Jak zaoszczędzić czas i efektywniej wypracować zysk małej firmy? Rozwijając umiejętności cyfrowe!

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

Mimo że 86% polskich firm z sektora MŚP ma dostęp do internetu szerokopasmowego, a 65% posiada własną stronę internetową, to tylko 21% pracowników korzysta z mediów społecznościowych i zaledwie 7% z rozwiązań w tzw. „chmurze”. Jak skuteczniej korzystać z potencjału internetu?

Centrum Cyfrowe stworzyło Katalog Kompetencji Cyfrowych Małych Firm na potrzeby programu szkoleniowego firmy Google „Internetowe Rewolucje”. W Polsce 67% wszystkich osób aktywnych zawodowo jest zatrudnionych w małych firmach, których działalność przekłada się na 50% krajowej wartości dodanej brutto. Sektor MŚP to zatem dominująca siła polskiej gospodarki. Czy jego wpływ na polskie PKB byłby większy, gdyby pracownicy i właściciele małych firm rozwijali swoje umiejętności cyfrowe?

Zdjęcie główne artykułu by pixabay.com

Czym są kompetencje cyfrowe?

Według Komisji Europejskiej kompetencje cyfrowe to umiejętności wymagane do tego by swobodnie i krytycznie posługiwać się technologiami cyfrowymi w czasie wolnym, edukacji i komunikacji. Także w biznesie. Dlatego zespół badawczy Centrum Cyfrowego – na potrzeby programu szkoleniowego firmy Google – przeprowadził badania na wyselekcjonowanej grupie małych i średnich przedsiębiorstw na terenie Polski. Ich efektem jest Katalog Kompetencji Cyfrowych.

Katalog Kompetencji Cyfrowych

Katalog Kompetencji Cyfrowych ułatwi przedsiębiorcom kształtowanie indywidualnej ścieżki rozwoju umiejętności cyfrowych oraz pomoże w przełamaniu barier utrudniających korzystanie z nowych technologii w prowadzeniu działalności gospodarczej, a w konsekwencji, poprawi ich konkurencyjność.

Katalog powstał na podstawie wyników badania terenowego prowadzonego od września 2015 r. do stycznia 2016 r. przez badaczy Centrum Cyfrowego, na grupie 30 wyselekcjonowanych małych firm z różnych obszarów Polski. W bezpośrednich rozmowach, właściciele i pracownicy małych firm zostali zapytani o wykorzystanie internetu i urządzeń mobilnych w codziennym prowadzeniu firmy. Dzięki tym rozmowom badacze zdefiniowali jakie są najważniejsze obszary działalności małych firm i jakie korzyści mogą w nich odnosić przedsiębiorcy stosujący w swojej pracy technologie cyfrowe.

Analiza informacji zgromadzonych na podstawie tych rozmów dostępna jest bezpłatnie w postaci raportu na stronie www.centrumcyfrowe.pl.