Czym jest Wasz projekt?
Projekt REBEL to inicjatywa zrzeszająca niezależne kawiarnie w jedną sieć, która oferuje stałe ceny dla swoich klientów. To rodzaj programu prepaidowego, który jest już honorowany przez ponad 40 kawiarni w Warszawie. Dzięki aplikacji REBEL klienci kupują kawę w stałej cenie we wszystkich kawiarniach, często ze zniżką nawet 50% od cen cennikowych. Espresso można kupić za 3,96 PLN (w porównaniu z (5,00-7,00 PLN w kawiarni), a cappuccino za 5,96 PLN (w porównaniu z (6,90 – 11,00 w kawiarni). Aplikacja pozwala na dowolną konfigurację swojej ulubionej kawy poprzez dodawanie espresso, mleka sojowego czy syropów. W REBEL dostępne są również kawy alternatywne: dripy, frenchpress, aeropress i chemex.
Jaki problem rozwiązujecie?
Aby dobrze zdiagnozować problem, zrobiliśmy badanie rynkowe na grupie 238 respondentów w Warszawie. Znakomita większość z nich (78%) przyznała, że dziennie pije przynajmniej jedną filiżankę kawy. Jednocześnie, jedynie 3,40% stwierdziło, że na codzienną kawę udają się do kawiarni. Zapytaliśmy ich dlaczego? Główną barierą jest oczywiście cena. Lecz cena to nie wszystko. Dla ludzi, którzy codziennie piją kawę ważna jest też jej jakość. Dlatego uznaliśmy, że jakość możemy zabezpieczyć tylko poprzez współpracę z wyselekcjonowanymi kawiarniami, które korzystają z najlepszej kawy. W ten sposób realizujemy nasz cel. Chcemy aby każdego było stać na codzienną, dobrą kawę w kawiarni.
Do kogo kierujecie swój projekt?
Swój produkt adresujemy do osób pijących kawę, które są zmęczone złej jakości kawą w kawiarniach sieciowych i w biurze i poszukują alternatywy. Mówimy im: „chodźcie 50m dalej, tam znajdziecie unikalną, niezależną kawiarnię, z niepowtarzalną atmosferą i dodatkowo otrzymacie nawet 50% stałego rabatu na kawę”.
Kto stoi za projektem?
Projekt współtworzy doświadczony team przygotowujący aplikacje na rynek gastronomiczny pod szyldem Appetiq.com: Łukasz Kosman i Jakub Wojtczak. Kosman w przeszłości kierował polskim oddziałem Audioteki, a Wojtczak był kierownikiem zespołu IT w dużej firmie programistycznej. W teamie jest także Mikołaj Marchewka, współwłaściciel palarni kawy, którego wiedza i doświadczenie na rynku kawy są wykorzystywane do współpracy z kawiarniami.
Na jakim etapie jest projekt? Jakie macie obecnie wyniki?
Obecnie projekt REBEL jest wdrożony w ponad 40 kawiarniach i ma blisko 1.000 użytkowników. Posiadamy serwis www oraz aplikacje na iOS i Androida. W naszym najlepszym dniu serwowaliśmy ponad 140 kaw, czyli tyle co mała kawiarnia. Realizację projektu rozpoczęliśmy 4-ego lutego br. i biorąc pod uwagę, że od startu minęło 7 tygodni, jeszcze wiele jest przed nami.
Jakie są plany rozwoju?
Obecnie 70% klientów kawiarni jako ulubioną kawiarnię wskazuje kawiarnię sieciową. Chcemy przejąć ten ruch i skierować go do kawiarni niezależnych, które serwują znakomitą kawę.