Ponad 214 milionów. Tyle w 2019 roku kupimy urządzeń wearables

Dodane:

Adam Sawicki, Redaktor prowadzącyRedaktor prowadzący MamStartup Adam Sawicki

Udostępnij:

Z roku na rok sprzedaż urządzeń wearables ma rosnąć na poziomie dwudziestu ośmiu procent. I tak, w 2019 roku kupimy więcej o ponad 130 mln sztuk tego rodzaju gadżetów niż w tym roku. Ponadto liderem na powyższym rynku ma być Apple.

W 2019 rok najpopularniejszym produktem będą smartwatche

Zgodnie z prognozą firmy badawczej International Data Corporation sprzedaż urządzeń wearables w 2019 roku wyniesie ponad 214 milionów sztuk i będzie rosła z roku na rok na średnim poziomie dwudziestu ośmiu procent. Z kolei w tym roku, IDC zakłada, że w ręce użytkowników trafi mniej więcej osiemdziesiąt milionów gadżetów, zaś w przyszłym roku ta liczba wzrośnie o ponad trzydzieści milionów sprzedanych egzemplarzy.

Spośród wszystkich dostępnych na rynku urządzeń wearables w 2019 roku konsumenci najczęściej mają wybierać smartwatche. Póki co, ich sprzedaż wynosi około dwadzieścia jeden milionów sztuk. Natomiast za cztery lata ta liczba ma urosnąć cztery razy i będzie wynosić wówczas 88,3 miliony. Co ciekawe, klienci najczęściej decydują się zakup inteligentnych zegarków od Apple’a, których premiera miała miejsce zaledwie siedem miesięcy temu.

Apple będzie kontrolować 51 proc. rynku

Na razie spółka z Cupertino kontroluje dwadzieścia procent rynku urządzeń wearables, natomiast jej wpływy w segmencie smartwatchy mają sięgnąć w 2019 roku pięćdziesięciu jeden procent. Obecnie z kolei liderem wcześniej wspomnianego rynku jest kalifornijska firma FitBit, do której należy dwadzieścia dwa procent udziałów w sprzedaży inteligentnych gadżetów – to mniej o dwanaście procent w stosunku do pierwszego kwartału tego roku.

Równie dobrze jak Apple radzi sobie chińskie przedsiębiorstwo Xiaomi, które dotychczas sprzedało 3,7 mln urządzeń wearables, a to więcej aż o osiemset procent w porównaniu z zeszłym rokiem. Ponadto Xaiomi oferuje swoje urządzenia jedynie w Chinach. Można więc przypuszczać, że gdyby tylko powyższa firma ruszyła z ekspansją, osiągnęłaby sukces i zmieniła układ sił na rynku urządzeń wearables, który do 2019 rok ma dynamicznie się rozwinąć.