Branża:

e-commerce

edukacja

społeczność

dzieci i parenting

inna

Finansowanie:

własne

Model biznesowy:

pośrednictwo

inny

KIDOS

Czym jest Wasz projekt?

W Kidos wierzymy, że rodzice chcą spędzać czas z dziećmi w produktywny i interesujący sposób. Jak wskazują badania większość rodziców woli wydawać pieniądze na doświadczenia i rozwój pasji dziecka niż na kolejne zabawki. Chcąc zapewnić dzieciom jak najlepsze możliwości rozwoju, poświęcamy czas i pieniądze, żeby znaleźć i zarezerwować ciekawe zajęcia plastyczne, baletowe czy piłki nożnej. Niestety zazwyczaj po dwóch wizytach nasz 3 latek płaczem daje do zrozumienia, że na te zajęcia już się nie wybiera a my zostajemy z niewykorzystanymi wejściami z karnetu oraz wizją żmudnych poszukiwań nowych zajęć. Odpowiadając na potrzeby rodziców stworzyliśmy Kidos, portal umożliwiający wyszukiwanie, rezerwowanie i opłacanie online ciekawych zajęć dodatkowych. Agregujemy szeroką ofertę dedykowaną najmłodszym dzieciom i dajemy rodzicom narzędzie do efektywnego wyszukiwania zajęć oszczędzając im czas i pieniądze. Z własnego doświadczenia wiemy, że dzieci chorują i szybko się nudzą, dlatego rodzice znajdą u nas szeroki wybór wejść jednorazowych, umożliwiających im przetestowanie zajęć bez żadnych dalszych zobowiązań.

Jaki problem rozwiązujecie?

Z punktu widzenia rodziców brakuje strony internetowej, która agregowałaby szeroką ofertę zajęć dla dzieci i umożliwiałaby rezerwację zajęć i ich opłacenie. Występujące rozwiązania jak fora, grupy facebookowe czy strony internetowe spełniają pojedyncze funkcje, przez co cały proces wyszukiwania określonych zajęć w danej dzielnicy jest czasochłonny i nieefektywny. Kidos dzięki kompleksowej ofercie zajęć i systemowi filtrów pomaga rodzicom w dostępie do ofert wielu dostawców i odkrywaniu nowych i ekscytujących sposobów spędzania czasu dla dzieci i z dziećmi. Wychodzimy również naprzeciw organizatorom zajęć. Większość organizatorów bazuje na rezerwacjach telefonicznych lub mailowych, zapisywanych w zeszycie lub Excelu. Poprzez swoją platformę Kidos daje im możliwość przyjmowania rezerwacji i płatności online 24h na dobę otwierając ich jednocześnie na zupełnie nowe grupy klientów.

Do kogo kierujecie swój projekt?

Obecnie kierujemy naszą ofertę do rodziców zamieszkujących Warszawę i okolice, którzy są zainteresowani zajęciami pozalekcyjnymi dla swoich dzieci. Od strony organizatorów współpracujemy z miejscami, które oferują warsztaty lub wydarzenia dla dzieci z przedziału wiekowego 0-11 lat. W najbliższej przyszłości zamierzamy wyjść z ofertą na pozostałe największe miasta w Polsce i nie tylko.

W jaki sposób projekt ma zarabiać?

Po procesie weryfikacji czy dany organizator spełnia nasze kryteria podpisujemy umowę, na mocy której Kidos pobiera prowizję od każdej opłaconej rezerwacji na zajęcia. Wysokość prowizji uzależniona jest od charakteru zajęć i ich wartości.

Kto stoi za projektem?

Za startupem stoi Michał Mroczkowski i Joanna Pawłowska. Michał jest co-founderem i CEO spółki. Wcześnie pracował min. w PwC, BMW Financial Services oraz MCI Management. Jako ojciec 4 letniej córki, wie z jakimi problemami zmagają się rodzice. Joanna jest co-founderem, odpowiedzialnym za współpracę z partnerami Kidos. Absolwentka pedagogiki i filologii angielskiej, prowadziła w przeszłości zajęcia z języka angielskiego dla dzieci, dzięki temu od podszewki wie jak wygląda prowadzenia zajęć dla dzieci i z jakimi problemami zmagają się organizatorzy. Zespół, w zakresie współpracy z inwestorami, wspomaga także Marcin Pawłowski manager z doświadczeniem w bankowości inwestycyjnej, projektach ekspansji zagranicznej oraz inwestycji typu private equity.

Na jakim etapie jest projekt? Jakie macie obecnie wyniki?

Kidos wystartował na przełomie września i października. Po dwóch miesiącach mamy około 20 partnerów, którzy, w ciągu najbliższych 3 miesięcy, oferują poprzez platformę ponad 1500 zajęć. Projekt jest w fazie rozwojowej, na bieżąco wprowadzamy usprawnienia na platformie bazując na feedbacku klientów. Każdego tygodnia dodajemy nowych partnerów, poszerzając tym również naszą ofertę.

Jakie są plany rozwoju?

W pierwszej kolejności chcemy pozyskać wystarczającą liczbę partnerów, żeby w naszej ofercie znalazły się wszystkie dzielnice w Warszawie oraz najpopularniejsze zajęcia. Równocześnie planujemy rozbudowę zespołu i dalsze usprawnienia systemu. Cały czas chcemy zacieśniać naszą współpracę z partnerami i budować społeczność zaangażowanych rodziców.