6 0 0

25 startupów, które według Forbesa mają szansę stać się jednorożcami

Dodane

18-10-2018

Julia Gugniewicz
Magazyn Forbes opublikował listę 25 startupów z całego świata, które mają szansę stać się jednorożcami, czyli firmami wartymi ponad miliard dolarów.

Magazyn Forbes połączył siły z TrueBridge Capital Partners, przedsiębiorstwem zajmującym się zarządzaniem aktywami, skoncentrowanym na inwestycjach w firmy oparte na technologii, by spośród 100 startupów wybrać 25 tych, które mają największą szansę stać się tzw. jednorożcami, czyli firmami wartymi ponad miliard dolarów.

Na liście znalazły się m.in.:

1. Away

Steph Korey i Jen Rubio założyli Away w 2015 roku po tym, jak bagaż Rubio zepsuł się podczas podróży i nie mogła nigdzie znaleźć zastępczej walizki, która by się jej podobała. Stąd wziął się pomysł na założenie własnej marki, która jednocześnie została zaprojektowana tak, aby przemawiać do pokolenia millenialsów dzięki takim funkcjom jak akumulatory do ładowania telefonu czy zamki zatwierdzone przez TSA. Od momentu powstania nowojorska firma zwiększyła swoje przychody ponad 10-krotnie, otworzyła własne sklepy i rozszerzyła się na sąsiednie linie produktowe, takie jak plecaki. Szacowane przychody za 2018 rok: 150 mln dol.

2. Braze

Braze to startup założony przez Marka Ghermeziana, Jona Hymana oraz Billa Magnusona (CEO). Opracowali oni system, który wysyła spersonalizowane wiadomości push i komunikaty marketingowe. Z platformy korzystają już m.in. Domino’s Pizza, Lyft, Yelp czy Deliveroo. Szacowane przychody za 2018 rok: 50 mln dol.

3. Cloud9

Cloud9 to amerykańska drużyna e-sportowa. Jej założycielami są Jack Etienne oraz jego żona Paullie Etienne. Firma konkuruje w różnych ligach e-sportowych, z kolei coraz lepsza wydajność zespołów Cloud9 przynosi z roku na rok bardziej intratny sponsoring, jak na przykład transakcje z Red Bull’em i HP. W 2018 roku drużyna zdobyła mistrzostwa w takich grach jak Counter-Strike i Overwatch. Teraz małżeństwo planuje budowę ośrodka szkoleniowego w Los Angeles i poszerzenie swojej popularnej linii merchandisingowej (podkładki pod mysz, zestawy słuchawkowe, koszulki). Szacowane przychody za 2018 rok: 22 mln dol.

4. Cousera

Coursera została założona w 2012 roku przez dwóch profesorów informatyki z Uniwersytetu Stanford: Daphne Koller i Andrew Ng. Platforma oferuje szeroką gamę kursów internetowych z różnych dziedzin. Obecnie Coursera zrzesza 150 międzynarodowych partnerów uniwersyteckich, 1400 klientów korporacyjnych i 36 milionów zarejestrowanych użytkowników. Szacowane przychody za 2018 rok: 140 mln dol.

5. Markforged

Startup Markforged tworzy drukarki 3D. Gdy Greg Mark założył firmę w 2013 roku, większość drukarek 3D drukowała żywice i tworzywa sztuczne. Zamiast tego skupił się na węglu, który jest mocniejszy i bardziej odpowiedni do różnych zastosowań przemysłowych. Dziś firma - jedna z wielu drukarskich drukarni 3D - produkuje drukarki zarówno na węgiel, jak i na metal. Szacowane przychody za 2018 rok: 70 mln dol.

6. Poshmark

Aplikacja Poshmark została stworzona w 2012 roku przez Manisha Chandra, Tracy Sun, Gautama Golwalaa i Chetana Pungaliya i początkowo służyła do sprzedaży ubrań dla kobiet popularnych marek za niższą cenę. Teraz aplikację rozszerzono również o działy mody męskiej, dziecięcej, marki luksusowe oraz kosmetyki. Szacowane przychody za 2018 rok: 130-140 mln dol.

7. Sonder

Airbnb spopularyzował ideę przebywania w czyimś mieszkaniu, ale twórcy startupu Sonder, Francis Davidson i Lucas Pellan, chcą, aby to doświadczenie bardziej przypominało hotel niż spanie w obcym domu. Firma zamienia mieszkania w "przestrzenie Sonder”, wraz z concierge i zawsze dostępnymi świeżymi ręcznikami. Firma posiada ponad 3000 jednostek, które wynajmuje turystom za pośrednictwem Airbnb, Expedia i innych witryn turystycznych. Szacowane przychody za 2018 rok: 75 mln dol.

8. VSCO

Aplikacja VSCO, której twórcami są Joel Flory i Greg Lutze, zaczęła jako platforma do robienia i edytowania zdjęć za pomocą telefonów komórkowych. Obecnie aplikacja posiada już własną społeczną sieć twórców. Od wprowadzenia VSCO X, płatnej wersji premium za 20 dol., firma osiągnęła około milion subskrybentów na początku tego roku, a liczba abonentów wzrosła o 10 razy w stosunku do września 2017. Szacowane przychody za 2018 rok: 50 mln dol.

Pełna lista startupów znajduje się na stronie.

Komentarze (0)