Przestrzeń. O kulturze pracy w polskich startupach i agencjach marketingowych – Wydanie specjalne MamStartup

Dodane:

Adam Łopusiewicz Adam Łopusiewicz

Udostępnij:

Już na najbliższy poniedziałek (26 września) przygotowaliśmy dla Was, wspólnie z redakcją serwisu NowyMarketing, specjalne wydanie MamStartup, w którym skupimy się na kulturze pracy w polskich startupach i agencjach marketingowych.

Na zdjęciu: biuro ZnanyLekarz.pl

Nie przynosi bezpośredniego zysku, wymaga dużego nakładu pracy i nie przyczyna się wprost do rozwoju produktu. Tak o kreatywnych przestrzeniach, czyli biurach, w których pracują zespoły dużych firm, może powiedzieć osoba z zewnątrz. Dla przeciętnego “Kowalskiego” miejsce pracy nie musi wyróżniać się mocno na tle innych. Wystarczy wygodny fotel, biurko i komputer.

Dlaczego więc duże korporacje jak Google, Samsung czy Yahoo wydają miliony dolarów na wyposażenie biur? Czy zadbanie o to, w jakich warunkach pracują ludzie odpowiedzialni za rozwój ich produktu ma znaczenie? Czy modne, ciekawe przestrzenie spotkamy też w biurach polskich startupów? Na te i inne pytania odpowiedzi poszukamy w poniedziałek w wydaniu specjalnym MamStartup.

Dlaczego pomysły na biznes, który później okazuje się sukcesem powstają w garażach, piwnicach i ciasnych pokojach? Jak sądzi Lucjan Samulowski, współtwórca i Head of HR w Docplannerze, dzieje się tak ponieważ wtedy pracownicy są blisko siebie. Podobna idea przyświecała Marissie Meyer, CEO Yahoo, która po objęciu funkcji szefa firmy postanowiła cofnąć pracownikom przywilej pracy zdalnej. Tłumaczyła to tym, że “część najlepszych decyzji i pomysłów rodzi się w korytarzu biurowym czy podczas kawiarnianych rozmów”.

Na zdjęciu: biuro PIXERS, fot. Damian Cabała

Mimo wielu zalet pracy zdalnej, Meyer postanowiła ściągnąć pracowników spowrotem do biur, bo uważała, że to idealne miejsce do pracy. Jak powinno ono wyglądać? O to zapytaliśmy trzech współtwórców znanych na świecie polskich firm technologicznych.

Wśród nich znaleźli się: Lucjan Samulowski, HR Manager w Docplannerze, grupie serwisów ułatwiającej umawianie się na wizyty do lekarzy. W tej polskiej firmie pracuje już 188 osób. O kulturę pracy zapytaliśmy także Milenę Kalinowską, Creative Content Manager w PIXERS, w firmie która zatrudnia sto osób i zajmuje się personalizacją dowolnych wnętrz na całym świecie. O tym, czy warto inwestować w benefity dla pracowników opowiedział nam Marcin Treder, CEO UXPin, którego załoga liczy 70 osób.

Zespół Docplannera pracuje w czterech lokalizacjach, team UXPina w dwóch (Gdańsk i Kalifornia), a załoga PIXERS w jednej, we Wrocławiu. Czym różnią się ich biura, a czym kultura pracy, którą promują w swojej firmie? Tego dowiecie się z wywiadów, które udało nam się przeprowadzić.

Na zdjęciu: biuro UXPin

Ponadto wspólnie z redakcją serwisu NowyMarketing zajrzeliśmy do biur kilku najciekawszych polskich agencji marketingowych, dzięki czemu zobaczycie, jak wyglądają kreatywne przestrzenie, w których powstają najlepsze polskie reklamy.

To wszystko (i jeszcze więcej!) już w najbliższy poniedziałek 26 września.

Żeby być na bieżąco z nowościami na MamStartup możecie:

  1. obserwować nas na Facebooku
  2. oraz LinkedIn
  3. albo śledzić na Twitterze.
  4. A jeśli chcecie otrzymywać wszystkie nowości prosto na swoją skrzynkę mailową, to polecamy nasz newsletter.