6 mln złotych dofinansowania, 2 nowe marki i 40 nowych pracowników. Podsumowanie roku Grupy Datarino

Dodane:

Edward Mężyk Edward Mężyk

Udostępnij:

2017 był dla nas przełomowym i dynamicznym rokiem. Rozwinęliśmy dwie nowe marki, pozyskaliśmy 6-milionowe dofinansowanie i z kilkunastoosobowej firmy zmieniliśmy się w 70-osobową Grupę.

Czytasz właśnie kolejny tekst podsumowujący mijający rok. Poprosiliśmy w nim członków zespołów polskich startupów, by opowiedzieli, co udało im się osiągnąć w 2017 roku. Jeśli chcesz przeczytać inne artykuły na ten temat, zajrzyj tutaj. 

Na zdjęciu: Aleksander Frankowicz, CEO Datarino.Financial; Edward Mężyk, CEO Grupy Datarino i Przemysław Jurgiel-Żyła, COO Grupy Datarino

Nowy kształt Cluify

Szczególnym priorytetem i wyzwaniem był dla nas rozwój platformy marketingowej Cluify, na który poświęciliśmy ogrom pracy zespołu produktowego i developerskiego. Począwszy od zmiany technologii, przez tworzenia kompletnej wersji produktu, po zdobywanie klientów i realizowanie pierwszych kampanii reklamowych. W 2017 przeprowadziliśmy także najważniejszy pivot Cluify. Zmieniliśmy główną funkcjonalność produktu i podjęliśmy decyzję o odejściu od wykorzystania technologii Bluetooth na rzecz Wi-Fi, co jednoznacznie wpłynęło na powodzenie projektu. Uruchomiliśmy sprzedaż i przeprowadziliśmy pierwsze kampanie potwierdzające wysoką skuteczność naszego rozwiązania – pozyskiwanie klientów, nie ze względu na ich zachowania w internecie, ale na podstawie miejsc, jakie odwiedzają w świecie rzeczywistym, np. sklepy stacjonarne czy kawiarnie określonej sieci.

Po 6 miesiącach od pojawienia się Cluify na rynku korzystają z niego takie marki, jak Chata Polska, Netto, Intermarche, Jack Wolfskin czy Sunbarrel. Na początku 2018 roku w ręce klientów oddamy całkiem nowy, interaktywny panel. Jego użytkownicy będą mogli samodzielnie wybierać miejsca, w których pojawiają się ich potencjalni klienci. Po określeniu tych lokalizacji będą mieli możliwość zlecić nam przeprowadzenie kampanii reklamowej skierowanej do tej właśnie grupy. Jedną z najważniejszych funkcji panelu jest pomiar skuteczności reklamy – sprawdzanie, ilu odbiorców tych kampanii odwiedziło faktycznie placówkę użytkownika. 

Uformowanie się Datarino.Financial

Mijający rok to uformowanie się i rozwój Datarino.Financial, czyli tego segmentu naszej firmy, który odpowiada za tworzenie nowych produktów dla sektora finansowego i bankowego. Są to przede wszystkim rozwiązania oparte o ogólnodostępne zbiory danych tzw. open source, jak np. rejestry KRS czy CEIDG. 

Datarino doceniane na wydarzeniach branżowych

Rok 2017 to także eventy. Byliśmy obecni na takich wydarzeniach, jak Pioneers Festival w Wiedniu czy skupionej na innowacjach konferencji TNW w Amsterdamie. Platforma Cluify została także oceniona jako jeden z najlepiej prezentujących się projektów w Startup Hub Warsaw 17. W sierpniu zakwalifikowaliśmy się do finałów europejskiej nagrody dla najbardziej innowacyjnych europejskich startupów Central European Startup Awards. 

Datarino nie zwalnia tempa

Fundusz Luma Ventures, należący do Luma Investment, przeznaczył w tym roku 6 milionów złotych dofinansowania na rozwój organiczny i ekspansję międzynarodową Grupy Datarino. Dzięki temu jeszcze odważniej realizowaliśmy postawione cele: rozwój marek Cluify i RinoApps, wprowadzenie na rynek Datarino.Financial i rozpoczęcie ekspansji zagranicznej

Zmieniliśmy też znacząco kształt naszej firmy i przekształciliśmy się w Grupę. Zatrudniliśmy 40 nowych pracowników, a do Zarządu Grupy Datarino dołączył Przemysław Jurgiel-Żyła, wcześniej związany z Grupą Netsprint. W przyszłym roku planujemy skupić się na sprzedaży Cluify w modelu Saas, zagranicznej ekspansji platformy i rozwoju kolejnych produktów Big Data dedykowanych rynkowi finansowemu. 

Autor tekstu: Edward Mężyk, CEO Grupy Datarino