Po informacje zakupowe najczęściej sięgamy do porównywarek cenowych

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

Penetracja urządzeń mobilnych wśród internautów to 69%. Aktywnie wykorzystują je m.in. w celu przeglądania internetu, czy wyszukiwania informacji produktowych. W tym celu zaglądają najczęściej do porównywarek cenowych i wyszukiwarek.

Z raportu Izby Gospodarki Elektronicznej “M-commerce. Kupuję mobilnie” wynika, że informacji o produktach szukamy przede wszystkim w porównywarkach cenowych (44%) i wyszukiwarkach (37%). Warto podkreślić również niezwykle istotne znaczenie opinii znajomych i rodziny oraz wpisów znajomych na serwisach społecznościowych, które wspólnie są ważnym źródłem informacji zakupowych dla 45% konsumentów. Oprócz tego, konsumenci przeglądają również stronę www marki/ sklepu (28%) i fora internetowe (28%).

fot. picjumbo.com

– Jedną z przyczyn, dla których wzrasta zainteresowanie porównywarkami cenowymi w wersjach mobilnych jest smartshopping, czyli kupowanie „z głową”. Trend ten jest coraz bardziej popularny także w Polsce. Wielu z nas w trakcie zakupów w tradycyjnych sklepach sięga po smartfona, by porównać ceny oglądanych produktów z tymi w e-sklepie. To sprawia, że kupujemy bardziej świadomie i korzystnie. Warto też podkreślić, że skoro podstawowym zadaniem porównywarek cen jest ułatwianie zakupów, to klienci, niezależnie od urządzenia z jakiego korzystają, muszą mieć do nich intuicyjny dostęp – tłumaczy Piotr Broniarczyk, Prezes Grupy Okazje.info.

– Tak wysoki wynik porównywarek ofert w ogóle mnie nie dziwi – komentuje Marcin Łachajczyk, Dyrektor Zarządzający Ceneo.pl. – Porównywarki są naturalnym agregatorem ofert, cen, opinii o sklepach i opisów produktów. To dzięki nim klient w ciągu kilkunastu sekund dociera do potrzebnej mu informacji. W sytuacji, gdy wiele e-sklepów nie ma własnych rozwiązań mobilnych, obecność w porównywarce nie zamyka dla nich zupełnie kanału m-commerce. Jednocześnie osoby kupujące mobilnie nie muszą szukać alternatywy dla sklepu, którego ofertę już wybrały, tylko dlatego, że nie funkcjonuje jeszcze w sferze mobilnej – dodaje M. Łachajczyk.

Niezależnie od tego, z jakiego urządzenia do celów zakupowych korzysta konsument, najpopularniejsze typy źródeł informacji wykorzystywanych w procesie zakupowym pozostają te same. Gdy przypatrzymy się jednak użytkownikom mobilnym, możemy zauważyć, że następuje tu znaczny wzrost wykorzystania serwisów aukcyjnych/ platform zakupowych. Jest to zapewne efekt popularności i dostępności w kanale mobilnym największej mobilnej platformy zakupowej, jaką jest Allegro. Konsumenci mobilni korzystają też z większej liczby źródeł informacji zakupowej.

Więcej szczegółów w raporcie “M-commerce. Kupuję mobilnie”.