Książka pt. Crowdfunding. Od pomysłu do biznesu, dzięki społeczności już dostępna w sprzedaży!

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

Udostępnij:

Masz pomysł i szukasz kapitału na jego realizację? Teraz możesz się dowiedzieć o szczegółach rozwiązań prawnych, dostępnych narzędziach, a przede wszystkim praktycznych aspektach skutecznego wykorzystania finansowania społecznościowego.

Masz pomysł i szukasz kapitału na jego realizację? Teraz możesz się dowiedzieć o szczegółach rozwiązań prawnych, dostępnych narzędziach, a przede wszystkim praktycznych aspektach skutecznego wykorzystania finansowania społecznościowego. Na polski rynek właśnie trafiła książka „Crowdfunding. Od pomysłu do biznesu, dzięki społeczności”.


Prognozy rozwoju finansowania społecznościowego według wszystkich źródeł są liczone w miliardach dolarów i niemal każdy słyszał już o ciekawych projektach, które powstały dzięki wsparciu tysięcy Internautów. W zeszłym roku uruchomiono ponad 1,1 miliona projektów, z których wiele zakończyło się spektakularnymi sukcesami. Także w Polsce obserwujemy gwałtowny wzrost popularności tego mechanizmu, a sukcesem kończą się projekty o coraz większej wartości. – Crowdfunding w Polsce jest nie tyle pozytywnie przyjęty, co pożądany – mówi Karol Król, autor książki, który sam środki na jej wydanie zebrał w ten sposób. Powstają płyty, teledyski, filmy, książki i rodzą się nowe biznesy, dzięki docenieniu dobrych pomysłów przez rzesze Internautów. W pierwszych miesiącach tego roku sukcesem zakończyły się w Polsce projekty na kwotę przekraczającą 200 tys. zł. – To jest nowy kapitał, który nie popłynąłby do ciekawych projektów, a te nie byłyby realizowane. Podobnie jest z moją książką i wieloma pomysłami, przy których realizacji dzięki społeczności ucestniczyłem – komentuje Król.

Książka zawiera praktyczne i szczere informacje na temat teorii, historii i praktyki finansowania społecznościowego w Polsce i na świecie. Zawiera min. wywiad z Julią Marcell, znakomitą polską piosenkarką, która już w 2007 roku zebrała 50 tys. dolarów na wydanie debiutanckiej płyty, a także Michałem Świgoniem, który rozpoczął dyskusję o ramach prawnych crowdfundingu po wygraniu w sądzie z administracją publiczną. – To otwarty projekt i przedstawiam fundament, czyli narzędzia, sprawdzone metody, możliwości i wskazuję błędy – mówi Król. – Nie daje jednak jednoznacznej odpowiedzi na pytanie jak zebrać milion złotych, a raczej inspiruję do innego spojrzenia na własne pomysły i realizowane przedsięwzięcia – dodaje.

Książka powstała, ponieważ sukcesem zakończył się projekt „Crowdfunding na papierze”, w ramach którego 71 osób wpłaciło 6327 zł, w zamian otrzymując egzemplarze autorskie i unikalne bonusy. Sama w sobie dowodzi sensu i istotności stosowania finansowania społecznościowego. Obszerna część tej pozycji wydawniczej obejmuje jednak kwestie związane z modelem udziałowym, który stwarza ogromne szanse zarówno pomysłodawcom, jak i inwestorom.

„Crowdfunding. Od pomysłu do biznesu, dzięki społeczności” autorstwa Karola Króla jest dostępna w limitowanej edycji drukowanej (39,90 + e-book gratis) oraz w formatach mobilnych EPUB, MOBI i PDF (19,90) jedynie na wydaje.pl.

Autor książki jest Karol Król, wiceprezes Polskiego Towarzystwa Crowdfundingu, założyciel i redaktor naczelny portalu crowdfunding.pl, założyciel European Crowdfunding Network, współautor raportu „A Framework for European Crowdfunding” i autor dwóch projektów finansowania społecznościowego zakończonych sukcesem.

KUP TERAZ KSIĄŻKĘ

źródło: informacja prasowa