Educhain przeprowadza wdrożenie największego na świecie projektu pilotażowego w technologii blockchain w sektorze edukacji

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

Educhain, wiodąca polsko-kanadyjska firma w technologii blockchain, ogłosiła dziś rozpoczęcie wdrożenia największego na świecie projektu pilotażowego w technologii rozproszonych rejestrów w sektorze edukacji.

Na zdjęciu: Marek Termanowski, współzałożyciel Educhain | fot. materiały prasowe

Wdrożenie rozpocznie się w Dubaju i swoim zakresem obejmie wszystkie poziomy edukacji w celu zabezpieczenia i usprawnienia wymiany cyfrowych dokumentów i referencji akademickich. Wdrożenie odbędzie się w kooperacji z uczelniami partnerskimi w Ameryce Północnej i Europie.

Korzystając z rozwiązań i aplikacji blockchain wchodzących w skład portfolio produktów Educhain, instytucje akademickie umożliwią uczniom i absolwentom otrzymywanie dokumentów akademickich zabezpieczonych przez technologię blockchain, które następnie będą przesłane bezpośrednio do spersonalizowanego „Paszportu Akademickiego”. Używając swojego dedykowanego paszportu uczniowie uzyskają w pełni elektroniczny dostęp do oficjalnych dokumentów z uczelni, którymi mogą zarządzać i udostępniać w przypadku transferów między szkołami, rekrutacji na uczelnie wyższe czy podczas aplikacji o pracę. Rozwiązanie zaproponowane przez Educhain rewolucjonizuje sposób, w jaki instytucje akademickie wydają dokumenty dla uczniów i absolwentów – którzy teraz bez ograniczeń będą mogli używać wszystkich oficjalnych dokumentów w formie elektronicznej co zapewnia im elastyczność i globalną mobilność. Dla instytucji akademickich rozwiązanie to pozwoli usprawnić procesy administracyjne, a dla pracodawców otrzymujących owe dokumenty, eliminuje oszustwa związane z referencjami akademickimi.

Marek Termanowski, współzałożyciel Educhain, powiedział: „Jest to pierwszy tego typu projekt pilotażowy w dziedzinie edukacji oraz największa na świecie współpraca sektora publicznego i prywatnego na wszystkich szczeblach szkolnictwa, jeśli chodzi o wdrożenia technologii rozproszonych rejestrów. Ten globalny projekt stanowi jedno z pierwszych prawdziwych, praktycznych wdrożeń tej innowacyjnej technologii. Cieszymy się bardzo, że Polskie instytucje będą brały udział w projekcie. Blisko współpracujemy z Polskim Akceleratorem Technologii Blockchain, działającym na Uczelni Łazarskiego w Warszawie, będący pierwszą tego typu instytucją w Europie Środkowo-Wschodniej. Akcelerator zrzesza grupę czołowych ekspertów z dziedziny Blockchain oraz realizuję projekty dla sektora publicznego.”

Polska nie chce być w tyle i również poszukuje rozwiązania pozwalającego na wyeliminowanie problemu fałszowania dyplomów uczelni wyższych. „Skala fałszowania dyplomów ukończenia studiów jest bardzo duża, a rozwiązanie takie jak Educhain może pomóc rozwiązać ten problem.” – mówi Wojciech Kaźmierczak, koordynator projektu Dokuchain realizowanego przez Polski Akcelerator Technologii Blockchain.

„To wielka szansa dla polskiego sektora edukacji bycia na równi ze Zjednoczonymi Emiratami Arabskimi pod względem innowacyjności i zastosowania technologii blockchain.” – mówi Kamil Jaczewski, Business Development Director Akceleratora. Również sami studenci są zainteresowani wdrożeniem takiego rozwiązania. Dlatego Educhain współpracuje z organizacją Blockchain Technology and Digital Currencies działającą w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.

„Ten projekt pokazuje, że potencjał technologii blockchain sięga daleko poza instytucje finansowe i może mieć pozytywną wartość dla społeczeństwa w różnych obszarach, takich jak na przykład sektor edukacji. Jest to jeden z pierwszych znaczących kroków w prawdziwej implementacji technologii rozproszonych rejestrów, który w rezultacie ugruntowuje reputację Dubaju jako stolicy blockchainu na świecie. “ powiedział Khalfan Belhoul, Dyrektor Zarządzający Dubai Future Foundation.

We wdrożeniu bierze udział ponad 15 instytucji z Ameryki Północnej, Europy i Azji, obejmujących ponad 400 000 studentów. Pośród uczestników są między innymi: University of Dubai, Zayed University, MENA College of Management, czy Academia Management Solutions International. Instytucje współpracują w ramach projektu pilotażowego w celu przetestowania „Akademickiego Paszportu” osiągnięć uczniów na wszystkich poziomach edukacji oraz płynnej wymiany i weryfikacji kwalifikacji akademickich.