Czym jest Wasz projekt?
Stava jest usługą kurierską dla gastronomii. Restauracje zlecają Stava dowozy jedzenia do swoich klientów zamiast zatrudniać własnych kierowców. Stava jest też pierwszą w Europie franczyzą gastro-kurierską.
Jaki problem rozwiązujecie?
Zatrudnianie własnych kierowców do realizacji dowozów w restauracji jest nieefektywne, drogie i kłopotliwe w zarządzaniu. Kierowca w restauracji robi „puste przebiegi” wracając po dostawie do restauracji. Ma też ograniczone możliwości kumulowania dostaw. Zarządzanie pracownikami, absencjami w pracy, grafikiem oraz zarządzanie pojazdami, naprawami, awariami itd. jest kosztowne i kłopotliwe. Stava dzięki zaawansowanym algorytmom logistycznym osiąga wyższą efektywność logistyczną niż restauracje, dzięki czemu oferuje restauracji oszczędność finansową i poprawę czasów dowozów. Przy okazji zdejmuje restauratorowi z głowy problemy organizacyjne.
Do kogo kierujecie swój projekt?
Branża gastronomiczna. Klientami Stava są restauracje które już realizują dowozy do swoich klientów lub chcą zacząć to robić. Stava świadczy usługi B2B – nie kieruje oferty do konsumentów.
W jaki sposób projekt ma zarabiać?
Restauracje płacą za usługę.
Kto stoi za projektem?
Stava sp. z o.o. zarządzana przez Pawła Aksamita i Grzegorza Aksamita.
Na jakim etapie jest projekt? Jakie macie obecnie wyniki?
System informatyczny Stava gwarantuje najwyższą w branży efektywność logistyczną. Oddziały są rentowne. Stava zaczyna skalowanie w Polsce w modelu franczyzowym.
Jakie są plany rozwoju?
W najbliższym czasie – rozwój sieci franczyzowej w Polsce. Po osiągnięciu odpowiedniej skali w Polsce – rozwój w analogicznym modelu na innych rynkach.