Pierwszy rok Lecha Kaniuka w iTaxi – co zmieniło się w tym czasie, jakie będą nowe kierunki rozwoju firmy?

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

Właśnie mija rok, odkąd Lech Kaniuk objął stanowisko Prezesa Zarządu iTaxi – wiodącej platformy do zamawiania taksówek w Polsce. W tym czasie wprowadził w spółce wiele istotnych zmian, w tym m.in. objął nowy kierunek rozwoju, poszerzył flotę o nowoczesne pojazdy i pracuje nad ekspansją.

Dzisiaj już wiemy, że to jeszcze nie koniec nowości. Jak zatem będzie wyglądała przyszłość iTaxi?

Na zdjęciu: Lech Kaniuk, Prezes Zarządu iTaxi

Lech Kaniuk, po czterech latach inwestowania w iTaxi, w grudniu 2016 roku finalnie objął stanowisko Prezesa Zarządu firmy. Po ogromnym sukcesie platformy PizzaPortal, której jest twórcą, przyszedł czas na zmiany i kolejne wyzwania – tym razem na rynku taksówkarskim. Głównym celem Lecha Kaniuka, od samego początku, było stworzenie produktu innowacyjnego na rynku polskim. Już w pierwszym roku jego działalności ponad dwukrotnie wzrosła liczba użytkowników korzystających z aplikacji. Co jeszcze wydarzyło się w ciągu 12 ostatnich miesięcy w firmie iTaxi i jakie są dalsze perspektywy rozwoju?

10 mln na rozwój iTaxi

W 2017 roku iTaxi pozyskało ponad 10 mln na dalszy rozwój firmy. Pieniądze te umożliwią wzmocnienie kluczowych obszarów w firmie – m.in. stworzenie nowej, zaawansowanej technologicznie wersji aplikacji iTaxi. Będzie ona jeszcze bardziej intuicyjna, a zamawianie oraz zarządzanie kursami będzie proste jak nigdy dotąd. Firma skupi się na wprowadzeniu udogodnień zarówno dla klientów indywidualnych, jak i biznesowych, którzy już teraz mają do dyspozycji najbardziej zaawansowane na rynku narzędzie do zarządzania przejazdami korporacyjnymi.

Pozyskany kapitał zostanie również zainwestowany w kierowców iTaxi, stanowiących fundament działalności firmy, którzy obecnie przechodzą m.in. szkolenia z udzielania pierwszej pomocy. Pozyskane pieniądze zostaną przeznaczone również na nowoczesną flotę pojazdów.

Większe zasięgi terytorialne

W 2017 roku firma objęła swoim zasięgiem kolejne miasta Polski, stając się tym samym platformą o najszerszej geograficznie działalności. iTaxi dowozi pasażerów już na terenie 150 miast, w tym m.in. Warszawie, Krakowie, Poznaniu czy Wrocławiu. W związku z silną strategią wzrostu, firma podpisała również umowy z Portem Lotniczym Poznań-Ławica oraz Portem Lotniczym Lublin, które są pierwszymi z wielu lotnisk w planach. To jednak nie koniec ekspansji na nowe terytoria, bo – jak zapowiada Lech Kaniuk – chociaż firma obecnie skupia się na działalności w Polsce, nie wyklucza ekspansji na rynki zagraniczne.

Nowe kierunki rozwoju i dalszy rozwój floty

Firma stale poszerza i uatrakcyjnia ofertę dla klientów indywidualnych, ale koncentruje się również na wprowadzaniu udogodnień dla klientów biznesowych – zarówno dla małych, średnich, jak i dużych firm. Przedsiębiorstwa zyskały m.in. możliwość wygodnych rozliczeń w postaci jednej zbiorczej faktury, nadawania pracownikom limitów i uprawnień, przypisywania przejazdów pod konkretny projekt, integracji aplikacji z systemami księgowymi, umożliwiającej automatyczne zaksięgowanie faktur, jak również dowolny sposób zamawiania przejazdów. Firma jest leaderem w segmencie B2B, ponieważ oferuje nie tylko same przejazdy dla firm, ale też systemy do kontrolingu i rozliczanie przejazdów firmowych.

W 2017 roku uruchomiony został również program iTaxi Flota. W praktyce oznacza to, że firma bierze w leasing nowe, wysokiej jakości klasy pojazdy, które oferuje swoim kierowcom. W niedalekiej przyszłości w firmie mają pojawić się kolejne nowoczesne i bardziej ekologiczne auta.

– W branży taksówkarskiej zachodzą dynamiczne zmiany. Jeszcze nie tak dawno na rynku polskim nie istniały aplikacje do zamawiania przejazdów. Dzisiaj to już standard, a firmy prześcigają się we wprowadzaniu coraz to nowych rozwiązań i udogodnień. iTaxi wyszło już z fazy startupu i jest obecnie w fazie intensywnego wzrostu. Nie chcemy podążać za tym, co już istnieje na rynku, bo mamy ogromne pole do popisu. Wykorzystując nowe technologie chcemy rozwinąć naszą usługę w taki sposób, aby wyznaczać nie tylko trendy na rynku taksówkarskim, ale również kierunki dalszego rozwoju – podkreśla Lech Kaniuk, Prezes Zarządu iTaxi.

Zespół firmy został wzmocniony również od wewnątrz. W tym roku dołączyli do niego m.in. dyrektorzy operacyjni i finansowi, którzy wcześniej związani byli z topowymi polskimi spółkami, a także specjaliści od rozwoju produktu, deweloper iOS, deweloper Android, grafik oraz szereg osób pracujących nad algorytmami i funkcjami, które usprawniają funkcjonowanie platformy iTaxi.