Wydawnictwo Motor-Presse Polska kupuje mojeauto.pl od Allegro

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

Udostępnij:

W ostatnich dniach października sfinalizowana została umowa sprzedaży serwisu motoryzacyjnego mojeauto.pl między Grupą Allegro Sp. z o. o. i wydawnictwem Motor-Presse Polska Sp. z o. o. W wyniku transakcji mojeauto.pl zmienia właściciela i łączy się z tytułami wydawnictwa: Auto Motor i Sport, Motocy

W ostatnich dniach października sfinalizowana została umowa sprzedaży serwisu motoryzacyjnego mojeauto.pl między Grupą Allegro Sp. z o. o. i wydawnictwem Motor-Presse Polska Sp. z o. o. W wyniku transakcji mojeauto.pl zmienia właściciela i łączy się z tytułami wydawnictwa: Auto Motor i Sport, Motocykl, Men’s Health, Women’s Health i Runner’s World.

Wydawnictwo Motor-Presse Polska jest własnością Motor-Presse Stuttgart, wydawcy ponad 130 tytułów w 20 krajach świata. MP Stuttgart wchodzi z kolei w skład  Bertelsmann AG, jednej z największych korporacji medialnych na świecie, znanej, między innymi, jako właściciel kanałów telewizyjnych RTL.

Motor-Presse Polska od 1994 roku wydaje magazyny o tematyce motoryzacyjnej: „Auto Motor i Sport”, „Motocykl” i „Ciężarówki i Autobusy”. W 2004 roku MPP podpisało umowę licencyjną z amerykańskim wydawnictwem Rodale i zaczęło wydawać pierwszy w Polsce lifestylowy poradnik dla mężczyzn Men’s Health. Ten okazał się wielkim sukcesem i, według badań ZKDiP, od 2 lat jest najlepiej sprzedającym się męskim magazynem. W 2008 roku MPP rozszerzyło swoją ofertę o „Runner’s World”, polską edycję największego na świecie magazynu dla biegaczy, a w roku 2013 wydało „Women’s Health”, najszybciej rozwijający się na świecie magazyn dla kobiet. Oba pisma zostały bardzo dobrze przyjęte przez czytelników – pierwszy numer „Women’s Health” został sprzedany w liczbie ponad 80 tys. egzemplarzy.

Zakup dużego serwisu internetowego wiąże się ściśle z naszą strategią. Inwestycja w mojeauto.pl pozwoli nam wzmocnić naszą pozycję na rynku motoryzacyjnym. Zyskamy też w innych obszarach, ponieważ wraz z serwisem internetowym przejęliśmy zespół ekspertów, których doświadczenie wykorzystamy w rozwoju naszych pozostałych, bardziej life stylowych, serwisów internetowych – mówi Krzysztof Komar, Prezes Zarządu Motor-Presse Polska.

Serwis mojeauto.pl jest jednym z najstarszych wortali motoryzacyjnych w Polsce. Wystartował w maju 2000 roku, jako pierwszy internetowy salon samochodowy. Z czasem został przekształcony z platformy transakcyjnej na informacyjną. W 2006 roku mojeauto.pl przejęły notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie bmpAG i Bankier.pl SA, a w styczniu 2011 roku mojeauto.pl weszło w skład Grupy Allegro Sp. z o.o. Aktualnie serwis mojeauto.pl umożliwia internautom poszukiwanie i zakup samochodów oraz usług towarzyszących przez sieć.. Jest też ogromnym zasobem informacji o tematyce motoryzacyjnej w bardzo szerokim ujęciu. Jego strony są odwiedzane przez ponad 700 tys. unikalnych użytkowników miesięcznie (Megapanel PBI/Gemius).

Wejście do Motor-Presse Polska to dla nas wydarzenie historyczne – mówi Michał Kluba, zarządzający serwisem mojeauto.pl od 2003 roku – Widzimy ogromny potencjał w synergii pomiędzy mojeauto.pl i magazynami Auto Motor i Sport i Motocykl. AMIS to przecież pismo, które rozbudziło w nas pasję do samochodów! A możliwość tworzenia serwisów internetowych dla tak popularnych magazynów lifestylowych, jakie są w portfolio MPP, będzie dla nas ogromnym wyzwaniem. Głowy mamy pełne pomysłów!

źródło: informacja prasowa