... ... ...

Booksy łączy siły z Lavito.pl. Wspólnie zapewnią klientom dostęp do największej liczby specjalistów w Polsce

Dodane

19-07-2018

Karolina Halik
Booksy, operator aplikacji do umawiania wizyt między innymi u fryzjera i kosmetyczki, niespełna dwa tygodnie temu pozyskał 49,3 mln złotych. Dziś ogłosił, że łączy się z Lavito.pl.

Na zdjęciu: Stefan Batory, twórca Booksy | fot. materiały prasowe

Polski startup Booksy każdego miesiąca ułatwia klientom umawianie ponad 2,5 miliona wizyt w salonach piękności. Aplikacja podbiła serca użytkowników w wielu krajach. Kolejnym krokiem jej twórców jest umocnienie pozycji na rynkach, w których serwis już działa. Niespełna dwa tygodnie temu Booksy pozyskało 49,3 mln złotych i zadeklarowało dalszy rozwój. Na pierwsze efekty nie trzeba było długo czekać.

Liderzy łączą siły

Dzięki połączeniu Booksy i Lavito.pl klienci zyskają możliwość łatwej rezerwacji usług u największej liczby specjalistów z sektora urody i zdrowia w Polsce. Łącznie z tych serwisów i aplikacji mobilnych korzysta tu 400 tysięcy użytkowników miesięcznie. Dokonują oni ponad 600 tysięcy rezerwacji. 

– Dzięki połączeniu użytkownicy Booksy zyskają dostęp do jeszcze większej liczby specjalistów, a nasi partnerzy dotrą z ofertą jeszcze większej liczby klientów – mówi Łukasz Szymak, Country Manager Booksy w Polsce.  

Marcin Niewitecki, współzałożyciel Lavito.pl, zauważa, że tego typu serwisy do osiągnięcia sukcesu potrzebują efektu skali. Połączenie serwisów znacząco im to ułatwi, ponieważ wspólnymi siłami będą mogli dostarczać rozwiązania na światowym poziomie.

na zdj. Przemysław Jurek, Marcin Niewitecki, Łukasz Szymak | fot. Karol Giecewicz

Młodszy serwis przejmuje starszego konkurenta

Booksy zostało założone w 2015 roku przez Stefana Batorego i Konrada Howarda – twórców m.in. iTaxi. Narzędzie pozwala przedsiębiorcom usługowym planować wizyty klientów, potwierdzać dostępność i akceptować rezerwacje. Dodatkowo Booksy udostępnia im narzędzia umożliwiające pozyskanie nowych klientów bez ponoszenia dodatkowych kosztów.

– Nasi partnerzy chwalą sobie przede wszystkim to, że dzięki Booksy mogą skupić się na obsłudze klientów, a nie administrowaniu salonem. Lavito.pl ma doświadczenie w prowadzeniu platformy do wyszukiwania i rezerwacji usług – komentuje Szymak. 

Historia Lavito.pl sięga natomiast 2013 roku. Założyli go Marcin Niewitecki i Przemysław Jurek. Startup pozyskał we wczesnej fazie rozwoju finansowanie min. od funduszy Protos VC, ENERN Investments oraz Miton. W ramach połączenia zespół Lavito.pl oraz jego założyciele dołączą do Booksy. 

Plan: zostać jednorożcem

Booksy stawia sobie ambitny cel. Chce zdobyć miano jednorożca. Kiedy tak się stanie? – Chciałbym, aby wydarzyło się to w ciągu trzech, pięciu lat – powiedział Rzeczpospolitej w sierpniu minionego roku Stefan Batory. Czy polityka przejmowania mniejszych konkurentów będzie sposobem na osiągnięcie tego zamierzenia?

Komentarze (0)