W oparciu o dostarczone przez użytkownika informacje i wgrane szablony tworzy spersonalizowane wiadomości cold e-mail. Jest to pierwszy chatbot w Polsce, który pełni rolę asystenta e-mail marketingu.

Na zdjęciu: Wojciech Cebula, współzałożyciel Growthlab.pl | fot. materiały prasowe

Pozyskiwanie leadów drogą mailową stanowi coraz większe wyzwanie, choćby ze względu na rosnącą niechęć odbiorców do nachalnego marketingu, czy konieczność spersonalizowanego formułowania komunikatów. Z odsieczą przychodzi cold e-mail, stosunkowo nowa strategia generowania leadów B2B. Cold e-mail pomaga nawiązać kontakt z osobami decyzyjnymi z firm, które mieszczą się w interesującym nas targecie, ale jeszcze nie kontaktowały się z naszą firmą. Istotną cechą cold maila jest to, że nie jest wiadomością sprzedażową, tylko daje możliwość nawiązania relacji z osobami, które mogą być zainteresowane poznaniem naszej oferty. W ten sposób cold email bezpośrednio prowadzi do nawiązania relacji biznesowej, a konsekwencji - sprzedaży.

Na świecie  cold email zyskał popularność w przeciągu kilku ostatnich lat, od niedawna zyskuje uznanie także w Polsce. Jak dotąd na naszym rynku działa kilka firm, które tworzą kampanie generowania leadów w oparciu o tą strategię. Tajemnica tej metody leży w uważnym kreowaniu treści e-maila. Dokładna analiza otoczenia odbiorcy, dedykowana danej kampanii baza kontaktów oraz odpowiedni dobór informacji zawartych w wiadomości budują jej skuteczność. “Zimne wiadomości” stają się popularne szczególnie w branży IT, zarówno wśród twórców oprogramowania, jak i aplikacji mobilnych. Cold email pozwala na precyzyjne kierowanie komunikatu do potencjalnie zainteresowanych nim osób. Dlatego sprawdza się w przypadku stosunkowo drogich produktów, które mają wąski i dość specyficzny target, jak na przykład oprogramowanie dla firm produkcyjnych z określonego sektora, czy działów księgowości w firmach określonej wielkości.

Chatbot Lead Bob, asystent piszący cold maile, został powołany do życia przez zespół Growthlab.pl po to, by przybliżyć metodę cold mailingu szerokiej grupie odbiorców. – Wierzymy, że dzielenie się wiedzą leży w obowiązku każdej odpowiedzialnej firmy. Dlatego stworzyliśmy Lead Boba. W tej kampanii postanowiliśmy postawić na luźniejszą formę, Lead Bob pokazuje się użytkownikom w różnych przebraniach, żartuje, nawiązuje do pop kultury. Nie chcemy przytłoczyć rozmówców chatbota suchą wiedzą, od tego są artykuły na specjalistycznych blogach. Chcemy w przyjemny sposób pokazać, jak wygląda cold e-mail, jakie informacje podnoszą jego skuteczność – mówi Wojciech Cebula z Growthlab.pl. Dodaje, że należy pamiętać o tym, że skuteczna kampania cold e-mail tworzona jest specjalnie dla konkretnego klienta. Tylko wtedy można osiągnąć wysoki poziom personalizacji wiadomości. Dlatego realizację tego zadania lepiej zlecić profesjonalistom.

Dobrze skonstruowane wiadomości cold e-mail pozwalają na osiągnięcie współczynnika otwarcia wiadomości na poziomie 74,6% i 25,3% pozytywnych odpowiedzi. Taki wynik osiągnął zespół Growthlab.pl w kampanii przeprowadzonej dla jednego ze swoich  klientów.

Lead Bob jest dostępny na Facebooku pod adresem facebook.com/leadbob/

Komentarze (0)