1 lutego wystartowało JustDrive, aplikacja ułatwiająca przedsiębiorcom płacenie za tankowanie na stacjach Orlen. Opłata zamiast przy kasie była pobierana w momencie skanowania kodu QR z dystrybutora. Niestety, radość z braku konieczności czekania w kolejkach nie trwała długo.

Już 2 lutego pojawił się problem z płatnościami, a użytkownicy nie mogli skorzystać z jedynej funkcji aplikacji. Sytuacja odrobinę rozjaśniła się półtora tygodnia później. 15 lutego na fanpage’u JustDrive pojawiło się oświadczenie, w którym twórcy aplikacji częściowo wyjaśnili zaistniałą sytuację.

fot. materiały prasowe PKN ORLEN

„1 lutego odbyła się oficjalna premiera naszej aplikacji, na której obecni byli przedstawiciele PKN ORLEN, Innogy, PKO BP a także Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii. Zarówno produkt, jak i współpraca z PKN ORLEN zostały bardzo dobrze przyjęte przez rynek – otrzymaliśmy słowa uznania od partnerów i klientów. Naszą innowację wsparły media. W 24 godziny pozyskaliśmy ponad 2 tysiące użytkowników biznesowych. Wierzyliśmy, że wspólny sukces i wypełnienie założonej strategii, jest tylko kwestią czasu. 

Niestety, równolegle z pozytywnym szumem związanym z aplikacją oraz planami jej dalszego rozwoju, u naszego partnera pojawiły się wątpliwości, głównie dotyczące obopólnych korzyści z funkcjonowania JustDrive. PKN ORLEN, naruszając warunki umowne, bez podania sprecyzowanej przyczyny, 2 lutego o godzinie 17:15 odłączył dostęp do swojej infrastruktury, uprzedzając o tym w krótkim e-mailu zaledwie kwadrans przed.“

Twórcy JustDrive we wpisie zapewniali, że przez ostatnie dwa tygodnie próbowali przywrócić aplikację. Niestety, bezskutecznie. Zadeklarowali również, że w tym czasie nie otrzymali od przedstawicieli firmy Orlen odpowiedzi wyjaśniającej, które parametry umowy wzbudzają wątpliwości, a na spotkaniach mediacyjnych nie uzyskali propozycji rozwiązania sytuacji, które umożliwią przywrócenie działania aplikacji. Co więcej - umowy zawarte na okres trzech lat zostały wypowiedziane w trybie natychmiastowym bez zachowania okresu wypowiedzenia.

Kilka godzin później w biurze prasowym PKN ORLEN pojawił się komunikat, w którym koncern lakonicznie odpowiada na oświadczenie JustDrive.

„W związku z niewywiązaniem się przez firmę ITMAGINATION AUTOMOTIVE Sp. z o.o. (Just Drive), z postanowień umownych, PKN ORLEN  podjął decyzję o wypowiedzeniu umowy o współpracy. Głównym powodem zakończenia współpracy była sytuacja, w której udostępniony klientom przez spółkę ITMAGINATION AUTOMOTIVE Sp. z o.o. model funkcjonowania produktu był inny od uzgodnionego pomiędzy stronami. Pragniemy przy tym podkreślić, że PKN ORLEN, w każdym momencie współpracy z ITMAGINATION AUTOMOTIVE Sp. z o.o., działał i nadal działa zgodnie z postanowieniami umownymi i obowiązującymi przepisami prawa, a także dobrymi praktykami rynkowymi.“

W związku z zaistniałą sytuacją twórcy JustDrive kierując się satysfakcją klientów wycofali aplikację z marketów. To jednak nie jest koniec. Płatności za paliwo miały być pierwszą fazą projektu. Dalsze plany zakładają rozwój produktu i dodanie nowych usług, m.in. samochodu na abonament czy eWalleta, gdzie w jednej aplikacji będzie możliwa płatność za wszystkie usługi związane z posiadaniem samochodu - komentuje Katarzyna Dworzyńska, rzecznik prasowy JustDrive.

Komentarze (0)