Wczoraj siatka, dzisiaj apka – Ceneo.pl i HackWro rozwijają mobilność

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

Udostępnij:

Dobiegła końca piąta już edycja wyjątkowego hackatonu – „wczoraj siatka dzisiaj apka” – podczas którego najlepsi programiści mieli 24 godziny na stworzenie innowacyjnej aplikacji związanej z tematem e-handlu.

Dobiegła końca piąta już edycja wyjątkowego hackatonu – „wczoraj siatka dzisiaj apka” – podczas którego najlepsi programiści mieli 24 godziny na stworzenie innowacyjnej aplikacji związanej z tematem e-handlu.

Podczas piątej edycji HackWro programiści, graficy i ludzie biznesu spotkali się pod patronatem największej polskiej porównywarki cen – Ceneo.pl, aby w 24 godziny wypracować nowe rozwiązania dla osób robiących zakupy przez Internet. Impreza tradycyjnie odbyła się we Wrocławiu.

Temat e-commerce wybrany został nieprzypadkowo. Według ekspertów rynek ecommerce w Polsce należy do najszybciej rozwijających się w Europie. Mimo kryzysu branża ta z roku na rok przynosi coraz większe zyski, a wydatki na zakupy w e-sklepach stale rosną. W gronie jurorów HackWro zasiadło kilka osób, z bogatym doświadczeniem w tej branży. Wśród nich byli m.in. Marcin Łachajczyk – dyrektor zarządzający Ceneo.pl, Paweł Orski – COO w Limango Polska czy Robert Schutze – country manager Zalando.pl, jednego z najszybciej rozwijających się sklepów internetowych w Polsce, który zaangażował się w ten projekt widząc ogromny potencjał innowacyjności i szans jakie daje mobile również w ecommerce.

Uczestnicy mieli postawiony jasny cel – ułatwienie konsumentom planowania zakupów, porównywania cen czy też uproszczenie samego procesu zakupowego i wywiązali się z niego bardzo dobrze. W szranki stanęło 6 zespołów, a każdy podszedł do tematu kreatywnie, innowacyjnie i z innej strony. – Wspieranie zakupów poprzez użyteczne rozwiązania mobilne to kierunek w którym podąża Ceneo.pl – mówi Marcin Łachajczyk, dyrektor zarządzający porównywarkiWrocław to miasto silnie reprezentowane przez dobrych programistów, także mobilnych. Imprezy w stylu HackWro to przestrzeń w której spotykają się innowacyjne projekty z biznesem, potrafiącym je dobrze wykorzystać. Dlatego zdecydowaliśmy się wesprzeć tę inicjatywę – jako lider wśród porównywarek cen chcemy zawsze być o krok do przodu i wykorzystywać wszelkie okazje do dynamicznego rozwoju.

Jurorzy najwyżej ocenili aplikację Aukera zespołu HowWow Mobile, która według autorów może zakończyć czas polowania na wyprzedaże. Dzięki Aukerze to wyprzedaże będą polować na nas. W skrócie, pomysł ten pomaga sprzedawcy spersonalizować wyprzedaże. Klient sam decyduje jaki towar chciałby kupić gdyby tylko pojawiła się promocja. Zapisuje się do bazy (poprzez stronę sklepu), a sprzedawca, widząc zainteresowanie konkretnymi produktami, sam decyduje, który towar przeceni i zaoferuje w promocji. W ocenie jurorów to właśnie ta aplikacja ma szanse stać się bardzo użytecznym narzędziem. Autorzy aplikacji otrzymali w nagrodę m.in. konsolę Xbox 360.

Zmaganiom przyglądała się liczna publika, która również wybrała swojego faworyta. W głosowaniu publiczności najwyższą ocenę otrzymał zespół Just ToopLoox z aplikacją HILF, czyli „How I Look, Friend?” Dzięki tej aplikacji, w przymierzalni każdego sklepu, możemy zrobić sobie zdjęcie, opublikować je w portalach społecznościowych i poprosić o radę znajomych. Każde takie zdjęcie będzie zawierało informację gdzie dokładnie się znajdujemy. Jak aplikacja chce poradzić sobie ze znikającym zasięgiem sieci i GPS w sklepach i galeriach handlowych? Chce wykorzystać ultradźwięki! Z niecierpliwością czekamy na ciąg dalszy tego bardzo ciekawego projektu.

HackWro na stałe wpisał się w mapę wrocławskich imprez technologicznych. Zainteresowanie rośnie z edycji na edycję, a organizatorom nie brakuje zapału by ciągle szukać nowych rozwiązań i niespodzianek dla uczestników. Pomysły stworzone na HackWro to dopiero początek, zalążek w pełni funkcjonalnych aplikacji – ale to właśnie na tego typu spotkaniach powstają inspirujące rzeczy, które mają szansę na dobre zagościć w naszych komputerach i smartfonach. Ceneo.pl trzyma kciuki za wszystkie rozwiązania, które ulepszają i zmieniają rynek ecommerce w Polsce.

MamStartup objął patronatem medialnym to wydarzenie

źródło: informacja prasowa