Campus Warsaw podsumowuje pierwszy rok działalności. W 2017 r. Campus w nowej przestrzeni

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

Campus Warsaw – uruchomiony przez Google – podsumowuje pierwszy rok działalności. W tym czasie dołączyło do niego ponad 8 tys. członków. Przez 12 miesięcy odbyło się ponad 400 wydarzeń zorganizowanych przez samą społeczność i ponad 130 programów i eventów zorganizowanych przez Campus.

W związku z dynamicznym rozwojem w 2017 r. Campus Warsaw przeniesie się do nowego, większego budynku na terenie Centrum Praskiego Koneser.

Campus Warsaw to prowadzona przez Google przestrzeń dla startupów technologicznych. Przedsiębiorcy mogą w niej zdobywać wiedzę, wymieniać się doświadczeniami i tworzyć firmy o zasięgu globalnym. Campus został uruchomiony 23 listopada ub. r.  na terenie Centrum Praskiego Koneser na warszawskiej Pradze.

– Pierwszy rok działalności Campusu zakończył się znacznie powyżej naszych oczekiwań – mówi Rafał Plutecki, szef Campus Warsaw. – Społeczność Campusu dynamicznie się rozwijała, mamy mnóstwo osób, które aktywnie korzystają z możliwości, jakie oferujemy. W ciągu ostatniego roku odbywały się średnio dwa wydarzenia dziennie. Startupowcy mogą u nas liczyć na wsparcie na każdym etapie działalności i – co najważniejsze – często po nie sięgali, czego dowodem jest ponad 350 godzin sesji mentoringowych, w których wzięli udział – dodaje.

W związku z dynamicznym rozwojem w 2017 r. Campus przeniesie się do nowego, większego budynku na terenie Centrum Praskiego Koneser. Nowa przestrzeń eventowa pomieści aż 250 osób, w większej kawiarni zmieści się ponad 170 osób, a na dwóch piętrach przy biurkach będzie mogło pracować 145 osób. Otwarcie nowej przestrzeni Campus Warsaw jest planowane na pierwszą połowę przyszłego roku.

– Campus Warsaw ma wiele planów na przyszły rok. Po pierwsze chcielibyśmy, żeby Polska i cały nasz region były bardziej kojarzone z innowacjami. Chcemy także oferować jeszcze większe bezpośrednie wsparcie dla startupów na miejscu – mówi Rafał Plutecki. – Po roku działalności zidentyfikowaliśmy około 30 spółek, które z fazy koncepcyjnej weszły w fazę gwałtownego rozwoju – będziemy się starali stale je wspierać, oferując mentoring i pomoc w Campusie, ale również proponując udział w wielu wydarzeniach na całym świecie. Do rozwoju potrzebna nam jest również większa przestrzeń, dlatego w pierwszej połowie 2017 r. nasza społeczność będzie miała do dyspozycji nowe miejsce – dodaje Plutecki.

W ciągu pierwszego roku do Campusu zapisało się ponad 8 tys. członków (34% to kobiety),  w tym 2 tys. założycieli lub pracowników startupów. Poza Polakami korzystają z niego przedstawiciele ponad 28 narodowości – najwięcej z Ukrainy, USA i Francji.

Społeczność jest ogromną siłą Campusu. W pierwszym roku działalności to właśnie jej członkowie zorganizowali ponad 400 wydarzeń, w tym spotkania z inwestorami, warsztaty dotyczące wielu różnorodnych technologii czy programy akceleracyjne. Pełną listę można znaleźć na stronie http://campus.co/warsaw.

W ostatnim roku odbyły się też 132 programy zorganizowane przez Campus, do najważniejszych z nich należały:

  • Campus Exchange: Central and Eastern Europe – pięciodniowy program stworzony w celu przyspieszenia światowej ekspansji startupów z Europy Środkowo-Wschodniej. W 2016 roku odbyły się aż trzy edycje CEE Exchange, w których wzięło udział 26 startupów z 9 krajów: Czech, Chorwacji, Mołdawii, Belgii, Litwy, Rumunii, Litwy, Bułgarii i Polski.
  • Campus Startup School – oparta na praktyce edukacja wspierająca rozwój założycieli startupów i ich zespołów. Campus Startup School dostarcza umiejętności niezbędnych w rozwijających się startupach.
  • Campus Mentoring – 350 godzin mentoringowych dotyczących różnych zagadnień – od rozwoju biznesu po marketing.
  • Campus Global Programs – programy i wydarzenia na całym świecie zidentyfikowane przez Campus, na które wysyłane są startupy z Polski lub regionu. Dotychczas przedsiębiorcy związani z Campus Warsaw odwiedzili San Francisco, Londyn i Seul, a wkrótce odwiedzą Tel Awiw.

W rozwój Campus Warsaw byli także zaangażowani jego partnerzy: TechHub Warsaw, Innovation Nest oraz Cafe eMeSeN. TechHub Warsaw zapewnia przestrzeń coworkingową i rozwój społeczności. Obecnie gości 44 startupy z 14 różnych branż, m.in. finansowo-technologicznej (FinTech), ubezpieczeń, handlu elektronicznego czy marketingu cyfrowego. Innovation Nest jest partnerem Campus Warsaw i zarazem funduszem koncentrującym się na inwestycjach w europejskie startupy. Dotychczas w programach Growth! oraz SPIN wzięło udział 29 startupów. Cafe eMeSeN to serce Campusu, czyli kawiarnia. Od początku roku w Campusie wypito ponad 36 tys. filiżanek kawy.

– Jestem tu od samego początku. Tutaj miałem swoją prezentację dla inwestorów oraz spotkania z nimi. Odnoszę wrażenie, że te ściany bardzo mi pomogły w gromadzeniu funduszy. Później wpływ Campusu był jeszcze silniejszy. Wiele wielkich umysłów pracuje tu nad różnymi rzeczami. Spotykasz ludzi, budujesz zaufanie i zaczynasz podobne projekty. W Campusie poznałem jednego z moich kluczowych partnerów. Trudno zliczyć wszystkie świetne wydarzenia, które miały tu miejsce. Trudno uwierzyć, że ten rodzaj wiedzy jest dostępny w Warszawie – mówi o Campus Warsaw Aleksander Widera, CEO firmy Kredytmarket.