibriTool.com zdecydowanie wkroczyło na rynek SEO i Inbound Marketingu na świecie i obrało jasny kurs aby stać się jednym z najlepszych narzędzi w tym obszarze.

źródło: informacja prasowa