From zero to hero! – Weekend przedsiębiorczości internetowej po raz drugi w Polsce

Dodane:

Lech Romański Lech Romański

Udostępnij:

Zaledwie 54 godziny mogą okazać się dla wybranych początkiem do poprowadzenia wymarzonego biznesu. Właśnie tyle czasu mają uczestnicy projektu Startup Weekend na zebranie zespołu i stworzenie prototypu narzędzia albo usługi internetowej lub na telefony komórkowe.

Zaledwie 54 godziny mogą okazać się dla wybranych początkiem do poprowadzenia wymarzonego biznesu. Właśnie tyle czasu mają uczestnicy projektu Startup Weekend na zebranie zespołu i stworzenie prototypu narzędzia albo usługi internetowej lub na telefony komórkowe. Taki weekend nie zdarza się często, a tym razem  (7-9 października) odbędzie się w Poznaniu. Wydarzeniu patronują liderzy polskiego rynku e-commerce – platforma aukcyjna Allegro.pl i operator płatności internetowych PayU.

Inicjatywa Startup Weekend jest projektem światowym. Takie weekendy odbywają się od Stanów Zjednoczonych, przez Meksyk, Indie, Europę, Azję aż do Japonii. W Polsce wydarzenie ma miejsce po raz drugi.

Pomysły prezentowane podczas spotkań Startup Weekend pokazują kreatywność i pozwalają ocenić potencjał biznesowy drzemiący w młodych ludziach. Najważniejsze jest jednak to, że niektóre projekty znajdują chętnych do realizacji nie tylko podczas samej imprezy, ale także po niej. Warto brać udział w takich wydarzeniach, bo pojawiają się na nich także inwestorzy, zatem są duże szanse na pozyskanie finansowania.

Mamy nadzieję, że przedstawione pomysły będą miały szanse zaistnieć na rynku. Posiadamy rozwiązania technologiczne, które pozwalają na rozwój nowych biznesów internetowych i mobilnych, dlatego możemy wspierać młodych przedsiębiorców nie tylko doświadczeniem, ale i konkretnymi narzędziamimówi Marcin Jabłoński, CEO PayU S.A.Będziemy obecni podczas Startup Weekend w Poznaniu i kolejnych wydarzeń wspierających innowacyjne podejście do biznesu, bo uważamy, że należy zachęcać do bycia przedsiębiorczym, a internet czy usługi mobilne dają na to ogromne szanse – dodaje.

Pierwszego dnia imprezy (piątek) odbędą się prelekcje zaproszonych gości. Wszystkie prezentacje będą dotyczyły spraw biznesowych i przyjmą formę studiów przypadków i porad. Następnie każdy z uczestników będzie miał 90 sekund na zaprezentowanie pomysłu na biznes. Ważne jest, żeby koncepcja była mocno zorientowana technologicznie. Około 95 proc wszystkich dotychczas uruchamianych projektów, to biznesy skupione w internecie lub oparte na usługach mobilnych.

Po prezentacji pomysłów odbędzie się kompletowanie zespołów. Aby projekt mógł być realizowany pomysłodawca musi pozyskać minimum 2 współpracowników, jeżeli jest np. programistą, to dobrze, żeby dołączył do niego grafik i człowiek od marketingu. Podczas tworzenia planu rozwoju projektu oraz rozpoczęcia jego realizacji uczestnicy będą mogli skorzystać z wiedzy mentorów.

Poznań Startup Weekend współorganizowany jest przez Fundację Kauffmana i SpeedUp Venture Capital Group. To niezwykłe wydarzenie potrwa od 7 do 9 października i odbędzie się w Pałacu Działyńskich, Stary Rynek 78/79. Udział w nim jest biletowany, organizatorzy przewidzieli miejsca dla 100 uczestników, koszt to 150 zł.

Więcej informacji na stronie: www.poznan.startupweekend.org oraz na Facebooku: http://www.facebook.com/event.php?eid=262581137102422

źródło: informacja prasowa