7 0 0

Slack ma się coraz lepiej. Korzysta z niego 8 milionów użytkowników dziennie

Dodane

09-05-2018

Adam Sawicki
Pod koniec ubiegłego roku Slack podniósł swoją wycenę do 5 miliardów dolarów, kilka miesięcy później rozbudował kadrę zarządzającą, a teraz pochwalił się kolejnym osiągnięciem. Z biznesowego komunikatora korzysta coraz więcej osób.

Na zdjęciu: Stewart Butterfield, CEO Slacka | fot. materiały prasowe 

Liczba użytkowników Slacka

Przedstawiciele Slacka pochwalili się w oficjalnym komunikacie, że z ich komunikatora korzysta dziennie 8 milionów użytkowników w ponad 500 tysiącach organizacji na całym świecie. Spośród nich aż 3 miliony użytkowników, to użytkownicy, którzy płacą za dostęp do usługi w wersji premium. Do tego korzysta z niej już 65 proc. firm z listy Fortune 100.

– A wzrost jest coraz bardziej globalny: ponad połowa użytkowników Slacka pochodzi spoza Stanów Zjednoczonych, w tym z niektórych najszybciej rozwijających się rynków. Na przykład we Włoszech pod względem liczby płacących klientów rośniemy najszybciej poza Stanami; w Austrii pod względem nowych, płacących zespołów, a Japonia wyprzedziła Wielką Brytanię i jest drugim naszym największym rynkiem pod względem dziennej liczby aktywnych użytkowników – piszą przedstawiciele Slacka.

Wysyłka wiadomości i plików

Dodają, że osoby korzystające z komunikatora podejmują różnego rodzaju interakcje. Nie tylko wysyłają wiadomości tekstowe, ale także przesyłają swoim współpracownikom pliki graficzne oraz używają do codziennej pracy narzędzi, które są kompatybilne ze Slackiem. Do tego użytkownicy platformy porozumiewają się za jej pośrednictwem ze swoimi partnerami biznesowymi. Na tym jednak zespół Slacka nie zamierza poprzestać.

Niedawno przedstawiciele startupu pochwalili się zmianami personalnymi. – Nasze zaangażowanie na rzecz klientów jest absolutne, ale pod wieloma względami dopiero się rozkręcamy. Jako odzwierciedlenie tego zaangażowania mogę dzisiaj oświadczyć z dumą, że April Underwood została nominowana na stanowisko dyrektora ds. produktu – napisał w oficjalnym oświadczeniu Stewart Butterfield, CEO i założyciel Slacka.  

Kadra

April Underwood wcześniej odpowiedzialna była za rozwój platformy, a od stycznia 2016 roku została awansowana na wiceprezesa ds. produktu – działu, którym od kwietnia będzie kierować jako jeden z najważniejszych dyrektorów w zespole. Przedtem Underwood związana była z Twitterem, w którym przez pięć lat piastowała podobne stanowisko jak obecnie w Slacku.  

– Nominowanie April i stworzenie nowego stanowiska są ostatnimi krokami na drodze ku rozwoju kadry managerskiej i zarządu po awansowania Allena Shim’a na CFO i dodaniu niezależnych członków zarządu jakimi są Sarah Friar i Edith Cooper – wspomina Stewart Butterfield. Jego zdaniem, wspomniane zmiany mają kluczowe znaczenie, bo sprawią, że dzięki nim Slack udoskonali komunikator, aby korzystało się z niego przyjemniej i efektywniej.

Przypomnijmy, że wycena Slacka przekroczyła w ubiegłym roku 5 mld dolarów.

Komentarze (0)