140 znaków po polsku – czyli pierwszy szczegółowy raport o Twitterze w naszym kraju!

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

Udostępnij:

3,5 miesiąca analiz, 84 325 poddanych analizie użytkowników, 9 644 277 zebranych tweetów. Wyzwanie: prawie 10 GB danych poddanych dokładnej analizie po to, aby odkryć, po raz pierwszy, kim są i co robią na Twitterze internauci piszący w języku polskim.

3,5 miesiąca analiz, 84 325 poddanych analizie użytkowników, 9 644 277 zebranych tweetów. Wyzwanie: prawie 10 GB danych poddanych dokładnej analizie po to, aby odkryć, po raz pierwszy, kim są i co robią na Twitterze internauci piszący w języku polskim.

Twitter w Polsce od miesięcy zyskuje coraz większą popularność i mimo to, że wciąż jest postrzegany jako medium niszowe, liczba jego polskich użytkowników* stale rośnie.

W związku z tym, że dotychczas Twitter nie był dobrze zbadany w Polsce, postanowiliśmy przygotować raport na podstawie danych z naszego kraju, który pokaże jego aktualny obraz, kondycję i potencjał – mówi Rafał Janik, Thinkmedia.pl, wielki fan Twittera, pomysłodawca i współautor raportu. – Tym raportem chcielibyśmy rozpocząć cykliczne badanie Twittera w Polsce. Co kwartał zamierzamy publikować aktualne dane na temat aktywności użytkowników. Będziemy mogli wszyscy śledzić, jak to medium staje się coraz bardziej popularne wśród tweetujących w języku polskim.

Raport został przygotowany przez Rafała Janika, Think Media oraz Arka Pietrzyka. W badaniu wzięto pod uwagę jedynie tych użytkowników, którzy wysłali, co najmniej 2 tweety w języku polskim. Opracowanie dotyczy danych zebranych w okresie 1 października 2012-15 stycznia 2013. Kolejne raporty o Twitterze w Polsce będą publikowane co kwartał.

Raport w całości do pobrania ze strony http://flockbeat.com/

źródło: informacja prasowa