Rocket Internet traci 617 milionów euro. Wkrótce opublikuje wyniki finansowe

Dodane:

Adam Sawicki, Redaktor prowadzącyRedaktor prowadzący MamStartup Adam Sawicki

Udostępnij:

22 września Rocket Internet opublikuje wyniki finansowe przedsiębiorstwa. Ale już teraz zapowiada: nie będą one dobre. Niemiecki fundusz inwestycyjny stracił 617 milionów euro w pierwszej połowie 2016 roku.

Na zdjęciu: Oliver Samwer, CEO Rocket Internet | fot. materiały prasowe

Wartość Global Fashion Group leci w dół 

Powodem tak dużej starty jest nieudana inwestycja w Global Fashion Group. Jest to firma, która zarządza pięcioma platformami e-commerce handlującymi ubraniami. Spółka ta działa w 24 krajach i zatrudnia ponad 9,5 tysiąca pracowników. Jeszcze rok temu była wyceniana na 3,4 miliarda dolarów, ale ostatnio jej wartość znacznie spadła i wynosi obecnie nieco ponad miliard dolarów. 

Według Olivera Samwera, CEO Rocket Internet, mimo niesprzyjających wiadomości niemiecki fundusz inwestycyjny wciąż będzie trzymać się swoich planów. Przedsiębiorca spodziewa się, że do końca 2017 roku jego trzy spółki portfelowe zaczną na siebie zarabiać. Jego zapowiedzi nie powstrzymały jednak spadku wartości firmy. Reuters podaje, że po opublikowaniu komunikatu prasowego wycena Rocket Internet była niższa o 9,7 proc. 

Strategia Rocket Internet 

Jeszcze rok temu przedstawiciele firmy chwalili się, że od czasu debiutu na frankfurckiej giełdzie wyniki spółki wciąż notują wzrost. Do tego Katarzyna Kazior, ówczesna dyrektor zarządzająca Rocket Internet w Polsce, powiedziała, że utworzenie Global Fashion Group dowodzi tego, że strategia działania Rocket Internet się sprawdza. Dodała, że konsolidacja kilku podmiotów pozwala m.in. obniżyć koszty oraz sprawniej dostarczać produkty. 

Strategia niemieckiego funduszu inwestycyjnego polega na przenoszeniu rozwiązań ze Stanów Zjednoczonych na rynki w Europie. I tak na przykład najpopularniejsza spółka koncernu to Zalando, czyli odpowiednik amerykańskiego Zappos. Sukces przedsiębiorstwa z Niemiec polega również na umiejętności kompletowania zespołu. Pracowników szukają m.in. przeglądając profile członków innych firm na LinkedInie, a rekrutacja wraz z podpisaniem umowy traw zwykle dzień. Więcej o tym przeczytasz tutaj